2009-09-29, 16:28
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzo_Mann
En vecka i ditt fall.. Om du bara tagit i en vecka.
Om man tagit 200 mg dagligen i ett par år och går upp till cirka 900 mg för att få en rusdos, hur lång tid tar det då att komma till 0?

Nu när jag slutat äta dem gör det iaf ont överallt och jag har snuva och svettas som en gris och kryp i benen och man måste gå och skita hela tiden. Fast det är mitt eget fel
Att gå upp för trappan en våning känns som att bestiga Kilimanjaro eller något. Fast jag småflinar åt mig själv lite när jag sitter här och gnäller över min självförvållade pina, det är något komiskt med att känna sig så ynklig.

Vågar jag räkna på hur mycket jag spenderat på kodein på två-tre år? Säkert mer än en nikotinist spenderar på nikotin iaf. Men jag gör inte som vissa andra knarkisar som stjäl för att uppehålla sitt bruk. Har inte ens snattat en godisråtta i mitt liv, fast det är pinsamt ändå på något vis. Jag kunde ju gjort något mer produktivt av stålarna, fast jag tror inte jag skulle orkat jobba så mycket som jag gjort utan kodeinet. Fast jag har bara slutat på grund av toleranshöjningen och att det kostar så mycket pengar, när jag har lägre tolerans tänker jag köra igång igen.
Citera
2009-09-29, 20:13
Medlem
Benzo_Manns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Kantarell
Om man tagit 200 mg dagligen i ett par år och går upp till cirka 900 mg för att få en rusdos, hur lång tid tar det då att komma till 0?

Nu när jag slutat äta dem gör det iaf ont överallt och jag har snuva och svettas som en gris och kryp i benen och man måste gå och skita hela tiden. Fast det är mitt eget fel
Att gå upp för trappan en våning känns som att bestiga Kilimanjaro eller något. Fast jag småflinar åt mig själv lite när jag sitter här och gnäller över min självförvållade pina, det är något komiskt med att känna sig så ynklig.

Vågar jag räkna på hur mycket jag spenderat på kodein på två-tre år? Säkert mer än en nikotinist spenderar på nikotin iaf. Men jag gör inte som vissa andra knarkisar som stjäl för att uppehålla sitt bruk. Har inte ens snattat en godisråtta i mitt liv, fast det är pinsamt ändå på något vis. Jag kunde ju gjort något mer produktivt av stålarna, fast jag tror inte jag skulle orkat jobba så mycket som jag gjort utan kodeinet. Fast jag har bara slutat på grund av toleranshöjningen och att det kostar så mycket pengar, när jag har lägre tolerans tänker jag köra igång igen.

starkt att du slutar,, kommer lida i en vecka, sedan blir det bättre,,

men 2-3 år så tar det nog ett halvår, skulle sluta helt om jag vore dig, du anar inte hur långt ned i skiten du kan gräva dig och jag lovar dig att du kommer ångra dig om du fortsätter,

frågan är hur du mår psykiskt efter 3 veckor utan,, klarar du 3 veckor klarar du 3 till, osv
Citera
2009-10-04, 18:20
Bannlyst
500mg codeine phosphate down the drain . Dock 1,5mg Sub för ca 45h sedan, så får väl ej full effekt ändå..

Tråkiga med kodein är den korta halveringstiden. Tur man har rena kodeintabs och inte massa mixers i och måste göra CEW var fjärde timme, sjukt jobbigt, eller känns lite onödigt mkt jobb i alla fall.

Nån mer som sitter och myser, eller sitter i tankarna?
Citera
2009-10-04, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av w.W.w
kör man större har vissa en tendäns att få en AT som innefattar kraftiga muskelsmärtor, som vid långtidsbruk. Har en polare som var med om det, och det verkar vara hemskt, så inget att rekommendera..

Ouch, sänkte precis 500mg, bara kört 300mg innan av pharma varor, samt 420mg av generiska saker.

Gäller den där ATn med muskelsmärtor även DHC? Har tagit mkt större doser där och bör isf vara lugnt även i detta fallet.

Kan väl bara vänta och se dock. Annars får man väl fylla på och trappa ner under natten=) Kanske ej funkar dock.
Citera
2009-10-04, 19:01
Bannlyst
En timme senare, känner inte något av 500mg perd. Måste va subben som blockar, men ändå gått 45h, trodde det skulle fungera lite halvt iaf..
Citera
2009-10-04, 19:36
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnalito
En timme senare, känner inte något av 500mg perd. Måste va subben som blockar, men ändå gått 45h, trodde det skulle fungera lite halvt iaf..
Kom du ihåg att krossa dem? De är depot.
Citera
2009-10-04, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Kom du ihåg att krossa dem? De är depot.

Klart jag gjorde=) Krossa och la dom i tömda kapslar. Börjar nu dock känna av, börjar klia som fan och börjar må smått bra, två timmar liksom, hade i princip tom mage när jag tog det. Men kanske va en del depoeffekt kvar. Man kanske måste pulverisra dom totalt? Det krossade det till smått grovkornigt pulver, så va inte som mjöl direkt. Får väl se vad som händer, känns som peaken inte är nådd än iaf, vore trevligt om det är depån som är mysteriet trots kross, då lär det ju sitta i längre, även om pekan inte blir lika hög.

edit- jvlar vad det kliar, gillar det, men detta va bra mkt mer än jag är van vid på tram&sub. Kul man har besök med..=)
Citera
2009-10-04, 20:45
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Klart jag gjorde=) Krossa och la dom i tömda kapslar. Börjar nu dock känna av, börjar klia som fan och börjar må smått bra, två timmar liksom, hade i princip tom mage när jag tog det. Men kanske va en del depoeffekt kvar. Man kanske måste pulverisra dom totalt? Det krossade det till smått grovkornigt pulver, så va inte som mjöl direkt. Får väl se vad som händer, känns som peaken inte är nådd än iaf, vore trevligt om det är depån som är mysteriet trots kross, då lär det ju sitta i längre, även om pekan inte blir lika hög.

edit- jvlar vad det kliar, gillar det, men detta va bra mkt mer än jag är van vid på tram&sub. Kul man har besök med..=)
Jo, det är bäst att göra dem som mjöl. Det enklaste sättet med enkla medel är att krossa dem mellan två skedar tycker jag.
Citera
2009-10-04, 21:13
Bannlyst
Känner av det nu iaf, men inte så mkt eufori, har iofs aldrig fått nått vettigt rus på kodein som av andra opi's som typ tradd eller sub. Dock DHC va en trevlig variant av kodein. Har en satans klåda nu som sagt, helt röd av allt kliande=)

Subben lär väl blocka till en del med, får nog bli en 500mb imorgon med, det är väl typ där taket ligger? Inga mer önskvärda effekter utan bara mer bieffekter efter typ 5-600mg?
Citera
2009-10-04, 21:46
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Känner av det nu iaf, men inte så mkt eufori, har iofs aldrig fått nått vettigt rus på kodein som av andra opi's som typ tradd eller sub. Dock DHC va en trevlig variant av kodein. Har en satans klåda nu som sagt, helt röd av allt kliande=)

Subben lär väl blocka till en del med, får nog bli en 500mb imorgon med, det är väl typ där taket ligger? Inga mer önskvärda effekter utan bara mer bieffekter efter typ 5-600mg?
Runt 600 mg är vad jag hört. Det lär vara lite personligt eftersom alla har olika mycket av CYP450 eller vad enzymet heter som bryter ner kodein till morfin. Utan resistans så börjar det bli farligt vid de där doserna., fast det är inget problem för dig då du har sub i kroppen antar jag.
Citera
2009-10-05, 00:45
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Runt 600 mg är vad jag hört. Det lär vara lite personligt eftersom alla har olika mycket av CYP450 eller vad enzymet heter som bryter ner kodein till morfin. Utan resistans så börjar det bli farligt vid de där doserna., fast det är inget problem för dig då du har sub i kroppen antar jag.

Att Carnalito har sub i systemet är hela anledningen till att han inte känner någon effekt av sitt kodein, eftersom buprenorfinet blockerar denna. Usch, vilket slöseri med droger...
Citera
2009-10-05, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Att Carnalito har sub i systemet är hela anledningen till att han inte känner någon effekt av sitt kodein, eftersom buprenorfinet blockerar denna. Usch, vilket slöseri med droger...

Jo det vad jag medveten om innan, men trodde inte det skulle blocka såå mkt efter 40h. Å andra sidan har jag aldrig fått nåt ordentligt rus på kodein, med eller utan tolerans. Men i morgon kväll, ca 70h efter senaste intaget borde det ju vara lugnt, tänker göra ett försök då igen i alla fall. Kanske drar till med 600mg tom, vill bli 'riktigt' "zonkad" för en gångs skull, gillar annars att ta opiater i lite mindre mängder så man ej blir så sänkt, och därmed kan sköta sitt liv på ett normalt sett, och sammtidgt så bygger man ej tolerans så sjukligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in