2009-03-05, 17:29
Medlem
Dolcontinas avatar
Nu kanske du redan tagit, men jag skulle definitivt känna av det... mer än känna av också.

Precis som CinCity skrev... är du ovan så ta det lugnt. Jag skulle däcka totalt på 60 mg Meda utan tolerans... typ dö Det är så olika hur känslig man är det där. På Meda blir jag jättesänkt faktiskt och det på betydligt mindre än 60 mg... MED tolerans.
Citera
2009-03-05, 17:34
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Huruvida du känner av 60mg Morfin Meda beror ju helt på vilken ev. tolerans du har eller inte har. Morfin Meda är väl den svagare av morfinerna som skrivs ut? Tramadol, Kodein, Morfin Meda, Ketogan, Dolcontin, Oxycontin, Hydromorfon, Fentanyl etc typ tror jag...

Det bästa att göra är nog att göra en rövpanna med Morfinet. Det fäster bra mkt mer än per oralt. Per nasalt är att föredra över oralt med. Doseringen kan jag inte ens gissa om...Tar du en rövpanna så kan det kanske bita på bra med 60mg Meda, så dela upp den på två tror jag är det bästa i så fall.

Brajj och moffe går som handen i handsken så det rekommenderas. Dock måste du ju själv avgöra huruvida dosen du testar är lagom eller ej.

Då du verkar helt grön på opiater så skulle jag rekommendera att du tar det piano så att du mår bra istället för dåligt. Halveringstiden på Meda är ganska kort så du bör inte känna nåt dagen efter en natts sömn tror jag. Tror halveringstiden är nåt på 3-4h bara och Meda brukar användas vid nedtrappning från opiater av nån anledning...

Tror du klarar dig på den infon...

Vänligen
//Sin
Töm din PM-korg
Citera
2009-03-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Nu kanske du redan tagit, men jag skulle definitivt känna av det... mer än känna av också.

Precis som CinCity skrev... är du ovan så ta det lugnt. Jag skulle däcka totalt på 60 mg Meda utan tolerans... typ dö Det är så olika hur känslig man är det där. På Meda blir jag jättesänkt faktiskt och det på betydligt mindre än 60 mg... MED tolerans.

morfin har så jävla dålig upptagning vid oralt brug själv behöver jag minns 100mg dolcontin för att få en hyfsat rus utan tolerans men oxycontin räcker det med bara 40mg det är den ända moffe tab som är värt att ta oralt
Citera
2009-03-05, 20:55
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stavel
morfin har så jävla dålig upptagning vid oralt brug själv behöver jag minns 100mg dolcontin för att få en hyfsat rus utan tolerans men oxycontin räcker det med bara 40mg det är den ända moffe tab som är värt att ta oralt
Mmmm... det är ju så. Men min mage och mina tarmar tar upp Opioider jättebra även oralt. Har funderat på det där... om det kan variera från person till person. Jag har alltid varit väldigt mottaglig för Opioider och kan ta betydligt mindre doser än många andra. Jag känner ju även av Kodein jättebra...
Citera
2009-03-10, 20:52
Medlem
Passenger10s avatar
Felpostat.
Senast redigerad av Passenger10 2009-03-10 kl. 21:00. Anledning: Skrivet i fel del av drogforumet.
Citera
2009-03-11, 01:19
Medlem
Citat:

Är väldigt olika precis som du skriver. Körde en rövpanna på 60 mg utan tolerans och blev bara lite småseg.
Citera
2009-03-11, 08:09
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forhandsgranska
Är väldigt olika precis som du skriver. Körde en rövpanna på 60 mg utan tolerans och blev bara lite småseg.
Gud vad jag är glad att jag har den Opikropp jag har... när jag "träffar på" er Jag blir ju påverkad av 60 mg Kodein t.o.m. Eller jag blev iaf...

Förr i tiden, fast jag hade tolerans, så tyckte jag ca 33 Dolcontin räckte och då svalde jag det. Men jag skulle nog inte palla 60 mg Morfin nasalt idag ens... jag vet faktiskt inte. Var så länge sen jag tog Morfin nu. Sist jag tog Oxy har jag för mig det blev bra på 40 mg nasalt ungefär.

Jag kan ta betydligt mer av Subutexen än vad jag kan Morfin. Och jag tycker ju att jag blir mer påverkad av Morfin än Oxy t.o.m... som alla verkar älska så mycket.
Citera
2009-03-11, 19:24
Bannlyst
Citat:
Gud vad jag är glad att jag har den Opikropp jag har... när jag "träffar på" er Jag blir ju påverkad av 60 mg Kodein t.o.m. Eller jag blev iaf...

Förr i tiden, fast jag hade tolerans, så tyckte jag ca 33 Dolcontin räckte och då svalde jag det. Men jag skulle nog inte palla 60 mg Morfin nasalt idag ens... jag vet faktiskt inte. Var så länge sen jag tog Morfin nu. Sist jag tog Oxy har jag för mig det blev bra på 40 mg nasalt ungefär.

Jag kan ta betydligt mer av Subutexen än vad jag kan Morfin. Och jag tycker ju att jag blir mer påverkad av Morfin än Oxy t.o.m... som alla verkar älska så mycket.

Jag skulle vilja påstå att 500mg kodein är ungefär lika med 100mg morfin oralt eller vad tycker du?
Citera
2009-03-11, 21:32
Bannlyst
när jag tog 65-70mg dolcontin kände jag ingen skillnad på oralt o nasalt. Var inga kraftiga rus om man säger så. Skulle behöva iaf 100mg. O inte fan pallar man betala 100 spänn för ett rus
Citera
2009-03-11, 23:02
Medlem
enl giftinfo.se så är 40-60mg toxiskdos för vuxen man (utan tolerans) så du borde känna av det.
Citera
2009-03-11, 23:11
Bannlyst
e nog om du inte har någon tolerans och kör IV kör man oralt/rektalt/nasalt tas det uppe mycket sämre än om du skjuter det.

Citat:
Ursprungligen postat av skatan77
enl giftinfo.se så är 40-60mg toxiskdos för vuxen man (utan tolerans) så du borde känna av det.
Citera
2009-03-12, 09:40
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodtand
Jag skulle vilja påstå att 500mg kodein är ungefär lika med 100mg morfin oralt eller vad tycker du?
Ingen aning faktiskt... tyvärr. Har aldrig tagit dom doserna.

Men om jag halverar det där då... Jag får svårt att jämföra iaf eftersom jag blir lite olika på dom två grejerna. Och det skumma är att jag blir mer sänkt av Kodeinet än vad jag blir av Morfinet. Eller det beror på vilken typ av Morfin det är... och det tycker jag är väldigt konstigt. Vet inte om jag varit i något speciellt läge när jag tagit Meda, men jag blir mer sänkt på det än på Dolc. Meda liknar mer Kodeinruset än Dolcen alltså... men det kan ju bero på andra saker kanske.

Hur som helst så blir armar och ben tyngre på Kodein än på Dolcontin. Det är inte lika jobbigt att gå eller lyfta saker på Dolcen. Tar jag för mycket Kodein så blir jag andfådd av att dricka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in