2016-08-10, 02:09
Medlem
Kan man ta betablockare tillsammans med lite miffe?
Citera
2016-08-22, 15:46
Medlem
Ang. s.k rövpanna, hur ska man gå tillväga? Är det bara pilla in tabletterna där bak med fingret eller?
Har lagt vantarna på ett gäng 10mg morfin meda
Hur många bör jag ta? Har provat lite tram, citodon osv tidigare men inte så tätt inpå vartannat så jag bör inte ha någon tolerans?
Citera
2016-08-22, 20:20
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Kan man ta betablockare tillsammans med lite miffe?
Borde vara helt lugnt såvida du inte får alldeles för lågt blodtryck och puls. Jag får väldigt låg puls av Inderal väldigt fort, så att lägga till morfin på det skulle möjligtvis kunna ställa till problem för mig. Är ju bra att hålla koll på blodtryck och puls om möjligt, så man inte svimmar av lågt blodtryck.
Citera
2016-08-22, 21:07
Medlem
på den tiden innan jaanvände mej av verktyg (nålar) så när det kom till morfin , depolan meda , Dollys o spasmofen som var gjorda för att ta där bak ja tryckte bra in pillret så långt ja kunde la mig ner å tröck iopxkinkorna ett tag , de funkade fint fint då det kom till moffe och dess dåliga biotillgänglighet
Citera
2016-08-26, 09:43
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HornyDub
på den tiden innan jaanvände mej av verktyg (nålar) så när det kom till morfin , depolan meda , Dollys o spasmofen som var gjorda för att ta där bak ja tryckte bra in pillret så långt ja kunde la mig ner å tröck iopxkinkorna ett tag , de funkade fint fint då det kom till moffe och dess dåliga biotillgänglighet

Mjo, Morfin måste man nästan ta IV eller rektalt för att inte slösa. 30% upptag i både mage och näsa är jävligt snålt
Citera
2016-08-26, 11:39
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Ang. s.k rövpanna, hur ska man gå tillväga? Är det bara pilla in tabletterna där bak med fingret eller?

Nej knappast, ingen större idé att peta upp depotpiller i analen Är väl inte så svårt att söka på rövpanna så hittar du utförliga guider om du skulle behöva, men är väl inte mkt svårare än 1. Krossa och gör en vattenlösning 2. Spruta upp det där solen aldrig skiner

Ska du pilla in tabletter så gör det i munnen istället
Citera
2016-08-26, 16:14
Medlem
Masskontrolls avatar
Har några 5mgare dolcontin jag vill göra en IV-lösning av men blir ju så många piller, bindemedel etc. Någon som har tips på hur man för till en IV-lösning med 5mgare dolcontin?
Citera
2016-08-27, 22:54
Medlem
´funkar utmärkt att trycka in pillret i arslet slemhinnorna drar igång moffet rätt snabbt . men vid vill man göra an fix o tryck upp med nån slang så lär ju påslaget bli bättre men . Morfin ska tas IV allt annat är slös samma me heroin även fest röka är väldigt gott , och bra smack slår bra i snoken
Citera
2016-08-30, 12:53
Medlem
botten e nådds avatar
Jag tycker det är lite mysko hur olika jag upplever olika opiater, alltså hur positivt respektive negativ effekt jag upplever.
Jag har testat:

*Rök-heroin två gånger, för 12-13 år sedan.
*Tramadol (både smyg, lagom och väldigt stor dos.)
*Kodein (Panocod etc ett antal gånger)
*Oxycodon (både depot och oxynorm)
*Dolcotin
*Morfin Meda

Då jag inte är någon opiat-fan, så har mina erfarenheter blivit utspridda väldigt sporadiskt och under väldigt många år. Men så här tycker jag om dessa:
Rök-heroin: Första gången hade jag tagit tjack innan och fick ett riktigt najs rus på en färjekryssning av alla ställen. Andra gången ett par veckor efter, tog jag det helt solo, utan någon annan substans i mig. Totalt asvärdelöst och seg, trist upplevelse och en redig spya på det. Fattar verkligen inte grejen alls.

Tramadol: Försökt på allt från 100mg till 1500mg (då fick jag åka blåljustaxi till sjukan) Helt värdelöst och pisstråkigt rus i alla dos nivåer.

Dolcotin: Bankade i mig 15mg, helt utan tolerans. Banka på ordentligt, fatta ingenting, och minns ej så mycket heller. Men det var heller inget fantastiskt, eftersom jag aldrig gjort om det.

Panocod. Surprise! Jag tog dessa 5 st brustabletter, neär jag hade tandvärk och var lite tjackavis. Utan att egentligen ta dom i rus-syfte (då jag hade en rejäl tandvärk som jag ville lindra), så efter en halvtimme, timme, så kom jag på mig själv att jag började städa och vara positiv?! Helt okej medicin, med tanke på hur "alldaglig" den ändå är.

Oxynorm/oxycontin: En granne som har dessa på recept ville byta några oxynorm (10mg) mot lite gräs. Detta var väl ett halvår sedan. Aldrig testat dessa innan och jag var lagom entusiastisk med tanke på hur pisstråkigt allt innan varit (utom då kodeinet som var okej). Han sa att jag skulle snorta upp en oxynorm 10:a. Sagt och gjort. Blev helt paff, då ruset var både uppiggande, euforiskt och bara helt bra! (trots detta så har jag bara tagit dom vid ett fåtal tillfällen, då man skall ha respekt för saker som man tycker om, och som dessutom kan göra hela livet till en latrintunna av misär)

Morfin Meda: Köpte 10 st 10mg igår. Efter dom positiva upplevelserna på oxynormet, men även kodeinet till viss mån, så trodde jag dessa skulle muntra upp mig igår. Tog 30 mg då jag har noll tolerans. Men va fan.. Samma jävla värdelösa rus som Tramodole. Helt seg, håglös, småfuktig i huden och totalt värdelöst!

Så det var då en jävla tur att det plötsligt låg en gubben bra fultjack, som jag kunde slå i mig sent i går och flera gånger efter det. Nu mår jag som en prins!

Glömde att jag också testat "en lina" subutex för en massa år sedan. Mådde så jävla skit och spydde som en gris. Helt värdelöst!

Nej, det är tur att jag inte uppskattat opiater i någon större utsträckning. Fan vet vart man hade varit då i livet, med tanke på att jag inte direkt lider av kanyl-fobi...
Citera
2016-09-05, 09:00
Medlem
SofistikeradSlisks avatar
Vad anser ni vara en normal dos att börja med (oralt) gällande dolcontin?
Citera
2016-09-05, 23:10
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SofistikeradSlisk
Vad anser ni vara en normal dos att börja med (oralt) gällande dolcontin?
40mg, räcker det inte, kör på med 10mg till! Är du lite erfaren med opiater sen innan, kan du börja med 60. Var dock beredd på att kanske spy en del, men må snuskigt bra
Senast redigerad av MeLikeBenzo 2016-09-05 kl. 23:12.
Citera
2016-09-20, 12:40
Medlem
Är jag immun mot moffe? Skadade mig o fick sjuk smärta för ett tag sen, fick tag på ett gäng Dolcontin som jag först tog 5mg av, sen fyllde på under dagen till 40mg, fick knappt nån smärtlindring, inget välmående, bara trött o seg.
Efter att ha läst här tog jag följande dagar 40mg i rövpump, men samma effekt fast ännu segare.
För mig var dom lika roliga som Atarax, kanske jag iofs. ska va glad för så jag inte fastnar..

Nån i samma sits som kan tipsa om med. som TAR BORT SMÄRTA, tram, citodon funkar inte heller på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in