Citat:
Ursprungligen postat av Amyh
Jag tycker bara det är så löljligt när folk skriver att de blir förbannad på andra som tar sina grejer oralt. Jag menar mår de bra på det så gör de det, inget att bli förbannad på. Sedan hur mycket upptaget är, det kanske passar dem utmärkt med det upptaget.
Jag vet av egen erfarenhet att om jag får morfin intravenöst så blir jag hilma seg och trött. Visst kan det vara en mysig känsla men efter ett tag blir man trött på det.Tar jag det oralt så kan jag fungera normalt, leva mitt liv och göra det jag har föresatt mig att göra. Förstår du vad jag menade. Såklart är upptaget högre på annat sätt men alla mår inte jätte bra av det.
Så du är en upptagen person, säkert.

Förstår inte heller varför så många blir upprörda över att vissa tar Dolc oralt

Är ju inte så att dom hade fått Dolcen iaf liksom... Ibland är det ju mest på skoj, när någon reagerar, men det finns de som faktiskt blir sura/arga på riktigt och tycker att man isf hellre kan ge bort det till någon annan

Varför 17 ska man göra det!?
Förr, när jag tog Dolc oralt så tyckte jag det var jättemysigt, och jag fick ett kraftigt rus på endast lite... Varför ska jag ge bort min sköna rus liksom. Neh... Vissa gillar ju inte att ta det på annat vis än oralt och då får dom väl göra det då. Och precis som du säger så kan oralt vs nasalt eller IV ge ett annat typ av rus också och kanske man föredrar det. Idag skulle jag inte ta det oralt, men det är bara för att jag inte blir nöjd mentalt om jag inte får snorta det... jag snortar alltså inte endast för att tjäna på det. Jag tar inte mindre nasalt än jag gjorde oralt iaf... inte förr iaf. Nu var det så länge sedan jag tog Morfin så jag vet inte hur det skulle bli.