2009-10-05, 08:38
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Att Carnalito har sub i systemet är hela anledningen till att han inte känner någon effekt av sitt kodein, eftersom buprenorfinet blockerar denna. Usch, vilket slöseri med droger...
Det var därför jag skrev ungefär samma sak
Citera
2009-10-05, 12:01
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnalito
Jo det vad jag medveten om innan, men trodde inte det skulle blocka såå mkt efter 40h. Å andra sidan har jag aldrig fått nåt ordentligt rus på kodein, med eller utan tolerans. Men i morgon kväll, ca 70h efter senaste intaget borde det ju vara lugnt, tänker göra ett försök då igen i alla fall. Kanske drar till med 600mg tom, vill bli 'riktigt' "zonkad" för en gångs skull, gillar annars att ta opiater i lite mindre mängder så man ej blir så sänkt, och därmed kan sköta sitt liv på ett normalt sett, och sammtidgt så bygger man ej tolerans så sjukligt.

Man lär av sina misstag och sina förlorade droger.

Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Det var därför jag skrev ungefär samma sak

Du skrev att hans dosering inte borde vara något problem med tanke på hans tolerens mot buprenorfin. Det är sant i en mening och i en annan betyder det att kodeinet inte kommer funka över huvud taget.
Citera
2009-10-05, 15:53
Bannlyst
Citat:
Man lär av sina misstag och sina förlorade droger.

Du skrev att hans dosering inte borde vara något problem med tanke på hans tolerens mot buprenorfin. Det är sant i en mening och i en annan betyder det att kodeinet inte kommer funka över huvud taget.

Gråter inte över några få "förlorade" piller, så smångom fick jag en effekt, kändes lite för 0,5g Kodein, och ja pga suben. Men sedan vet jag inte hur mkt jag borde känna på den mänden då jag bara tagit 300mg av pharma Cod, samt 420mg av generisk variant innan.

Sedan har jag hört om andra som fått effekt två dygn efter sista sub intaget, så sitta och säga att det är helt omöjligt och bortslösade grejer att stoppa i sig så kort inpå ett sub intag är inte 100% korrekt skulle jag vilja påstå.
Citera
2009-10-05, 15:56
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Gråter inte över några få "förlorade" piller, så smångom fick jag en effekt, kändes lite för 0,5g Kodein, och ja pga suben. Men sedan vet jag inte hur mkt jag borde känna på den mänden då jag bara tagit 300mg av pharma Cod, samt 420mg av generisk variant innan.

Sedan har jag hört om andra som fått effekt två dygn efter sista sub intaget, så sitta och säga att det är helt omöjligt och bortslösade grejer att stoppa i sig så kort inpå ett sub intag är inte 100% korrekt skulle jag vilja påstå.
Har du tagit idag ännu eller? Jag tog lite kratom (krypton) nyligen, det var minsan en blygsam effekt.
Citera
2009-10-05, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Har du tagit idag ännu eller? Jag tog lite kratom (krypton) nyligen, det var minsan en blygsam effekt.

Njet, sitter just nu och avnjuter ett par pressade grapefrukter, hade tänkt skölja ner det med nåt gram Krypton efter. Väntar med dom riktiga godsakerna tills ikväll. Dock så har jag läst att kratom även den har blockerande effekter, men vet ej dock hur länge. Är det bara under ruset så är det ju lugnt. Kanske borde tas reda på innan så inte 500mg till ryker..
Citera
2009-10-05, 17:02
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Njet, sitter just nu och avnjuter ett par pressade grapefrukter, hade tänkt skölja ner det med nåt gram Krypton efter. Väntar med dom riktiga godsakerna tills ikväll. Dock så har jag läst att kratom även den har blockerande effekter, men vet ej dock hur länge. Är det bara under ruset så är det ju lugnt. Kanske borde tas reda på innan så inte 500mg till ryker..
Jag hittar inget om det varken på erowid eller wikipedia. För att en agonist ska blockera så msåte det vara en partiell agonist och de flesta opioder är fulla agonister så antagligen så är det lungt.
Citera
2009-10-05, 17:17
Medlem
wsbs avatar
Citat:

Jag sparar hellre mina droger tills jag vet säkert att de fungerar, men du gör ju som du vill. Så länge du är nöjd med dina val så finns det ingen anledning att bry sig om vad folk säger.
Citera
2009-10-05, 18:21
Bannlyst
Citat:
Jag sparar hellre mina droger tills jag vet säkert att de fungerar, men du gör ju som du vill. Så länge du är nöjd med dina val så finns det ingen anledning att bry sig om vad folk säger.

