Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-06, 14:11
  #3901
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Nu har du nog helt förlorat kontakten med verkligheten! Redan den 8 januari skrev jag första inlägget som du inte förstod.

Ge dig nu eller ta hjälp av nån du litar på när du läser inläggen nedan.

Antingen dummar du dig medvetet, på uppdrag av din arbetsgivare, eller så förstår du helt enkelt inte.

Här kommer några av inläggen som du vägrar begripa.

Nej absolut inte! Du är ute och cyklar. Det görs fortlöpande uppdateringar och revideringar. Om man prioriterat kundernas bekvämlighet hade inte Tele2 infört den systemtekniska begränsningen vi pratar om! Tele2 Sverige har under större delen av tiden man haft både abonnemang och kontantkort kunnat använda samma SIM-kort till båda formerna, samt även inom loppet av några timmar ändra från den ena till den andra formen. Det är på senare år man aktivt valt att trassla till det!

Jag är helt övertygad om att de andra som läser inläggen har förstått. Jag lämnar ditt trollande nu.

Naturligtvis förstår man vad du menar!

Det är en välkänd strategi hos mediatränade proffsskrivare att "nöta ut" motståndet med massa ord som egentligen inte har med själva grundproblemen att göra. Man låtsas inte förstå och försöker då styra över en berättigad kritik på nåt mindre farligt.
Citera
2014-02-06, 14:35
  #3902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Nu har du nog helt förlorat kontakten med verkligheten! Redan den 8 januari skrev jag första inlägget som du inte förstod.

Ge dig nu eller ta hjälp av nån du litar på när du läser inläggen nedan.

Antingen dummar du dig medvetet, på uppdrag av din arbetsgivare, eller så förstår du helt enkelt inte.

Här kommer några av inläggen som du vägrar begripa.
Citat:
Ursprungligen postat av Shwang
Jag hade fått för mig att Telia och Halebop faktiskt var riktiga separata operatörer.
Ja jag hade fel, det tar jag på mig. Hade Telia/Halebop tagit ut slutfaktura sinsemellan så hade jag inte sett något fel med att Tele2/Comviq gör samma sak men ändå valt att behålla bekvämligheten med att vara samma operatör.

Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Nej absolut inte! Du är ute och cyklar. Det görs fortlöpande uppdateringar och revideringar. Om man prioriterat kundernas bekvämlighet hade inte Tele2 infört den systemtekniska begränsningen vi pratar om! Tele2 Sverige har under större delen av tiden man haft både abonnemang och kontantkort kunnat använda samma SIM-kort till båda formerna, samt även inom loppet av några timmar ändra från den ena till den andra formen. Det är på senare år man aktivt valt att trassla till det!

Jag är helt övertygad om att de andra som läser inläggen har förstått. Jag lämnar ditt trollande nu.
Absolut uppdateras systemen, men kontantkort och abonnemang har legat i olika system sedan åtminstonde 2001 om jag inte minns helt fel, dock är jag verkligen inte säker på exakta årtalet. Det är inte bara att göra om/lägga till/byta ut något i ett system som varit mer eller mindre detsamma sedan 90-talet och som styr 3.7 miljoner kunder, det tror jag också du förstår.
Hurvuda det har gått att ha samma simkort tidigare än ~2001 eller inte låter jag vara osagt.

Däremot vet jag att det HAR funnits abonnemang med liknande former som ett kontantkort (kan även hända att det marknadsförts som ett); du betalar in en summa en viss månad och får det som en ringpott. Betalar du inte in så ökar inte potten. Dessa har dock legat i abonnemangssystemet och har haft begränsade funktioner som "kontantkort".

Har jag fel så får du jättegärna komma med en källa.
Citera
2014-02-06, 14:37
  #3903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
proffsskrivare
Man tackar
Citera
2014-02-06, 14:40
  #3904
Medlem
Och nu till något helt annat:
Tele2 har haft en större störning som gjort att kunder som har haft saldotak har blivit spärrade fast de inte nått taket. Felet bör vara åtgärdat för de flesta vid skrivande stund, men man kan behöva starta om sin telefon för att mobilsurfen ska börja fungera igen.
Citera
2014-02-06, 14:42
  #3905
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Naturligtvis förstår man vad du menar!

Det håller jag inte med om.

Det är en välkänd strategi hos mediatränade proffsskrivare att "nöta ut" motståndet med massa ord som egentligen inte har med själva grundproblemen att göra. Man låtsas inte förstå och försöker då styra över en berättigad kritik på nåt mindre farligt.

Du tror att tele2 satt in en "mediatränad proffsskrivare" på flashback och som dessutom tar sig tid att besvara gsminfos inlägg trots att det skriker rättshaverist om karln?
Byt operatör för helvete, vad är problemet?

Och vad gäller hans majestät gsminfo själv, att uppta tråden med allmänt jävla gnäll som en säljare/support/åf-knegare omöjligen kan påverka, vad är syftet? Än en gång, varför bytar inte du - som mästrar tele2-snubben om hur förhållandet mellan säljare och konsument skall fungera - operatör? Du kanske borde ta till dig av ditt eget evangelium och pallra dig över till en konkurrent. Det gjorde jag. Ur askan i elden. Välkommen till verkligheten.
Citera
2014-02-06, 16:40
  #3906
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Och vad gäller hans majestät gsminfo själv

Jag bockar och tackar!

och naturligtvis har vi flyttat våra abonnemang och kontantkort till en bättre operatör. Varför trodde du att vi inte gjort det?

och det handlar absolut inte om att mästra! Det borde du förstått. Det handlar om att påpeka att man har fel attityd mot kunder. Jag kan mycket väl tänka mig att andra människor kan ha nytta av att få upp ögonen för ett företag som är inne på fel spår.
__________________
Senast redigerad av gsminfo 2014-02-06 kl. 16:44.
Citera
2014-02-06, 16:57
  #3907
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwang
Man tackar

Du verkade inte förstå.

Proffs är inte en kvalitetsbenämning, utan betyder att man har det som yrke, och det kan man ju utföra både bra och dåligt.
Citera
2014-02-06, 17:02
  #3908
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Du tror att tele2 satt in en "mediatränad proffsskrivare" på flashback och som dessutom tar sig tid att besvara gsminfos inlägg trots att det skriker rättshaverist om karln?
Byt operatör för helvete, vad är problemet?

Och vad gäller hans majestät gsminfo själv, att uppta tråden med allmänt jävla gnäll som en säljare/support/åf-knegare omöjligen kan påverka, vad är syftet? Än en gång, varför bytar inte du - som mästrar tele2-snubben om hur förhållandet mellan säljare och konsument skall fungera - operatör? Du kanske borde ta till dig av ditt eget evangelium och pallra dig över till en konkurrent. Det gjorde jag. Ur askan i elden. Välkommen till verkligheten.

Ovanligt korkat inlägg, även för att vara på flashback! Var har du fått det ifrån att man satt in en "mediatränad proffsskrivare på flashback"? Det stod det inget alls om, när jag läste inlägget du citerade. Är inlägget editerat senare?
Vad jag kan se så skrev han om en vanlig strategi i generella ordalag.

Sen har väl Schwang skrivit om att han skriver här på Tele2s vägnar och att han är anställd där.

Jag tycker att det är jättebra att det kommer fram hur företag hanterar sina kunder. Det är till nytta för de flesta.
Citera
2014-02-06, 19:34
  #3909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PretIdiotiem
Ovanligt korkat inlägg, även för att vara på flashback! Var har du fått det ifrån att man satt in en "mediatränad proffsskrivare på flashback"? Det stod det inget alls om, när jag läste inlägget du citerade. Är inlägget editerat senare?
Vad jag kan se så skrev han om en vanlig strategi i generella ordalag.

Sen har väl Schwang skrivit om att han skriver här på Tele2s vägnar och att han är anställd där.

Jag tycker att det är jättebra att det kommer fram hur företag hanterar sina kunder. Det är till nytta för de flesta.
Och i vilket annat sammanhang kan UncaScroogie ha menat, om inte med tidigare kommentarer? Det är väl ungefär som om att jag helt orelevant skulle slänga in "Och så regnade det i Göteborg i morse" som avslutning på ett inlägg om mobiltelefoni.

Nej jag skriver inte på Tele2s vägnar, jag skriver på eget behag. Jag är inte heller anställd av Tele2.


Känns dock som att detta börjar spåra, rubrik lyder: "Fråga en Tele2, Comviq Support/ÅF".

Summa summarum så har vi under de senaste 3-5 sidorna kommit fram till att Tele2 är kundfientliga på grund av två anledningar:
* En slutfaktura tas ut vid byte mellan Tele2/Comviq.
* Tele2s system tillåter inte att samma simkort kan flyttas mellan abonnemang och kontantkort.


Några andra funderingar?
Citera
2014-02-06, 19:45
  #3910
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwang
Och i vilket annat sammanhang kan UncaScroogie ha menat, om inte med tidigare kommentarer? Det är väl ungefär som om att jag helt orelevant skulle slänga in "Och så regnade det i Göteborg i morse" som avslutning på ett inlägg om mobiltelefoni.

Nej jag skriver inte på Tele2s vägnar, jag skriver på eget behag. Jag är inte heller anställd av Tele2.


Känns dock som att detta börjar spåra, rubrik lyder: "Fråga en Tele2, Comviq Support/ÅF".

Summa summarum så har vi under de senaste 3-5 sidorna kommit fram till att Tele2 är kundfientliga på grund av två anledningar:
* En slutfaktura tas ut vid byte mellan Tele2/Comviq.
* Tele2s system tillåter inte att samma simkort kan flyttas mellan abonnemang och kontantkort.

Ber om ursäkt för att jag tydligen helt felaktigt anställde dig på Tele2. Du är säkert anställd på ett företag som utför uppdrag åt Tele2. Men rätt ska vara rätt.
__________________
Senast redigerad av PretIdiotiem 2014-02-06 kl. 19:48.
Citera
2014-02-07, 12:50
  #3911
Avstängd
Gorgioss avatar
Ringde och sa upp mitt abbonemang förra månaden och enligt kundtjänst så sägs den upp i April. Bad honom också att inte ta bort nummret så att jag kan flytta över den till en annan operatör. Nu är min fråga, när ska jag ansöka om ett abbonemang hos en annan operatör så att mitt nummer inte går bort? Läste i en annan tråd om en snubbe som förlorade sitt nummer han bytte operatör
Citera
2014-02-07, 12:56
  #3912
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Ringde och sa upp mitt abbonemang förra månaden och enligt kundtjänst så sägs den upp i April. Bad honom också att inte ta bort nummret så att jag kan flytta över den till en annan operatör. Nu är min fråga, när ska jag ansöka om ett abbonemang hos en annan operatör så att mitt nummer inte går bort? Läste i en annan tråd om en snubbe som förlorade sitt nummer han bytte operatör

För att slippa oroa sig för att operatörerna klantar sig och tappar bort numret, kan man göra det i två steg.

1. Gör om det till ett kontantkort.

2. När allt är klart med det, portera numret direkt. Det är ju ingen bindningstid/uppsägningstid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback