Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Tror du att de är de enda vittnena?
Hur många vittnen tror du har förhörts efter kriget? Det räcker med en ungefärlig siffra för godkänt.
/VV
Tja, Dario Gabbai hävdar att han och hans släktingar är de enda överlevande sonderkommandos som "med egna ögon såg den slutgiltiga lösningen" och städade gaskammare. Nu är ju Gabbai som sagt förvisso mytoman för du har andra vittnen, som Henryk Mandelbaum som jobbade med att "hälla bort fett från brända kroppar"

Jag vet inte vilka andra vittnen du syftar på, men amerikanska och ryska soldater som i slutet av kriget såg hungriga fångar är som sagt inte ögonvittnen till påstådd massgasning och lampskärmsproduktion.
Jag vill påpeka att jag inte är fullständigt övertygad åt endera hållet i den här frågan eftersom det saknas förutsättningslös forskning, vilken dessutom hindras av lagstiftning i flera länder; jag vill hävda att jag är mottaglig för fakta och olika dokumenterade källor, men vittnenas vittnesmål är ju så uppenbart förvirrade, orimliga, lögnaktiga och stundtals rent idiotiska för att inte tala om att de i princip alltid dels motsäger sig själva och dels motsäger varandra. Ena stunden rakas fångarna innan gasningen, i nästa stund rakas fångarna efter gasningen (av bekvämlighetsskäl står de döda kropparna dessutom på egna ben, "av trycket från de övriga liken"). Faktum är att vittnena oftast är excentriska sionister och andra uppmärksamhetskåta ljugarjudar. Jag hade kanske trott på en förintelse om den inte var omgärdad av förkrympta huvuden, judeätande cirkusbjörnar och tendentiösa politiserade antivetenskapliga slutsatser.