Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-14, 19:58
  #1801
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Driftstörning för Tele2 i Sverige:
Mobilt Bredband, 3G: Sverige
Senast uppdaterad 2012-08-14 17:47:50

För närvarande kan våra kunder uppleva problem med att ansluta till 3G-nätet. Våra tekniker jobbar på att lösa problemet så snart som möjligt.

Starttid: 2012-08-14 17:45:00 - Beräknad klartid: 2012-08-15 17:45:00

Tänkte väl att de va något problem med 3G nätet!

Tackar för informationen!
Citera
2012-08-14, 21:55
  #1802
Medlem
zodiac08s avatar
3G nätet låg nere idag pågrund av ett Core fel längre bak i nätet. Det var även lite strul med HLR:en, For your information
Citera
2012-08-15, 09:23
  #1803
Medlem
Mitt 24 månaders abonnemang går ut i oktober tror jag (införskaffades i samband med iPhone 4). Tänkte därefter skaffa nytt abonnemang med den kommande iPhone och vill lämna Tele2 eftersom att deras täckning, service och priser inte är tillräckligt bra.

Är det en 3 månaders uppsägningstid som jag tror mig minnas att det har varit förut? Borde jag ha sagt upp abonnemanget redan i Juli?
Citera
2012-08-15, 10:04
  #1804
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeldt
Mitt 24 månaders abonnemang går ut i oktober tror jag (införskaffades i samband med iPhone 4). Tänkte därefter skaffa nytt abonnemang med den kommande iPhone och vill lämna Tele2 eftersom att deras täckning, service och priser inte är tillräckligt bra.

Är det en 3 månaders uppsägningstid som jag tror mig minnas att det har varit förut? Borde jag ha sagt upp abonnemanget redan i Juli?

Hej!

Ja precis det stämmer. Men säg upp abonnemanget nu så lämnar du Tele2 i slutet av oktober/ mitten av december istället!
Citera
2012-08-15, 10:05
  #1805
Medlem
Noxids avatar
SUPERDEAL

Comviq har nu lanserat fastpris-kontant för bara 245kr/mån!!!!

Läs mer här: https://www.comviq.se/abonnemang-oversikt.aspx
Citera
2012-08-15, 10:19
  #1806
Medlem
iHenkeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
SUPERDEAL

Comviq har nu lanserat fastpris-kontant för bara 245kr/mån!!!!

Läs mer här: https://www.comviq.se/abonnemang-oversikt.aspx

Nej. Inget fastpris kontant. Det är ett abonnemang, lille Noxid.
Citera
2012-08-15, 11:10
  #1807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Kan informera om att vi på kundservice kan se hur mycket du förbrukat. Men det går tyvärr ej att koppla 4G abonnemang till "Mitt tele2" i dagsläget då de simkorten ej kan ta emot SMS. När det blir åtgärdat är tyvärr inget jag vet i dagsläget.




Du kan få HvM utb. av mig redan här!

Felsökningsträd :

Kod:
Testa starta om utr.
Funkar det nu? 
Om ja, tillfälligt fel.
Om nej, gå till nästa fråga.


Testa simkortet i en mobil telefon. 

Funkar det nu ? 
Om ja, skicka ny dosa.
Om nej, skicka nytt sim. 



Vid flytt av fast nr till HvM och K har ADSL / analog telefoni (hos tele2) så sägs det automatiskt upp "direkt" när K porterar över numret. Även med bindningstid.


Ska själv sitta på telefoni.. Så jag måste gå både Fast och IP tele utbildning..

Fortfarande inte fått klarhet i hur det kommer bli sen. Hade nog hellre suttit på bredbandsavdelningen...

Använder du fortfarande felsökningsträdet? Du ska använda checklistan Har en kollega som fick feedback av QA för det på en samlyssning förra veckan, problemet är att man skulle gå över till checklistorna i typ mars...lite sent ute nu
Citera
2012-08-15, 12:08
  #1808
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iHenked
Nej. Inget fastpris kontant. Det är ett abonnemang, lille Noxid.

Hmm, där ser man!

Trodde att Comviq fortsatte att bara köra kontantkort, men tiderna förändras hehe.
Citera
2012-08-15, 13:01
  #1809
Medlem
Brillmongos avatar
Vad hände med tele2 netto?
Citera
2012-08-15, 13:32
  #1810
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brillmongo
Vad hände med tele2 netto?

Det har ersatts med Tele2s volym-abonnemang!
Citera
2012-08-15, 14:34
  #1811
Medlem
Vad kostar det att låsa upp en operatörslåst iphone i en comviq butik?
__________________
Senast redigerad av Hougengenba 2012-08-15 kl. 14:37.
Citera
2012-08-15, 14:41
  #1812
Medlem
Fråga...

Varför är Tele 2 så infernaliskt värdelösa?

Tele 2 erbjuder en slående bristfällig täckning/överföringshastighet, en djupt och tragiskt o-utbildad support och ett allmänt skabbigt intryck.

Jag har försökt i ett bra (!) tag att få hjälp utav supporten med mina problem och möts ständigt av okunnig och o-hjälpsam personal. Har i och med detta tvingats lämna Tele 2 för bättre alternativ, Telia.

Men hur kan Tele 2 leverera så undermåliga tjänster och ha mage att ta betalt för skiten?
Tycker verkligen att denna "operatör" borde få näringsförbud, det är fanimej som att sälja en ferrari med skuren motor, lågt pris och låg tillförlitlighet.

Uppmanar alla som inte har Tele 2 att låta det förbli så, tro mig (om inte annat för er egna självbevarelsedrift), ni kommer bara bli besvikna.

Tack o hej!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback