Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-19, 21:36
  #4033
Medlem
Dekadenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joq3
Verkar tyvärr inte som du har rätt.
Har nog försökt med totalt 5 personer. Och alla säger samma sak.

Jag skrev detta:


Fick detta svar:


Så tyvärr. Blir inget mer Tele2 för min del nu.

Det är totalt jävla bullshit att det är tekniskt omöjligt! Jobbar själv hos en teleoperatör och det finns inget som heter omöjligt, speciellt inte när det gäller standardiserade lösningar som mobilabg och tilläggstjänster!
Det handlar om att man inte får göra det från ledningen
Citera
2014-04-20, 21:34
  #4034
Medlem
gizmo82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekadens
Det är totalt jävla bullshit att det är tekniskt omöjligt! Jobbar själv hos en teleoperatör och det finns inget som heter omöjligt, speciellt inte när det gäller standardiserade lösningar som mobilabg och tilläggstjänster!
Det handlar om att man inte får göra det från ledningen

Tjejen har skaffat ny telefon med 4g.
Chattade med tele2 om dom kunde sätta igång 4g på hennes SIM-kort/abonnemang. Då vart svaret nej i början. Då skrev jag att hon blev lovad det när hon tecknade abonnemanget.
Då vart det inga problem att aktivera det.
Citera
2014-04-21, 21:13
  #4035
Medlem
Jag har inte hängt med i hela diskussionen men om jag fattat allt rätt så ställer jag en fråga:

Tjejen har ett abb hos tele2, för ett par mån sen köpte hon en htc one kontant. Bör hon kunna få 4g till sitt abb?

2. En annan fråga. Tjejen var i butik idag gällande sitt abb. Säljaren sa att hon antingen kan låta sitt abb rulla på, väljer hon dock att förlänga 24 mån med ny lur så kan tele2 utan förvarning ta bort hennes abb när 24 mån löpt med hänvisning att tjejens abb inte finns längre.

Stämmer verkligen det? Borde ju vara samma sak som gäller om två år att man bara låter det löpa?
Citera
2014-04-21, 21:20
  #4036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesmo
Jag har inte hängt med i hela diskussionen men om jag fattat allt rätt så ställer jag en fråga:

Tjejen har ett abb hos tele2, för ett par mån sen köpte hon en htc one kontant. Bör hon kunna få 4g till sitt abb?

2. En annan fråga. Tjejen var i butik idag gällande sitt abb. Säljaren sa att hon antingen kan låta sitt abb rulla på, väljer hon dock att förlänga 24 mån med ny lur så kan tele2 utan förvarning ta bort hennes abb när 24 mån löpt med hänvisning att tjejens abb inte finns längre.

Stämmer verkligen det? Borde ju vara samma sak som gäller om två år att man bara låter det löpa?

1. Det är inte omöjligt. Om en säljare har sagt att det ska gå vid tecknandet så ska det aktiveras på ditt abonnemang. Annars får ni helt enkelt tjata och prova er fram tills ni kommer fram till rätt person som aktiverar det på abonnemanget.

2. Ja, det stämmer. Tele2 kan välja att avsluta abonnemanget när bindningstiden går ut - det beror lite på hur avtalet ser ut. Samma sak gäller om ni låter abonnemanget rull på, Tele2 kan avsluta abonnemanget om de önskar så länge de informerar er och låter er avsluta abonnemanget innan ändringen träder i kraft. Detta finns det information om i avtalet ni har godkänt.
Citera
2014-04-22, 07:39
  #4037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
1. Det är inte omöjligt. Om en säljare har sagt att det ska gå vid tecknandet så ska det aktiveras på ditt abonnemang. Annars får ni helt enkelt tjata och prova er fram tills ni kommer fram till rätt person som aktiverar det på abonnemanget.

2. Ja, det stämmer. Tele2 kan välja att avsluta abonnemanget när bindningstiden går ut - det beror lite på hur avtalet ser ut. Samma sak gäller om ni låter abonnemanget rull på, Tele2 kan avsluta abonnemanget om de önskar så länge de informerar er och låter er avsluta abonnemanget innan ändringen träder i kraft. Detta finns det information om i avtalet ni har godkänt.

Ok tack för svaren. Då bör hon väl förlänga det då kanske. Ett rykte säger annars att tele2 glömde ta med den detaljen i villkoren på maxi abb och att dem vill alla med det abb ska förlänga för att sen låta abb försvinna. Ett rykte dock
Citera
2014-04-22, 08:02
  #4038
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesmo
Ok tack för svaren. Då bör hon väl förlänga det då kanske. Ett rykte säger annars att tele2 glömde ta med den detaljen i villkoren på maxi abb och att dem vill alla med det abb ska förlänga för att sen låta abb försvinna. Ett rykte dock

Läs avtalen och jämför. Men annars låter det som att det är bättre att inte förlänga, med tanke på vad ryktet säger.

Om hon inte surfar så mycket och tänker förlänga kan man ju få ett fastprisabonnemang med telefon (Nexus 5) och 5GB surf för 299kr/månad hos 3. Räcker 1GB kostar det 249kr/månad istället. Telefonen kan ju säljas.
Citera
2014-04-24, 19:20
  #4039
Medlem
Blev uppringd av en tele2 försäljare som erbjöd Maxi U + ny telefon för 495 kr (S5 eller Z2). Till detta tillkom uppkopplingsavgift på 250 kr. Jag var osäker på om jag skulle nappa på det eller inte, han återkom flera gånger. Ville att han skulle slopa uppkopplingsavgiften (vilket för mig är lurendrejeri), men inte ens det kunde han!


Har en annan bekant som pratat med tele2 kundtjänst och inte ens där ville de bjuda på uppkopplingsavgiften? Är det verkligen så hårt?

Skulle man köpa en lur från valfri butik så är det bara sätta i sitt SIMkort och köra på, men ska man köpa en mobil från tele2 så måste man betala en avgift på 250 kr. Ingen logik
Citera
2014-04-24, 21:18
  #4040
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Blev uppringd av en tele2 försäljare som erbjöd Maxi U + ny telefon för 495 kr (S5 eller Z2). Till detta tillkom uppkopplingsavgift på 250 kr. Jag var osäker på om jag skulle nappa på det eller inte, han återkom flera gånger. Ville att han skulle slopa uppkopplingsavgiften (vilket för mig är lurendrejeri), men inte ens det kunde han!


Har en annan bekant som pratat med tele2 kundtjänst och inte ens där ville de bjuda på uppkopplingsavgiften? Är det verkligen så hårt?

Skulle man köpa en lur från valfri butik så är det bara sätta i sitt SIMkort och köra på, men ska man köpa en mobil från tele2 så måste man betala en avgift på 250 kr. Ingen logik

Vore det mer logiskt om de slopade avgiften och tog fullt pris för telefonen istället, vilket är vad du får betala i butiken om du köper den kontant? Du får en telefon som enligt prisjakt i dagsläget kostar minst 5899 kr kontant för 3850 kr (inkl avgiften du nämnde) om du tecknar det abonnemanget. Jag säger inte att det ena eller det andra är bättre, det beror på om man står ut med att punga ut med en väsentligt större summa pengar för att ha ett obundet abonnemang eller inte.
Citera
2014-04-24, 22:36
  #4041
Medlem
Att du ska betala 250:- i uppläggningsavgift eller vad dem vill kalla det är bluff från försäljarens sida, hsn vill väl tjäna själv på att du förlänger.

Jag gick in i en tele2 butik och förlänger jag maxi abb och tar ut en S5 så kostar det mig 495:-/mån och NOLL i uppläggningsavgift. Den avgiften tillkommer om du startar upp ett abb t.ex. Inte när du förlänger ett befintligt abb.

Vore konstigt om dem på kundtjänst vill kräva dig på den summan, gå bara in i en butik om du kan och lös det där..
Citera
2014-04-24, 22:52
  #4042
Medlem
Har tänkt skaffa en Samsung Galaxy S5 med Comviq Fastpris. Är inte student nu men bli antagligen till våren. Kan jag ändra till Fastpris student då?
Citera
2014-04-25, 00:17
  #4043
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeBilly
Har tänkt skaffa en Samsung Galaxy S5 med Comviq Fastpris. Är inte student nu men bli antagligen till våren. Kan jag ändra till Fastpris student då?

Förmodligen inte om du tecknar ett bundet icke-studentabonnemang nu. Vänta tills du har Mecenatkort.
Citera
2014-04-25, 11:50
  #4044
Medlem
Tele2 +46-appen
Kan någon tala om för mig hur jag spärrar ett nummer i den appen, om det ens är möjligt?

Jag har lagt till nummer i telefonens vanliga spärrlista men så fort jag har +46 appen igång så kan de ringa ändå över den.

Börjar bli riktigt irriterad över detta, står inte ut med alla jävla telefonförsäljare o kongoneger-nummer som ska ringa hela tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback