2009-01-20, 21:05
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensim
Är ju inte så farligt om man inte kör på att trycka i sig 5-10 st varje dag samt avstå alkoholen.

Kanske inte farligt för alla, men det påfrestar levern i onödan. För en person som redan har en belastad lever kanske det är droppen som får bägaren att rinna över.
Citera
2009-01-21, 14:56
Medlem
robin756s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixiePunk
Jag har tillgång till 6 st citodon,cocillana,5st 50 mg tramadol och två st blå vallar.

Min fråga är hur hade ni födelat detta bäst om man vill ha två "omgångar rus" så att säga.

Lycka Till!

allt en en gång eftersom 250mg tram eller 180mg kodein inte ger något spec rus.

go big or go home.
Citera
2009-01-21, 16:02
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixiePunk
Jag har tillgång till 6 st citodon,cocillana,5st 50 mg tramadol och två st blå vallar.

Min fråga är hur hade ni födelat detta bäst om man vill ha två "omgångar rus" så att säga.

Lycka Till!

180mg Kod kommer du få ett schysst rus utav om du inte har tolerans. Sen kan du ta trammet och vallarna nästa gång!
Citera
2009-01-21, 16:40
Medlem
Cautions avatar
Eftersom Kodein slutar verkar så snabbt, kan man inte ta en lite större dos depå istället och vara påverkad mycket längre tid? Fungerar detta och hur mycket större dos behöver man ta isåfall?

Finns det någonting som förstärker Kodein eller är skönt att blanda ihop med det?
Citera
2009-01-21, 16:52
Medlem
boxxs avatar
Kör på nån benzo, tex Xanor eller Ikto kan nog vara ett bra alt. En eller två öl kan ge ett skönare rus, Men tare lungt bara.
Citera
2009-01-21, 17:13
Medlem
Cautions avatar
Tack för tipsen.

Det handlar om Perduretas. Dessa är ju depå. Min fråga är om man kan ta en lite större dos för att få ruset att vara under lång tid istället för bara några timmar som det gör annars.
Citera
2009-01-21, 17:44
Medlem
Cautions avatar
Är det skönt att kombinera Tramadol och Kodein?
Har de korstolerans?
Jag har Perduretas, vilka är depåtabletter. Eftersom kodeinruset är så kortvarigt undrar jag om man kan äta en större dos och på så sätt få effekt under mycket längre tid? Hur mycket mer tror ni att man behöver käka isåfall?
Citera
2009-01-21, 17:54
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caution
Är det skönt att kombinera Tramadol och Kodein?
Har de korstolerans?
Jag har Perduretas, vilka är depåtabletter. Eftersom kodeinruset är så kortvarigt undrar jag om man kan äta en större dos och på så sätt få effekt under mycket längre tid? Hur mycket mer tror ni att man behöver käka isåfall?

Alla opioider har korstolerans. Ja det varar längre om du inte krossar.
Hur mycket mer än vadå?
Citera
2009-01-21, 18:00
Medlem
Cautions avatar
Hur mycket mer kodein i depotform man behöver äta för att tillräckligt ska utsöndras så det blir ett rus. Ett då mycket långvarigt sådant.
Citera
2009-01-21, 18:01
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Hur mycket mer kodein i depotform man behöver äta för att tillräckligt ska utsöndras så det blir ett rus. Ett då mycket långvarigt sådant.
Det beror ju på hur hög tolerans du har!
Citera
2009-01-21, 19:16
Medlem
Cautions avatar
Utgå givetvis från en person med noll tolerans. Så kan man ju räkna vidare vad gäller sig själv efter det.

Har läst att grapefruit ska potentiera såväl olika bensosorter som Kodein och Tramadol. Men i en annan post läste jag någon som påstod motsatsen. Alltså att grapefruit skulle minska effekten av Kodein. Jag har sökt massor men inte kunnat finna klartecken i den här frågan. Är det någon av er som vet hur det ligger till?
Citera
2009-01-22, 04:22
Medlem
Rogge-s avatar
Citat:
Utgå givetvis från en person med noll tolerans. Så kan man ju räkna vidare vad gäller sig själv efter det.

Har läst att grapefruit ska potentiera såväl olika bensosorter som Kodein och Tramadol. Men i en annan post läste jag någon som påstod motsatsen. Alltså att grapefruit skulle minska effekten av Kodein. Jag har sökt massor men inte kunnat finna klartecken i den här frågan. Är det någon av er som vet hur det ligger till?

Har kommit fram till båda slutsatserna gällande kodein också. Varför grapefrukt skulle hämna kodein minns jag ärligt talat inte, mer än att resonemanget verkade rimligt. Inte minst för att jag aldrig lyckats "boosta" ruset från kodein med grapefrukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in