2013-10-03, 22:25
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Du behöver inte vänta, har själv blandat OxyContin och Dolcontin flera gånger med gott resultat, till och med i samma rykare.

Att sedan vänta några dagar mellan gångerna är ju alltid bra för att inte utveckla hög tollerans och/eller beroende. Kan vara lite svårt om man inte har hög självdiciplin, dock.

Må väl
GaiN

Där ser man, tack för svaret!
Blir ruset annorlunda om man blandar ocy & dolc t.ex?
Och om man inte vill ta IV, är rövpanna de bästa eller tas de upp nasalt med?
Citera
2013-10-03, 22:30
Medlem
sandra92s avatar
Får förhoppningsvis tag i ett par Morfin Meda 10mgs , rövpanna som gäller eller hur tas dessa upp om man tuggar-sväljer?

Mvh
Citera
2013-10-04, 01:19
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Där ser man, tack för svaret!
Blir ruset annorlunda om man blandar ocy & dolc t.ex?
Och om man inte vill ta IV, är rövpanna de bästa eller tas de upp nasalt med?

God afton
,

Blir mysigt att blanda! Skrev ett inlägg i frågan om biotillgänglighet igår gällande Morfin.

Citat:
1: Intravenöst - Biotillgänglighet på ca 95-100%
2: Rektalt - Biotillgänglighet på ca 70-80%
3: Nasalt - Biotillgänglighet på ca 30-40%
4: Oralt - Biotillgänglighet på ca 15-30%

OBS: Dessa siffror är ungefärliga och ur mitt minne, kan variera lite. Parenteralt i form av Intramuskulär injektion är i regel smärtsamma och ger inga fördelar framför Intravenös injektion, dessutom bör man vid eventuell IM-injektion ha färdig lösning eller ett väldigt bra filter (micronfilter).

Citat:
Får förhoppningsvis tag i ett par Morfin Meda 10mgs , rövpanna som gäller eller hur tas dessa upp om man tuggar-sväljer?

Mvh

Rektalt rekomenderas om du inte vill ta Intravenöst, se ovan inlägg.

Må väl
GaiN
Citera
2013-10-04, 01:31
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Mvh

Kör rövpanna. Väldigt onödigt att tugga/svälja.
Citera
2013-10-05, 10:15
Medlem
sandra92s avatar
Citat:

God afton
,

Blir mysigt att blanda! Skrev ett inlägg i frågan om biotillgänglighet igår gällande Morfin.

Rektalt rekomenderas om du inte vill ta Intravenöst, se ovan inlägg.

Må väl
GaiN

Tack för svaren!
Får man "rushen" vid rövpanna eller den uteblir som vid allt annat intag förutom vid IV?
IV är något jag försökt med, men lyckas aldrig vet inte om jag har för klumpig pump..
Men skulle jag testa Morfin Meda IV, räcker de med en tabb då?

Ha en fin helg alla!
Citera
2013-10-05, 10:16
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Kör rövpanna. Väldigt onödigt att tugga/svälja.

Löses upp som vilken annan tablett som helst eller?
Citera
2013-10-05, 14:09
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Löses upp som vilken annan tablett som helst eller?

De är väldigt tröga.
Citera
2013-10-07, 20:35
Medlem
drflipps avatar
Om man fått tag på två 10 mg IR tabletter. Hur intages dessa på bästa sätt? IV Är inte aktuellt om det nu går...
Kommer jag få effekt på 20 mg utan tolerans?
Är det rektalt som gäller med pump? :P

Mvh Flippen
Citera
2013-10-07, 21:19
Medlem
drflipps avatar
Har nu förstått att rektalt är bäst... Men använder man pump då eller? Finns det på apotekt och vad kostar/heter en sådan pump?

Tack på förhand!
Citera
2013-10-07, 22:38
Bannlyst
Hur är Morfin Meda 10mg tabl om man redan äter Seroxat (SSRI, Paroxetin)?
Vet att Tramadol och dylika kan ge något som heter serotogent tillstånd vilket är direkt livsfarligt.

Dvs jag äter redan antidepp i form av SSRI, Seroxat vilket innehåller Paroxetin. Jag kommer behöva en stark smärtstillande och tänkte då Morfin Meda 10mg tabletter.

Tror ni det kan funka?
Citera
2013-10-12, 10:11
Medlem
dengsmurfens avatar
Sorry, orkar inte scrolla, så i fall detta tagits upp ber jag om ursäkt för ev upprepning.

Är väldigt bevandrad i tramadolträsket. Har ätit det för min skadade rygg sedan 2002, och då med dosen 400 mg/dag, men äter i dag upp emot 1 gr/dag de dagar jag tar det för att få ut någon som helst effekt. Tillvänjningen och toleransnivån är ruggigt hög. Så, till min fråga. Kan man blanda Tramadol med morfin. Har kommit över ett parti 10 mg Dolcontin Retard och har just tagit 80 mg. Känner knappt av det.

Någon som har erfarenhet av att blanda dessa medikamenter. Eller över huvud taget, morfin och andra mediciner - Lyrica, Neurontin, Stilnoct...

Kärlek & Respekt.

/A.
Citera
2013-10-12, 13:51
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengsmurfen
Sorry, orkar inte scrolla, så i fall detta tagits upp ber jag om ursäkt för ev upprepning.

Är väldigt bevandrad i tramadolträsket. Har ätit det för min skadade rygg sedan 2002, och då med dosen 400 mg/dag, men äter i dag upp emot 1 gr/dag de dagar jag tar det för att få ut någon som helst effekt. Tillvänjningen och toleransnivån är ruggigt hög. Så, till min fråga. Kan man blanda Tramadol med morfin. Har kommit över ett parti 10 mg Dolcontin Retard och har just tagit 80 mg. Känner knappt av det.

Någon som har erfarenhet av att blanda dessa medikamenter. Eller över huvud taget, morfin och andra mediciner - Lyrica, Neurontin, Stilnoct...

Kärlek & Respekt.

/A.

Dolcontin är ju som du säkert vet i depotform och tar ett tag för att kicka på samt sitter i bra länge. Jag tycker absolut du borde känna av 80mg väldigt bra om din enda erfarenhet är höga doser av tradolan sedan tidigare. Vill du få ut mycket bättre effekt av dina dolcontin så bör du köra dem rektalt då effekten du får på det viset är ungefär lika tung som vid IV med skillnaden att du får en skjuts vid IV-bruk. Trad och morfin går bra att blanda ja, borde bita bra på värk om det nu är det du använder dem för? Nu har det gått någon timma sedan du tog 80mg och jag antar att du känner av effekten bättre nu?

Om du tror att din röv är en mördare och inte vågar stoppa in morfinet där (som en rädd liten pojke) så kan du alltid krossa dina dolcar innan du äter dem för en kortare och tyngre smärtlindring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in