Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-23, 15:59
  #1201
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Ännu en fråga från lilla mig här,

Jag har ett micro-simkort i min mobil. Hur gör jag för att kunna använda simkortet på en annan mobil som behöver ett större, skickar ni ut ett nytt simkort med samma abonnemang då?

Du kan köpa en sån här!

http://www.kjell.com/sortiment/dator...-1-pack-p35094
Citera
2012-05-23, 16:19
  #1202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Det skall med allra största sannolikhet vara ett bugg! Jag kör med autogiro och även fast Tele2 dragit pengar från mitt konto så står det till och med efter förfallodatumet att jag fortfarande inte betalt.

Ett bra tips är att eftersom det är första gången du betalar in till oss är det lätt att man gjort något litet fel, så därför kan det vara bra att ringa till oss och höra så allt ser bra ut!

Sen tycker jag även det vore en smart idé att fixa autogiro så slipper du det här! Då kan du se din faktura via Mitt Tele2 och du slipper även avgiften på 24kr/mån.
Men då så.. Misstänkte de. Min inbetalningen är korrekt så jag avvaktar med att ringa er. Sen har jag fixat e-faktura nu. Tusen tack för svar.
Citera
2012-05-23, 18:24
  #1203
Medlem
Absiniss avatar
Fel inlägg
__________________
Senast redigerad av Absinis 2012-05-23 kl. 18:34.
Citera
2012-05-23, 18:38
  #1204
Medlem
Speytos avatar
Förlåt om frågan ställts tidigare men man orkar ju inte kolla igenom 100 sidor i denna tråd, men jag undrar om ni kommer komma med någon Maxi Unlimited eller liknande inom en snar framtid? Jag hade tyvärr redan ett abonnemang under kampanjen och kunde inte skaffa det, hade nappat direkt om jag kunde men nu är ju kampanjen över och mitt abonnemang börjar ta slut snart. Egentligen kan jag påbörja ett nytt nu eftersom det är 3 månader kvar till mitt abonnemang tar slut men vill gärna se om ni kommer med liknande erbjudande, annars kanske jag vänder mig till 3 eller några som har det.
Citera
2012-05-23, 18:54
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speyto
Förlåt om frågan ställts tidigare men man orkar ju inte kolla igenom 100 sidor i denna tråd, men jag undrar om ni kommer komma med någon Maxi Unlimited eller liknande inom en snar framtid? Jag hade tyvärr redan ett abonnemang under kampanjen och kunde inte skaffa det, hade nappat direkt om jag kunde men nu är ju kampanjen över och mitt abonnemang börjar ta slut snart. Egentligen kan jag påbörja ett nytt nu eftersom det är 3 månader kvar till mitt abonnemang tar slut men vill gärna se om ni kommer med liknande erbjudande, annars kanske jag vänder mig till 3 eller några som har det.

Liknande kampanjer har jag svårt att tro att vi kommer få se från någon operatör (inom den närmaste framtiden), jag har också svårt att tro att de som jobbar på Tele2 har någon större insyn i kommande kampanjer. Just nu är det egentligen ingen operatör som har en stor kampanj - utan det körs på de abonnemang som finns med någon förmån.

Runt midsommar-> augusti samt vid jul tycker jag att det brukar vara lite större kampanjer. Typ, fria månadsavgifter året ut osv. Även fast det inte tillhör Tele2 - så fyller 3 tio år under våren 2013, vilket troligtvis kommer innebära en större kampanj.

Det bästa som Tele2 kan erbjuda idag är ju deras volymabonnemang (då de tagit bort pott abonnemangen). Vet inte om de som jobbar på Tele2/Transcom här kan ge ett bättre svar på kommande kampanjer - troligtvis inte, men jag låter det vara osagt
__________________
Senast redigerad av cammen3 2012-05-23 kl. 19:29.
Citera
2012-05-23, 19:08
  #1206
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Liknande kampanjer har jag svårt att tro att vi kommer få se från någon operatör och jag har svårt att tro att de som jobbar på Tele2 har någon större insyn i kommande kampanjer. Just nu är det egentligen ingen operatör som har en stor kampanj - utan det körs på de abonnemang som finns med någon förmån.

Runt midsommar-> augusti samt vid jul tycker jag att det brukar vara lite större kampanjer. Typ, fria månadsavgifter året ut osv. Även fast det inte tillhör Tele2 - så fyller 3 tio år under våren 2013, vilket troligtvis kommer innebära en större kampanj.

Det bästa som Tele2 kan erbjuda idag är ju deras volymabonnemang (då de tagit bort pott abonnemangen). Vet inte om de som jobbar på Tele2/Transcom här kan ge ett bättre svar på kommande kampanjer - troligtvis inte, men jag låter det vara osagt

Det stämmer mycket bra det du skrivit!

Precis som du skrev brukar Fria månadsavgifter erbjudas på våra Kompis-Abonnemang strax efter midsommar. Vi på kundservice har i dagsläget ingen info om kommande kampanjer!
Citera
2012-05-23, 20:45
  #1207
Medlem
Tjeaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Liknande kampanjer har jag svårt att tro att vi kommer få se från någon operatör (inom den närmaste framtiden), jag har också svårt att tro att de som jobbar på Tele2 har någon större insyn i kommande kampanjer. Just nu är det egentligen ingen operatör som har en stor kampanj - utan det körs på de abonnemang som finns med någon förmån.

Runt midsommar-> augusti samt vid jul tycker jag att det brukar vara lite större kampanjer. Typ, fria månadsavgifter året ut osv. Även fast det inte tillhör Tele2 - så fyller 3 tio år under våren 2013, vilket troligtvis kommer innebära en större kampanj.

Det bästa som Tele2 kan erbjuda idag är ju deras volymabonnemang (då de tagit bort pott abonnemangen). Vet inte om de som jobbar på Tele2/Transcom här kan ge ett bättre svar på kommande kampanjer - troligtvis inte, men jag låter det vara osagt


Vill också bara instämma med detta inlägg.

Hittar du ett Maxi Unlimited hos någon annan operatör, eller ett liknande, så teckna det du. Du kan lita på att Tele2 dessutom kontrar om det är så att någon av de andra operatören kommer på att de ska dra i gång en superkampanj igen.

Och precis som Noxid säger, vi på Kundtjänst får inget veta förens tidigast någon dag innan. Vissa saker händer det att vi vet något tidigare. Men inför Maxi Unlimited, fick vi veta det kvällen innan den lanserades, fast det var väl förvisso pga Tele2 behövde dagen efter på sig, från att 3 lanserat sin, att tänka igenom erbjudandet.

Men kika på Volym-abonnemangen nu, de är riktigt bra de också!
Citera
2012-05-23, 23:11
  #1208
Medlem
Wosps avatar
Bara jag eller har nätet i södra Stockholm varit riktigt fuckt-up ikväll ? Svårt att koppla upp samtal, sms kommer fram 20-30 min sent. Vet att det inte bara varit för mig då flera av mins vänner också har anmärkt på det.
Citera
2012-05-23, 23:13
  #1209
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Bara jag eller har nätet i södra Stockholm varit riktigt fuckt-up ikväll ? Svårt att koppla upp samtal, sms kommer fram 20-30 min sent. Vet att det inte bara varit för mig då flera av mins vänner också har anmärkt på det.

Vi har för närvarande en pågående störning som kan göra det svårt att koppla upp samtal och surfa i Tele2s mobilnät. Våra tekniker jobbar på att lösa problemet. Vi beklagar störningen.

Starttid: 2012-05-23 18:32:00 - Beräknad klartid: 2012-05-24 01:00:00
Citera
2012-05-23, 23:36
  #1210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Vi har för närvarande en pågående störning som kan göra det svårt att koppla upp samtal och surfa i Tele2s mobilnät. Våra tekniker jobbar på att lösa problemet. Vi beklagar störningen.

Starttid: 2012-05-23 18:32:00 - Beräknad klartid: 2012-05-24 01:00:00

Påverkar det hela Sverige eller bara typ Stockholm? Hittar ingen info om det på er driftsida - men en kompis har problem att få iväg SMS här i Uppsala.
Citera
2012-05-23, 23:39
  #1211
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Påverkar det hela Sverige eller bara typ Stockholm? Hittar ingen info om det på er driftsida - men en kompis har problem att få iväg SMS här i Uppsala.

Det ska påverka stora delar av Sverige. Mer än så vet jag faktiskt inte tyvärr!
Citera
2012-05-24, 07:27
  #1212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Du kan köpa en sån här!

http://www.kjell.com/sortiment/dator...-1-pack-p35094


Har själv köpt dennna. Akta dig för den, går väldigt lätt sönder, då den gjord av plast så böjs dem väldigt lätt!!

Testa en sådan ist:
http://www.up2date.no/produkt/micros...im-adapter-bla
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback