Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-04, 21:01
  #4021
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Hur kan du få det för 149,5kr/mån?

Haha för då är det ju ännu mer värt att behålla det jag redan har!

Ooh, då förstår jag

Det för 149,50kr/månad var ett erbjudande de hade i höstas under en ganska lång period. Det för 199kr/månad har jag ordnat mha rätt kontakter på 3.

Sen fick vi 3Kunder 100GB extra på alla abonnemang, så just denna månad har jag 200GB extra att använda på bredbanden och ytterligare 100GB extra på mobilen!
Citera
2014-04-04, 21:05
  #4022
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
Ooh, då förstår jag

Det för 149,50kr/månad var ett erbjudande de hade i höstas under en ganska lång period. Det för 199kr/månad har jag ordnat mha rätt kontakter på 3.

Sen fick vi 3Kunder 100GB extra på alla abonnemang, så just denna månad har jag 200GB extra att använda på bredbanden och ytterligare 100GB extra på mobilen!

Jag förstår!

Jag har faktiskt gett Tre en chans men när jag bara fick ut ca 2-5 mbit/s på samma adress där jag får ut ca 50-60 mbit/s via Tele2 så var det ett enkelt val!
Citera
2014-04-04, 21:23
  #4023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Jag förstår!

Jag har faktiskt gett Tre en chans men när jag bara fick ut ca 2-5 mbit/s på samma adress där jag får ut ca 50-60 mbit/s via Tele2 så var det ett enkelt val!

Ja, med det pris du har där idag tycker jag att du ska behålla det också. Men att betala dagens priser hos Tele2 är inte speciellt motiverande egentligen.. Speciellt inte när Tele2s och Telenors 4G-nät börjar få problem med överbelastning på flera platser i landet.
Citera
2014-04-05, 18:03
  #4024
Medlem
gizmo82s avatar
Det är så att jag fick ett brev på posten för två veckor sedan att jag skulle förlänga mitt MAXI.
Men på brevet har jag för mig att sista dagen för en förläggning var 2014-03-31. Någon som fick samma brev?
Tänkte man kan än idag förlänga sitt MAXI. Är det inte falsk marknadsföring om det inte stämmer?
Citera
2014-04-07, 19:44
  #4025
Medlem
gizmo82s avatar
Man hör/läser ganska ofta att tele2 gick back fruktansvärt mycket pga MAXI.
Någon som vet hur mycket dom gick back och vart man kan läsa om detta?
Citera
2014-04-08, 08:04
  #4026
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gizmo82
Man hör/läser ganska ofta att tele2 gick back fruktansvärt mycket pga MAXI.
Någon som vet hur mycket dom gick back och vart man kan läsa om detta?

Tele2 gjorde aldrig någon brakförlust på maxikampanjen, däremot gjorde dem en betydligt mindre vinst, mindre än dem kanske räknat med. Dem räknar nämligen på alla kampanjer innan dem väljer att köra. Dessutom glömde dem ta med i villkoren tydligen att maxi övergår till en annan prisplan efter 24 mån.

Har man valt att förlänga sitt maxi så finns det villkoret numera med dvs att om 24 mån upphör maxi automatiskt. Jag har själv maxi och försökt deala med tele2, dock utan framgång.

Dem sa att deras "pangdeal" är valfri lur+maxi i 24 mån för 424:-/mån eller iphone 5s för 474:-/mån tror jag vilket hade varit bra med 10 gb surf om jag nytecknade idag men jag sa att jag knappast är pigg på att betala mer för samma tjänst och vara låst hos dem i två år.

Tele2 har gått från att vara prisvärda till nästan den dyraste operatören för att återhämta marknadsandelar. Det har dock resulterat i att alla vettiga flyr från tele2. Jag valde annan operatör o fick 5 gb surf o allt annat fritt för 195:-/mån.

Tele2 har ingenting idag som tilltalar en människa idag. Usel kundservice, usla butiksbiträden som inte kan någonting, däremot tar dem betalt som om dem är bäst på allt.
Citera
2014-04-08, 08:42
  #4027
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesmo
Tele2 gjorde aldrig någon brakförlust på maxikampanjen, däremot gjorde dem en betydligt mindre vinst, mindre än dem kanske räknat med. Dem räknar nämligen på alla kampanjer innan dem väljer att köra. Dessutom glömde dem ta med i villkoren tydligen att maxi övergår till en annan prisplan efter 24 mån.

Har man valt att förlänga sitt maxi så finns det villkoret numera med dvs att om 24 mån upphör maxi automatiskt. Jag har själv maxi och försökt deala med tele2, dock utan framgång.

Dem sa att deras "pangdeal" är valfri lur+maxi i 24 mån för 424:-/mån eller iphone 5s för 474:-/mån tror jag vilket hade varit bra med 10 gb surf om jag nytecknade idag men jag sa att jag knappast är pigg på att betala mer för samma tjänst och vara låst hos dem i två år.

Tele2 har gått från att vara prisvärda till nästan den dyraste operatören för att återhämta marknadsandelar. Det har dock resulterat i att alla vettiga flyr från tele2. Jag valde annan operatör o fick 5 gb surf o allt annat fritt för 195:-/mån.

Tele2 har ingenting idag som tilltalar en människa idag. Usel kundservice, usla butiksbiträden som inte kan någonting, däremot tar dem betalt som om dem är bäst på allt.

Tele2 redovisar aldrig utåt hur dems kampanjer går ekonomiskt, men dig har helt rätt i att dem gick back. Så pass mycket att hela Tele2s vinstprognos skrevs ner. Samt att aktiekursen sjönk mätbart. För vi som hade Tele2 då fick det indirekt betydelse, eftersom oss fick smyghöjda kostnader på i stort sett alla områden. Dig kanske minns att före denna kampanj hade man t.ex. betydligt bättre villkor på Comviqs påfyllningar. Oss har tyvärr inte sparat de gamla villkoren så det är alltså svårt att i efterhand visa belägg på det, men dig kanske minns att t.ex. fria sms ingick i de flesta större påfyllningar, och dessutom till utlandet.

Slutligen håller mig helt med du att Tele2 idag har egentligen inget att erbjuda, som inte andra operatörer gör bättre.
Citera
2014-04-09, 14:53
  #4028
Medlem
Lilongwes avatar
Chattade precis med en supporter-tjej hos Tele2, hon verkade inte veta vad hon snackade om.

Jag har hittat en begagnad telefon på nätet, en Xperia, snubben som säljer den skriver att den är bunden till Tele2. Tjejen skriver att det är konstigt eftersom de enda telefonerna som de har sålt som operatörsbundna är iPhones. Men om den nu skull vara operatörslåst, så kan jag alltid låsa upp den för 300 kr skrev hon.

Sen undrade jag om kan stoppa in mitt Comviq-kontantkort i telefonen och ringa med den utan att låsa upp, hon svarade att det kan fungera, eller att det inte kan fungera. Jag svarade att det ändå måste finnas något system för om det fungerar eller inte, det kan ju inte bara vara helt random? Hon bara upprepade att det antingen kan fungera eller inte fungera, men slutade trots allt med att det borde fungera (!?).

Haha, vad fan är det som gäller egentligen?

Kan andra telefoner än iPhone vara bundna till tele2, och kan man isf bara stoppa in sitt Comviq-kontantkort i den bundna telefonen och ringa? Eller måste man låsa upp den?
__________________
Senast redigerad av Lilongwe 2014-04-09 kl. 14:55.
Citera
2014-04-09, 14:59
  #4029
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilongwe
Chattade precis med en supporter-tjej hos Tele2, hon verkade inte veta vad hon snackade om.

Jag har hittat en begagnad telefon på nätet, en Xperia, snubben som säljer den skriver att den är bunden till Tele2. Tjejen skriver att det är konstigt eftersom de enda telefonerna som de har sålt som operatörsbundna är iPhones. Men om den nu skull vara operatörslåst, så kan jag alltid låsa upp den för 300 kr skrev hon.

Sen undrade jag om kan stoppa in mitt Comviq-kontantkort i telefonen och ringa med den utan att låsa upp, hon svarade att det kan fungera, eller att det inte kan fungera. Jag svarade att det ändå måste finnas något system för om det fungerar eller inte, det kan ju inte bara vara helt random? Hon bara upprepade att det antingen kan fungera eller inte fungera, men slutade trots allt med att det borde fungera (!?).

Haha, vad fan är det som gäller egentligen?

Kan andra telefoner än iPhone vara bundna till tele2, och kan man isf bara stoppa in sitt Comviq-kontantkort i den bundna telefonen och ringa? Eller måste man låsa upp den?

Om den är låst beror det på om den är nätlåst eller låst till Tele2-kort. Är den nätlåst fungerar det, är den låst till Tele2-kort fungerar det inte.
Citera
2014-04-09, 19:13
  #4030
Medlem
Lilongwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
Om den är låst beror det på om den är nätlåst eller låst till Tele2-kort. Är den nätlåst fungerar det, är den låst till Tele2-kort fungerar det inte.

Du syftar alltså på själva användningen av ett nytt simkort i telefonen, och inte en eventuell upplåsning?

Vill bara vara säker på att jag har förstått det hela rätt
Citera
2014-04-09, 20:41
  #4031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilongwe
Du syftar alltså på själva användningen av ett nytt simkort i telefonen, och inte en eventuell upplåsning?

Vill bara vara säker på att jag har förstått det hela rätt

Jag förstår inte riktigt vad du menar - men det finns två sätt att låsa en mobil på för operatörerna:
Nätlåsning
Du kan använda vilket simkort du vill i telefonen - men telefonen tillåter endast anslutning till ett visst mobilnät, exempelvis 3s. Om du har en mobil som är nätlåst till 3 fungerar alla operatörer som använder 3s nät i den.

Simlås
Låst till en viss operatörs simkort. Exempelvis fungerar endast 3-simkort i en sådan telefon eller Tele2-simkort osv.
Citera
2014-04-10, 10:04
  #4032
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
Simlås
Låst till en viss operatörs simkort. Exempelvis fungerar endast 3-simkort i en sådan telefon eller Tele2-simkort osv.

Dessutom finns det ju olika nivåer av SIM-lås.

Till nät
Till operatör
Till del av nät
Till enskilt kort
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback