2012-08-08, 12:53
  #985
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storm.
De avrättningar som SS gjorde med gevär var krigsfångar, och ja det är inte roligt men å andra sidan kan man oftast inte behålla och släpa runt på fångarna eller släppa dessa fria. Det är knappast första gången man har avrättat krigsfångar på det sättet, vi gjorde det själva i den Svenska armén på 1700-talet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gen%C3%A8vekonventionerna

Läs och begrunda.
Du saknar grundläggande kunskaper från skolan.

/VV
2012-08-08, 13:49
  #986
Medlem
Himmler!s avatar
Till ni härliga folkmordsicktroende. När skulle fångarna ha släppts ut från lägrena? Efter kriget? Var det ok att vara jude, homosexuell, handikappad osv då? Eller var syftet att aldrig släppa ut fångarna? Med alla sannolikhet ja, med andra ord sluta upp att inte tro på förintelsen.

Du får två år för att vara jude, du får tre år för att vara homosexuell, var det så?
2012-08-08, 14:09
  #987
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Tror du att de är de enda vittnena?
Hur många vittnen tror du har förhörts efter kriget? Det räcker med en ungefärlig siffra för godkänt.

/VV
Tja, Dario Gabbai hävdar att han och hans släktingar är de enda överlevande sonderkommandos som "med egna ögon såg den slutgiltiga lösningen" och städade gaskammare. Nu är ju Gabbai som sagt förvisso mytoman för du har andra vittnen, som Henryk Mandelbaum som jobbade med att "hälla bort fett från brända kroppar" Jag vet inte vilka andra vittnen du syftar på, men amerikanska och ryska soldater som i slutet av kriget såg hungriga fångar är som sagt inte ögonvittnen till påstådd massgasning och lampskärmsproduktion.

Jag vill påpeka att jag inte är fullständigt övertygad åt endera hållet i den här frågan eftersom det saknas förutsättningslös forskning, vilken dessutom hindras av lagstiftning i flera länder; jag vill hävda att jag är mottaglig för fakta och olika dokumenterade källor, men vittnenas vittnesmål är ju så uppenbart förvirrade, orimliga, lögnaktiga och stundtals rent idiotiska för att inte tala om att de i princip alltid dels motsäger sig själva och dels motsäger varandra. Ena stunden rakas fångarna innan gasningen, i nästa stund rakas fångarna efter gasningen (av bekvämlighetsskäl står de döda kropparna dessutom på egna ben, "av trycket från de övriga liken"). Faktum är att vittnena oftast är excentriska sionister och andra uppmärksamhetskåta ljugarjudar. Jag hade kanske trott på en förintelse om den inte var omgärdad av förkrympta huvuden, judeätande cirkusbjörnar och tendentiösa politiserade antivetenskapliga slutsatser.
2012-08-08, 14:21
  #988
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Jag vill påpeka att jag inte är fullständigt övertygad åt endera hållet i den här frågan eftersom det saknas förutsättningslös forskning, vilken dessutom hindras av lagstiftning i flera länder;

Själv är jag övertygad om att du ljuger rätt ut.
Du är en övertygad förnekare. Varför förneka detta faktum?

Dessutom saknas det inte förutsättningslös forskning.
Det är bara ni förnekare som skriver så.
Var det inte Plackers som nyligen visade upp hur det bedrevs forskning på svenska universitet?

Dessutom är det 'bara' obildade och förnekare som skriver som du. Att forskning om Förintelsen är förbjuden.
Det har påpekats en massa gånger och ändå ser vi förnekarna gång på gång göra bort sig och komma med samma svammel som vanligt.

/VV
2012-08-08, 14:22
  #989
Medlem
Himmler!s avatar
Svara på min fråga är ni snälla, när skulle fångarna släppas ut?
2012-08-08, 14:37
  #990
Medlem
Himmler!s avatar
Snälla härliga folkmordsförnekare, svara på min simpla grundläggande fråga, när skulle fångarna släppas ut, och vad hände med Europas judar efter kriget?
2012-08-08, 14:49
  #991
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Själv är jag övertygad om att du ljuger rätt ut.
Du är en övertygad förnekare. Varför förneka detta faktum?
För det första bemöter du ingenting i sak från mitt inlägg. För det andra resonerar du som nån slags fundamentalistisk autistisk hysteriker. Var det inte du själv som några inlägg bak menade att detta är ett diskussionsforum? Du beter dig som en ohederlig jävla barnrumpa. Min respekt för dig som debattör dog fullständigt nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Dessutom saknas det inte förutsättningslös forskning.
Det är bara ni förnekare som skriver så.
Var det inte Plackers som nyligen visade upp hur det bedrevs forskning på svenska universitet?

Dessutom är det 'bara' obildade och förnekare som skriver som du. Att forskning om Förintelsen är förbjuden.
Det har påpekats en massa gånger och ändå ser vi förnekarna gång på gång göra bort sig och komma med samma svammel som vanligt.

/VV
Det blir väl en juridiskt navelskådande fråga i förlängningen, men att presentera forskningsresultat som "förnekar Förintelsen" är straffbart i flera länder, bland andra Zündel har avtjänat fängelsestraff. Dessutom har förintelseforskare, eller revisionister, misshandlats och mördats. Den enda som gör bort sig här just nu är du, som fullständigt spårat ur och vräker ur dig ad hominem. Vaknat på fel sida?
2012-08-08, 14:53
  #992
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
För det första bemöter du ingenting i sak från mitt inlägg. För det andra resonerar du som nån slags fundamentalistisk autistisk hysteriker. Var det inte du själv som några inlägg bak menade att detta är ett diskussionsforum? Du beter dig som en ohederlig jävla barnrumpa. Min respekt för dig som debattör dog fullständigt nu.
Det blir väl en juridiskt navelskådande fråga i förlängningen, men att presentera forskningsresultat som "förnekar Förintelsen" är straffbart i flera länder, bland andra Zündel har avtjänat fängelsestraff. Dessutom har förintelseforskare, eller revisionister, misshandlats och mördats. Den enda som gör bort sig här just nu är du, som fullständigt spårat ur och vräker ur dig ad hominem. Vaknat på fel sida?

Snälla svara då, förintelsen ägde aldrig rum så när skulle fångarna släppas ut?
2012-08-08, 15:03
  #993
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Snälla svara då, förintelsen ägde aldrig rum så när skulle fångarna släppas ut?
Vad fan yrar du om? Alla krigförande och även icke krigförande nationer, som Sverige, hade fångar i läger. De flesta släpptes när kriget var över. Alla länder ägnade sig således åt förintelser. Hur många tyskar försvann eller ruttnade bort i Gulag?
__________________
Senast redigerad av -Wasteland- 2012-08-08 kl. 15:12.
2012-08-08, 15:32
  #994
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Vad fan yrar du om? Alla krigförande och även icke krigförande nationer, som Sverige, hade fångar i läger. De flesta släpptes när kriget var över. Alla länder ägnade sig således åt förintelser. Hur många tyskar försvann eller ruttnade bort i Gulag?

Vad jag yrar om? Tror du själv att te x Birkenau vår något snällt fängelse och att fångarna någonsin skulle släppas ut? Det var ett systematiskt mördande av icke önskvärda personer och ingenting annat.

Vi släpper ut alla judar, bögar och handikappade när vi har vunnit kriget, då vill vi ha dem tillbaka i samhället?
2012-08-08, 15:39
  #995
Medlem
Himmler!s avatar
YES skrek Hitler, vi vann kriget, nu vill vi ha tillbaka alla judar, bögar och handikappade. Tror någon på det?
2012-08-08, 15:42
  #996
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Vad jag yrar om? Tror du själv att te x Birkenau vår något snällt fängelse och att fångarna någonsin skulle släppas ut? Det var ett systematiskt mördande av icke önskvärda personer och ingenting annat.

Vi släpper ut alla judar, bögar och handikappade när vi har vunnit kriget, då vill vi ha dem tillbaka i samhället?
Judarna uppmanades att lämna Tyskland innan de allierade anföll Tyskland. Under kriget fängslades många kvarvarande judar som, om Tyskland hade vunnit, hade repatrierats utanför Europa. Judarna var inte önskvärda i Tyskland, på exakt samma sätt som negrer och araber inte är önskvärda i "Israel" där det idag fängslas tiotusentals invandrare i judiska koncentrationsläger och där afrikaner misshandlas och repatrieras på löpande band. Ingenting av det som tyskarna gjorde under kriget var frånvarande i de andra ländernas praxis. Jag skulle vilja påstå att amerikanernas atombombning av Japan var det absolut största krigsbrottet. "Israels" nu snart 70 år långa ockupering av sina grannländers territorium slår ju fanimig allt annat med hästlängder. Tror du på Förintelsen av negrer i "Israels" koncentrationsläger?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in