2025-01-09, 10:49
Medlem
marion31s avatar
Hej. Gjort cwe på 8st citodon. Gjorde de mest för jag aldrig testat. Nu är det så att det är aningen grumligt är det okej att dricka eller?
Citera
2025-01-09, 20:59
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marion31
Hej. Gjort cwe på 8st citodon. Gjorde de mest för jag aldrig testat. Nu är det så att det är aningen grumligt är det okej att dricka eller?

Ligger det partiklar i botten på glaset?
Citera
2025-01-14, 13:13
Medlem
marion31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ligger det partiklar i botten på glaset?
Nej det va inget i botten så drack det kändes lite i levern så gjorde om och gjorde rätt vilket funkade fint. Har fått filtrera om de vid ett tillfälle också vilket gjorde de kristall klart
Citera
2025-01-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marion31
Nej det va inget i botten så drack det kändes lite i levern så gjorde om och gjorde rätt vilket funkade fint. Har fått filtrera om de vid ett tillfälle också vilket gjorde de kristall klart

Hejsan broder 👦 ibland får du dubbelfilltrera igenom kaffefiltret för att de ska bli bra ! Och sen använder du riktigt kallt vatten

Berätta gärna hur de går för dig.
Citera
2025-02-06, 10:46
Medlem
Hejsan, bröt nyligen ett revben när jag halkade, och fick panacod utskrivet mot smärtan, hur många behöver man ta för att känna av ruset? Har tidigare haft opiater utskrivet (minns inte vilka) och de var väldigt euforiska, skulle väldigt gärna känna den känslan igen. Tackar för svar
Senast redigerad av Huevosrancheros 2025-02-06 kl. 10:48.
Citera
2025-02-06, 11:41
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huevosrancheros
Hejsan, bröt nyligen ett revben när jag halkade, och fick panacod utskrivet mot smärtan, hur många behöver man ta för att känna av ruset? Har tidigare haft opiater utskrivet (minns inte vilka) och de var väldigt euforiska, skulle väldigt gärna känna den känslan igen. Tackar för svar

Jag antar att tabletterna innehåller 500 mg Paracetamol och 30 mg Kodein? Maxdosen är då 2 tabletter var 4-6 timme.
Två tabletter, 60 mg Kodein, kommer att omvandlas till ca 6 mg Morfin i kroppen. Detta kan dock skilja sig från person till person, vissa kroppar metaboliserar en större mängd Morfin och andra kroppar mindre.
Även för en opiatnaiv person så är 6 mg Morfin inte mycket. Får du ett rus av det?
Citera
2025-02-06, 13:04
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huevosrancheros

Du kan ju kolla din läkemedelslista på 1177 (eller valfri apoteksapp) om du är osäker på vad du förskrivits tidigare.
Panacod och Citodon är kodein som ”omvandlas” till morfin i kroppen (gäller dock inte för alla).

Edit; såg nu att KringEx hade gett dig ett ypperligt svar redan om hur kodein funkar, my bad!
Citera
2025-02-07, 17:08
Medlem
Skulle du kunna skicka meddelande till mig? Har en fråga om du orkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här