Känns så trist och vänta på nåt så fint bara , klart har man begränsad tillgång så är det väl onödigt och slösa i ett sådant fall.
Citera
2009-10-07, 09:12
Medlem
Xalterads avatar
Tänkte bara tillägga: Vissa ämnen hämmar metabolismen av kodein till morfin i levern(old new i know). Ett av dessa ämnen finns i vanligt tee, så drick inte mycket tee när ni precis väntar på det goda!

Möjligt att jag kan ref. till litteratur i mån om tid, ang. vilka ämnen och sanningshalten.
Citera
2009-10-08, 02:30
Bannlyst
Andra rundan på 500mg kodein gav betydligt mer i rus (ca 70h efter ett 4 dgrs sub anv.) Dock tog det åter igen ca 1,5-2h innan det kom, och ja, jag krossa dom så mkt det bara går, rena mjölet, och la dom i tömda kapslar, som jag antar löser sig ganska snabbt. Och denna gången va klådan det sjukaste jag någonsin har upplevt, jvlar. Skönt, men klia nästan hål på huden, så får bli något för det nästa gång, Tavegyl eller något borde väl vara receptfritt.

Dock tyckte jag det mest va ett bodyhigh, kände väldigt lite eufori på kodeinet. Funderar på om jag kan ha skadat mina seretonin recep. efter ett tidigare krampanfall på tramadol för drygt ett år sedan, för sen dess funkar ej tramadol på mig i önskvärd effekt, får typ helt motsatt effekt på tram numera. Och lite andra skumma saker, som att jag drog i mig 70 mg morfin sulfat, kände nada, dagen efter blev det totalt 250mg morfin och kände bara litegrann psykist, börja dock nodda som ett as efter lite roche valium, några bira, och en holk på det=) Hade ingen tolerans under denna perioden i övrigt, endast lite meningslös tramadol 3-4 dgr innan morfinbruket.

Skulle va intressant och veta vad som händer i skallen lite mera vid opiatanvändande, man säger toleransen ökar, men det betyder inte bara att man får slänga i sig mera grejer för att uppnå samma rus, utan antar även att det påverkar en när man ej använder något. Som tur är så funkar subben som den ska i alla fall.

Lite mkt osammanhängande bladder där tror jag, u.t.i atm, sub,krypton samt valium..men hoppas det gav något att diskutera, eller något..
Citera
2009-10-08, 17:13
Medlem
SpituLzDs avatar
Citodon fråga...

Jag har dragit i mig 5 citodon under dagen och haft det mysigt och skönt men nu börjar jag få lite huvudverk på det och det är ju lite tråkigt..
Tänkte bara fråga om ni har nått tipps på hur man ska bli av det de? Jag kan ju inte ta en alvedon precis.

Men det här måste ju bero på paracetamolen? Har tagit en del tram tidigare men inte på ett tag och aldrig fått ont i huvet, kodein också för den delen men då rent.
Citera
2009-10-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpituLzD
Jag har dragit i mig 5 citodon under dagen och haft det mysigt och skönt men nu börjar jag få lite huvudverk på det och det är ju lite tråkigt..
Tänkte bara fråga om ni har nått tipps på hur man ska bli av det de? Jag kan ju inte ta en alvedon precis.

Men det här måste ju bero på paracetamolen? Har tagit en del tram tidigare men inte på ett tag och aldrig fått ont i huvet, kodein också för den delen men då rent.

Huvudvärk av citodon tror jag är an ganska vanlig biverkning. Har du tre så ta det eller drick en red bull så skall du se att det blir bättre (kanske inte så bra att blanda men det funkar ju).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in