Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-22, 12:39
  #5569
Medlem
mohnomishes avatar
Ska skicka iväg tonårssonen på egen hand till England i juli. Han har Comviq kontantkort som han normalt tankar på med något Fastpris-paket när vi är i Sverige (bor utomlands annars). Nu efter Brexit kan han ju inte använda samtal/surfpotten som funkar inom EU. Finns det något annat paket eller tillägg för att kunna surfa på mobilen i England? Har skrotat runt på comviq.se men hittar inget relevant.
Citera
2023-06-22, 14:24
  #5570
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Ska skicka iväg tonårssonen på egen hand till England i juli. Han har Comviq kontantkort som han normalt tankar på med något Fastpris-paket när vi är i Sverige (bor utomlands annars). Nu efter Brexit kan han ju inte använda samtal/surfpotten som funkar inom EU. Finns det något annat paket eller tillägg för att kunna surfa på mobilen i England? Har skrotat runt på comviq.se men hittar inget relevant.
Det står att det kostar 0,13kr/MB om man inte har surfpaket https://www.comviq.se/utland/storbritannien
Han kan antingen bara fylla på med vanligt saldo Bas istället för fastpris om han inte skall vara där så länge och kan låna wifi på hotell / café m.m. också men annars brukar det vara bra att ha kontantkort för landet och fylla på med surf för bäst pris.
Citera
2023-06-22, 15:30
  #5571
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det står att det kostar 0,13kr/MB om man inte har surfpaket https://www.comviq.se/utland/storbritannien
Han kan antingen bara fylla på med vanligt saldo Bas istället för fastpris om han inte skall vara där så länge och kan låna wifi på hotell / café m.m. också men annars brukar det vara bra att ha kontantkort för landet och fylla på med surf för bäst pris.

Tack för svaret! Jo jag har också varit inne på den där sidan för Storbritannien. Men jag blir inte klok på vad de menar med "surfpaket"? I Comviq's utbud finns det vad jag kan se bara ett paket för surf utanför Sverige/EU, Amigos Allo, som gäller i 30 arabländer.

Sen har du naturligtvis rätt i att det går att utnyttja wifi på alla möjliga offentliga ställen. Och kompisen han ska bo hos har naturligtvis wifi hemma. Men som förälder vill man ju ha både hängsle och livrem nu när han drar iväg själv för första gången.
Citera
2023-06-22, 15:59
  #5572
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Tack för svaret! Jo jag har också varit inne på den där sidan för Storbritannien. Men jag blir inte klok på vad de menar med "surfpaket"? I Comviq's utbud finns det vad jag kan se bara ett paket för surf utanför Sverige/EU, Amigos Allo, som gäller i 30 arabländer.

Sen har du naturligtvis rätt i att det går att utnyttja wifi på alla möjliga offentliga ställen. Och kompisen han ska bo hos har naturligtvis wifi hemma. Men som förälder vill man ju ha både hängsle och livrem nu när han drar iväg själv för första gången.
Tänker att surfpaket kan vara när man bara fyller på med surf som skall gälla med alla prisplaner t.ex 1GB för 55kr men skall du bara höra av dig lite på WhatsApp / Skype så kanske det bara går några MB när han är utomhus.
Man brukar få erbjudande på sms också för en viss mängd när man kommer fram men inte alltid så bra pris utanför EU med ett svenskt kontantkort.

Vill han inte ändra på nuvarande prisplan (fastpris) och har en mobil som kan ha 2 SIM samtidigt kan du skaffa ett till Comviq med t.ex 100kr standard på så blir det lite surf.
__________________
Senast redigerad av frank_pe 2023-06-22 kl. 16:30.
Citera
2023-08-21, 14:22
  #5573
Medlem
tomyhockeys avatar
hej jag undrar ni som jobbar på tele2 kundtjänst kan ni se vad kunderna surfar ex om ni har ett nummer 070xxx som är tele2 kan ni se vad kunden har gjort på mobil trafiken skickat sms surfat m.m. ?
Citera
2023-11-05, 16:15
  #5574
Medlem
Mogaku-sans avatar
Kan jag tanka mobilt bredband på ett kontantkort som har någon 100 lapp i saldo? Tidigare bara tankat mobilt bredband på ett tomt kontantkort.

Kontantkortet är också tänkt att överlåtas efter överregistrering genom att besöka en Pressbyrån kiosk i Göteborg. Räcker det med amerikanskt pass och själva startpaketet med simkortet och ICC för att ge bort numret?
Citera
2024-01-06, 14:54
  #5575
Medlem
Hej hej!
Har någon tips om obegränsad spärren på Tele2. Har haft mitt abonnemang sen obegränsad kom. Har aldrig haft problem med 50gb spärren. Men nu med all högupplöst film osv nås denna spärr hela tiden. Kan man ringa och be dom öka till typ 100 eller 200? Någon som har erfarenhet? Jag och polare snackade om en fullösning med att automatisera ett sms svar som alltid dygnet runt skickar ett TOPUP sms en gång varje minut/var 5 minut dygnet runt men känns ju som en opraktiskt lösning . Tips? Har ej fiber då vi bor lite off.
Citera
2024-03-20, 23:34
  #5576
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Fungerat flera år att betala med autobetalning, men nu plötsligt så har asen på comviq utöver vanliga fakturan reserverat belopp tre gånger på mitt visakort senaste dagarna. Någon annan med samma problem? Går ju inte att få tag på de små ludren.
Idag spärrades plötsligt mitt simkort, anledning är att fakturan skulle ha betalats för 21 dagar sedan. Jag bytte dock och registrerade mitt nya kreditkort för över två veckor sedan.
Kundtjänst att prata med finns endast 9-17 tis-fre. Riktigt jävla uselt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback