Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 15:46
  #3157
Medlem
Hej!
Förut när jag tog opiater eller opioider fick jag ett skönt rus med eufori, nuförtiden blir jag mest slö och känner mig lite bekväm.
Förut kunde jag ligga i sängen hela natten med eufori och drömma riktigt skumma men sköna drömmar.

Det händer ibland att jag får eufori i 1-5 sekunder sen försvinner det och jag blir bara besviken..
Den där pirrande känslan i magen som sprider sig i hela kroppen... saknar den..

Någon som varit med oom liknande eller har någon förklaring ?

Har som mest gått 2 veckor i sträck på tramadol (en gång) och alltid varit ett tag mellan mitt bruk.

Måste jag öka dos? Tar enligt mig redan tillräckligt stora doser, t.ex 80 mg dol bör man väl ändå bli nöjd på?

Aldrig skjutit och har inga planer på att göra det.
Citera
2017-12-16, 12:19
  #3158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Hej!
Förut när jag tog opiater eller opioider fick jag ett skönt rus med eufori, nuförtiden blir jag mest slö och känner mig lite bekväm.
Förut kunde jag ligga i sängen hela natten med eufori och drömma riktigt skumma men sköna drömmar.

Det händer ibland att jag får eufori i 1-5 sekunder sen försvinner det och jag blir bara besviken..
Den där pirrande känslan i magen som sprider sig i hela kroppen... saknar den..

Någon som varit med oom liknande eller har någon förklaring ?

Har som mest gått 2 veckor i sträck på tramadol (en gång) och alltid varit ett tag mellan mitt bruk.

Måste jag öka dos? Tar enligt mig redan tillräckligt stora doser, t.ex 80 mg dol bör man väl ändå bli nöjd på?

Aldrig skjutit och har inga planer på att göra det.

Tolerans och inget annat. Dessutom är väl 80 mg knappast en hög dos? Kanske du menar 800 mg? Själv har jag gått över till Sub då Tramadol i princip slutat fungera, det funkar kanon. Kanske inget att rekommendera men....
Citera
2017-12-16, 21:25
  #3159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosskorv
Tolerans och inget annat. Dessutom är väl 80 mg knappast en hög dos? Kanske du menar 800 mg? Själv har jag gått över till Sub då Tramadol i princip slutat fungera, det funkar kanon. Kanske inget att rekommendera men....

nej 80 mg dolcontin
Citera
2017-12-16, 23:56
  #3160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
nej 80 mg dolcontin

Dolcontin ska upp i röven. Allt annat är waste. Men det var kanske där dom var?
Citera
2017-12-18, 02:27
  #3161
Medlem
Tjena gubbar, fixat dolcontin doltard 30 mg, 10 stycken har absolut 0 tolerans mot opioider/ opiater. bara testat sub en gång för några månader sedan.
undrar hur mycket som krävs för en 70 kg kille för en skön kväll.
Och hur jag ska ta dom, Snorta? Tugga sönder o svälja? Eller bara svälja dom som dom är?.

Jag kör inte iv och alldrig testat rövpanna.
Tacksam för er hjälp .
__________________
Senast redigerad av Troendemann 2017-12-18 kl. 03:08.
Citera
2018-01-23, 17:56
  #3162
Medlem
Tjena.

Har inte brukat opiater på flera år, tills förra helgen.

Blev dolcontin rektalt, först 100mg, sen 100mg till en timma senare, dagen efter 200mg på en gång.

Undrar om det är värt att ta iv, stor skillnad på rus, får man någon kick?
Är ingen van användare utav sprutor.

Tänkte isåfall skala tabletten och lösa upp en bit.

Är det dumt att köra på 100mg, borde man börja med 50mg?

200mg rektalt + 1mg alprazolam + 1500mg lyrica resulterade i ett skönt rus men med noll nodd tyvärr.

Tänkte skippa benzo och lyrica denna gång.

Undrar även över det pulver som inte löser sig, det är bara bindemedel eller?
Citera
2018-01-23, 18:17
  #3163
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlunt
Tjena.

Har inte brukat opiater på flera år, tills förra helgen.

Blev dolcontin rektalt, först 100mg, sen 100mg till en timma senare, dagen efter 200mg på en gång.

Undrar om det är värt att ta iv, stor skillnad på rus, får man någon kick?
Är ingen van användare utav sprutor.

Tänkte isåfall skala tabletten och lösa upp en bit.

Är det dumt att köra på 100mg, borde man börja med 50mg?

200mg rektalt + 1mg alprazolam + 1500mg lyrica resulterade i ett skönt rus men med noll nodd tyvärr.

Tänkte skippa benzo och lyrica denna gång.

Undrar även över det pulver som inte löser sig, det är bara bindemedel eller?
Jag kan ingenting om IV och pulver, men morfin IV/IM har 100% upptagningsförmåga jämfört med 36-71% rektalt (källa Wikipedia). Att du inte noddade på 200 mg rektalt låter ju sjukt dock.
Citera
2018-01-23, 18:51
  #3164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jag kan ingenting om IV och pulver, men morfin IV/IM har 100% upptagningsförmåga jämfört med 36-71% rektalt (källa Wikipedia). Att du inte noddade på 200 mg rektalt låter ju sjukt dock.

Oj, 31-71% hade jag missat totalt, var ganska säker på att det rörde sig om 60-75%, därav endast 100mg första försöket, har väll kasst upptag i min dajm då skulle jag tro.

Får bli 50mg im/iv om det blir skillnad på ruset, kick eller högre intensitet, annars tar jag hellre lite mer på något annat vis.

Vad skulle ni rekommendera för en som aldrig satt en panna på egen hand och som inte har tillgång till hjälp för det endamålet heller, iv eller im, stor skillnad på rushen?
Citera
2018-01-28, 13:04
  #3165
Medlem
Flusons avatar
Testar här, någon som vet något om Morfin tabletter som är runda, utan/text och utan brytskåra.

I så fall vad kan dessa vara för brand? Tog en nu och känner mig faktiskt lite moffad, typ som på en 10 mg morfin meda.

Skulle vara roligt att veta vilka läkemedelsföretag det är som tillverkar dessa.
Citera
2018-01-31, 14:43
  #3166
Medlem
Måste ännu en gång hylla den heliga rövpannan!
Tog runt 150 mg dolcontin igår under dagen och kände nästan mer, eller iallafall minst lika mycket effekt från en ca 50 mg rövpanna nu. Det slår så sjukt snabbt också, så de blir nästan som en liten rush. Inte alla som IV dock, men definitivt bättre än oralt Nu ska ja dricka "morgon"-kaffe, slänga i mig 1 mg Ikto och käka lite cannabischoklad. Väntar mig en fin dag idag damer och herrar. Hoppas ni får detsamma!
Hur länge behöver man låta lösningen vara i tarmen tror ni?
Citera
2018-02-05, 14:35
  #3167
Medlem
svampen211s avatar
Hej!

Hur gör man bäst för att skjuta dolcontin IV? Igår gjorde jag en lösning med kallvatten, fick använda flera filter för filtrena klogga av allt bindmedel, men efter jag fick upp all vätska var den grumlig och äcklig, körde det genom ett micron filter. Det blev en helt klar och fin lösning, men kunde inte avgöra om lösningen var som vatten eller gele, det såg ut som att den var geleig. Ångrar nu att jag inte spruta ut lite i en annan kopp och undersökte ifall vätskan var som vatten eller gele, men jag rövpanna skiten istället ville inte riskera att förlora mina armar.

Är det säkert att skjuta denna vätska även om den kan se lite geleig ut? Den kanske inte var det, var kanske bara nojj, men är försiktig när jag skjuter, brukar till och med micron filtrera heroin. Skulle uppskatta svar då jag verkligen vill skjuta dessa, men som sagt vill veta att det är säkert. Så man inte faller ihop och dör på plats för det är någon jävla gele liknande skit i som kloggar upp venerna.

Tack på förhand!
Citera
2018-02-24, 21:11
  #3168
Medlem
Jag har fått tag i 10 mg morfin meda. Och jag brukar ta typ 250 mg oxy per dos. Van heroin och hat typ 5-700 oxy 10or i månaden.

Frågan är hur löser man upp? Tar p pulvret allt vatten? Hur myxket går det lösa typ 100mg ellef blir läsningen fuckt eftersom det är många tabletter?!????

Tacksam för svar från rutinerade killar. Ingen fjortis
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback