Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-03, 22:38
  #5293
Medlem
2rs2pures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
Tjena boys! jag la in min CWE i frysen "så att den snabbt blir kall" tänkte jag. Skulle bar a mecka/röka en bong o sen ställa in den kylen va tanken.

nu 2h senare sitter jag här med en genomfrusen lösning..... XD

Har jag förstört npn kemisk process nu eller är det bara att låta den stå o tina ett, tag sen hälla geniom kaffefiltret som vanligt lr?

Tacksam för snabba svar annars kör jag bara på! Annars kan ni ju svara åt näste idiot!


Ha gött folkens

Jag råkade göra samma misstag att glömma, men ja lät de tina å rinna igenom mina två kaffefilter. Tog det för ett tag sedan, kände mer biverkningar än normalt men är även bakis sen igår plus stort intag gabapentin igår, så kan påverka.

Edit: tillägger också att "biverkningarna" började avta ju mer ruset började krypa inpå.
Kände små ryckningar/sammandragningar (icke smärtsamma eller krampiga) samt lite ångest till och med, mycket ovanligt för mig om ja tar opiater men i övrigt verkar det ej ha skadat något med att det blev fryst. Väldigt mycket substanser får t.o.m mer hållbarhet som fryst.
__________________
Senast redigerad av 2rs2pure 2023-12-03 kl. 22:43.
Citera
2023-12-19, 03:34
  #5294
Medlem
415brushans avatar
Fattar ni alla här inne att ni kommer till slut gå över till Heroin/Fentanyl?

Alltså ni sitter och frågar efter tips hur ni kan maximera effekten på samma eller högre dos av kodein, när hela grejen med bruk av opiater är att toleransen byggs upp där den ursprungliga opiaten inte längre funkar. Då tar ni en ny substans som är mycket starkare, och då börjar upptrappningen även på denna substans.

Så kommer ni hålla på: kodein-tram-oxy-sub-metta-horse-fenta-död.

Hajar ni?
Citera
2023-12-19, 03:41
  #5295
Medlem
Sodiumklorids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xc90D5Awdpro
Jag bli skön av 3-4st kodein 30mg med stilmoct
CWE 300mg gudomligt för mig
Tar extremt sällan opiater
0 tolerans vid intag 3-4st eller CWE 😇

Gör du CWE på tre tabletter?

Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Fattar ni alla här inne att ni kommer till slut gå över till Heroin/Fentanyl?

Alltså ni sitter och frågar efter tips hur ni kan maximera effekten på samma eller högre dos av kodein, när hela grejen med bruk av opiater är att toleransen byggs upp där den ursprungliga opiaten inte längre funkar. Då tar ni en ny substans som är mycket starkare, och då börjar upptrappningen även på denna substans.

Så kommer ni hålla på: kodein-tram-oxy-sub-metta-horse-fenta-död.

Hajar ni?

Hahha mycket träffande!

Har gått exakt i denna ordning och har bara fenta ogjord, vad jag vet då.
Citera
2023-12-19, 19:10
  #5296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodiumklorid
Gör du CWE på tre tabletter?



Hahha mycket träffande!

Har gått exakt i denna ordning och har bara fenta ogjord, vad jag vet då.


Ang CWE haha nej får god effekt av 3 till 4st utan tolerans
CWE då pratar vi om 15st
bäng hela dagen utan tolerans

Sporadiska intag oftast i stora mängder kodein eller oxynorm eller depå
Känner ej av så mycket av Klonazepam och xanor under oxy eller CWE ruset
3mg och 1mg xa…slöseri
litet överskott, då man skippar ordinationerna
Under
CWE eller oxynorm eller depå versionen ruset
Citera
2023-12-20, 09:02
  #5297
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodiumklorid
Gör du CWE på tre tabletter?



Hahha mycket träffande!

Har gått exakt i denna ordning och har bara fenta ogjord, vad jag vet då.

Då är det väl dags att lägga ner? Du vet att det inte leder någonstans... trappa ner med dimor och byt miljö. Det är inte försent än
Citera
2024-01-18, 21:30
  #5298
Medlem
Är inte säker på att det här är helt rätt ställe, men jag chansar.

Jag har långvarig smärta (21+ år) har provat lite olika smärtstillande (receptbelagda) men även receptfritt.

Jag har fått prova panocod/citodon, som innehåller 30mg kodein (500mg paracetamol/30mg kodein)

Då jag enbart fick magsmärtor av tradolan, fick jag istället panocod brus.

Jag löser upp två brustabletter i ett glas vatten (2dl), jag har enbart tagit dessa när jag ska gå och lägga mig, då jag upplever bra smärtlindring, samt eufori i några timmar.
Men, här kommer frågeställningen.......

Som sagt så tar jag dessa endast vid sänggående, men får bara smärtlindring och euforikänslan första kvällen. Kvällen dag 2, ingen smärtlindring, ingen eufori, kvällen dag 3, ingen smärtlindring, ingen eufori.

Gör jag ett uppehåll på åtminstone 2 dagar, tex om jag tar måndag kväll, så om jag då tar igen på torsdag kväll, så kommer smärtlindringen och euforikänslan igen.

Hur kommer det sig? Varför inte smärtlindrande effekt varje dag?

Jag har fått väldigt restriktiva recept på dessa, jag fick 100 st utskrivna 2019, de skulle räcka minst 6 månader och jag fick inte begära nytt recept på 12 månader. Dessa tog slut sommaren 2022, så jag tror inte det är någon beroenderisk.

Fick 25 st utskrivna efter en bilolycka sommaren 2022, det var då jag upptäckte att effekten av dessa är kortvarig och ingen smärtlindring kväll 2 eller kväll 3.

Skulle gärna vilja veta varför effekten är sådan, vad det kan bero på liksom?

Tacksam för svar.
Citera
2024-01-31, 04:28
  #5299
Medlem
Kodein måste väl ändå ta priset för sämsta opioden? Måste ta en jävla massa för att ens känna smärtlindring, sen sitter effekten i kanske en kvart..
Citera
2024-02-11, 03:13
  #5300
Medlem
Kodein är helt enkelt MetylMorfin.
Prodrog till vanligt morfin.
Kodeinet måste metaboliseras i levern innan det blir aktivt. (Enkelt förklarat)
Ruset av kodein är ett morfin rus.
Pharmadynamiken är mer komplicerad.
Ca 10% styrka av rent morfin.

Dock:
En känd dos till person x kan vara dubbelt så hög i person y.
Vi metaboliserar kodein olika.

Just därför förskrivs inte kodein preparat speciellt ofta i Sverige.
Bättre att skriva ut oxynorm / morfin.


Receptfritt i bland annat Danmark och UK.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback