2013-03-15, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej det går inte lägga dem i urnor, eftersom de blandade askan. Hur ska de kunna veta vilken som är vilken? Var skulle de skicka urnorna? Nej det har jag inte läst någonstans, som vanligt en fantasi story igen. Var skulle de hitta alla dessa urnor?? Så den går jag inte på utan sett bättre bevis på det. Inga vittnen har sagt det har lagt aska i urnor. Tvärtom bruka det hamna någon annanstans. Så det är inget jag fantisera fritt, finns det några bilder några urnor? Det borde finnas 1000 tals..

Jo parasiter bruka man utrota, inte förflytta dem. Då kommer de tillbaks bara... Titta på filmen!
Som Dr SD Stein skrev beodrade Himmler det, varför skulle han ljuga? Det är en forskare. Så då stämmer det säkert, bevis har han säkert för det. Det är en project vad alla arbetare kom ifrån. Där står tydligt att totalt fanns det i tyska riket inkl de ockuperade länderna Det fanns 7.600.000 utländska arbetstagare i jobb i riket under september 1944: 5.700.000 civila arbetare och knappt två miljoner krigsfångar. 2,8 miljoner av dem kom från Sovjetunionen, 1,7 miljoner från Polen, 1,3 miljoner från Frankrike; totalt var nästan 20 europeiska länder representerade bland de anställda i riket vid denna tid. Det stämmer bättre med övriga information. Judarna var inte viktiga, till med dödades efter Himmler beslut. Precis som Hans frank nämnde också. Först vid 1944, som de ansåg de behövde mer av dem.

Japp Hitler godkände att uthyrning av fångar till privata företag kunde ske, om de kunde arbeta ja. Annars skulle de avlivas(skjutas). Men någon brist på arbetskraft fanns inte, utan de kunde klara sig utan judarna.
Men jag tyckte du skrev man inte kunde lita på pipers siffror
Ja, men döda judar gav också inkomster det har jag berättat innan. Så först fick de inkomster med låta de slava, sedan döda dem och tjänna ännu mer pengar.
Ja de fick stora inkomster absolut, men det finns en lista över vad inkomster kom ifrån också, har du sett den?
Ur en rapport från SS-Gruppenfuhre Odillo Globoenick till Himmler, daterad Lublin , Polen den 27 feb 1943, rörande ägodelar tillvaratagna från likviderade judar. Jag tar bara ett axblock från listan
5 st blyertspennor guld a RM 30,- 150,-
17 st reservoarpennor a RM 70,- RM 1,190,-
2894 st herrfickur a RM500.- RM 1.427.00,-
7313 st damarmbandsur a RM 25,- RM 1.828.250,-
13455 st herrfickur a RM 20,- RM 269.100,-
22324 st glasögon a RM 3,- RM 66.972,-
11 675 st ringar a RM 1.500,- 11.675.000,-
1974 st broscher,guld med briljanter o diam a 2.00,- RM 3.948.000,-
7000 st reservoarpennor a RM 10,- RM 70.000,-
51370 st repar, ur a RM 5,- RM 256.850,-

...
....Detta är bara ett axplock från listan....

...
Totalt RM 26.089.800.-

Samtidigt

462 vagnar lump
251 vagnar bolsterdun
317 vagnar kläder,linne

totalsumma : RM 13.294.400,-

källa : Stig Jonasson "nazismen i dokument" sid 59 - 60

Så döda personer ger också inkomster.

Varför skulle förintelsetroende säga att man lade askan i urnor? Nej, det kan de ju inte erkänna och inte kan de förstå den faktan heller för de tror på att man kastade in kroppar som ved i ugnarna.
Varje SS man i lägret var tvungen att blint lyda order och regler där, så varför skulle man inte då ha satt askan i urnor.
Det är ju så att då man studerar dessa historier om lägren och hur det egentigen var där så måste man också veta reglerna där som ger en bild hur vardagen såg ut på plats.
Det var en order att alla brända kroppars aska skulle läggas i urnor som sedan sändes hem till den dödas kyrka i hembyn. Läs det jag skrev i mitt förra inlägg, där jag svarade dig. Jag bad dig läsa Death dealer av Rudolf Höss. Han förklarar tydligt och klart hurudan regler och föreskrifter det fanns för varje avdelning i lägret.

Om döda Judar skaffade inkomster så var det bara en droppe i havet emot vad de levande skrapade ihop. Dessutom fanns det också regler i lägret för hur man skulle handskas med döda fångars ägendom, vilket inte alls bevisar det din lista vill säga.
Man kan tydligt och klart läsa om detta i Albert Speer bok The slave state. Där handlar det om slavarbetet, och hur det var organiserat.
Dessutom är det bra att läsa Tysk socialpolitik ifrån 1930 och -40 talet, så ser man hur samhället var uppbyggt och då är det lättare att förstå dessa saker.
2013-03-15, 17:45
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Men Herre gud, farbror Sven. Det bevisar ju inget annat än att Tyskarna tog duscharna till vara och sedan sprängde de byggnaderna för att de inte skulle hamna i ryssarnas händer.
Om man undan reder bevis så tar man alla bevis, så varför lämnade Tyskarna byggnader kvar? Varför sprängde man inte arkiven för där skulle ju i såfall också ha funnits bevsi. Hyllvis men mappar över gasade fångar.
Varför lagade Ryssarna luckor eller Pipor efter kriget i bårrummet i läger I? Jo, för att få det att se ut som en gaskammare.
Om du besöker Birkenau så ser du byggnads ruinerna med delar av taken kvar, och där ser du inte pipor eller hål på dem men ändå så talar man om gaskammare. Man talar om gaskammare utan bevis.

Detta gör att man också tvivlar på att SS sprängde någonting. De kanske inte gjorde det, utan istället gjorde Ryssarna det för att undan röja bevis över vad för byggnader det egentligen varit frågan om. Man ville helt enkelt göra dem till gaskammre, för att ruiner kan inte bevisa något och då slipper fantasierna fria.

Men Herre gud Molly. Det märkliga är att du inte ser något märkligt alls. Och märkligt är att du så ofta undviker att svara på frågor.

Varför monterades just duscharna ned? Och hyggligt lång tid innan ryssarna kom. Varför fick nedmonteringen av duscharna högsta prioritet?

Varför sprängde Sonderkomando Krema IV sina egna "duschar"- av alla byggnader när de lyckades göra uppror i oktober 1944?

Vilka byggnader valde tyskarna att inte spränga eller sätta eld på innan de gav sig av?

Arkiven brände tyskarna till stor del (hela den politiska avdelningen).
2013-03-15, 19:29
Medlem
.
Senast redigerad av molly62 2013-03-15 kl. 19:40.
2013-03-15, 19:34
Medlem
Citat:
Varför skulle förintelsetroende säga att man lade askan i urnor? Nej, det kan de ju inte erkänna och inte kan de förstå den faktan heller för de tror på att man kastade in kroppar som ved i ugnarna.
Varje SS man i lägret var tvungen att blint lyda order och regler där, så varför skulle man inte då ha satt askan i urnor.
Det är ju så att då man studerar dessa historier om lägren och hur det egentigen var där så måste man också veta reglerna där som ger en bild hur vardagen såg ut på plats.
Det var en order att alla brända kroppars aska skulle läggas i urnor som sedan sändes hem till den dödas kyrka i hembyn. Läs det jag skrev i mitt förra inlägg, där jag svarade dig. Jag bad dig läsa Death dealer av Rudolf Höss. Han förklarar tydligt och klart hurudan regler och föreskrifter det fanns för varje avdelning i lägret.

Om döda Judar skaffade inkomster så var det bara en droppe i havet emot vad de levande skrapade ihop. Dessutom fanns det också regler i lägret för hur man skulle handskas med döda fångars ägendom, vilket inte alls bevisar det din lista vill säga.
Man kan tydligt och klart läsa om detta i Albert Speer bok The slave state. Där handlar det om slavarbetet, och hur det var organiserat.
Dessutom är det bra att läsa Tysk socialpolitik ifrån 1930 och -40 talet, så ser man hur samhället var uppbyggt och då är det lättare att förstå dessa saker.
Alltså, att du är en fanatisk nazist har du gjort fullständigt klart, men jag börjar tro att du även är sinnessvag!

Och det är ju en mycket tänkbar kombination!

För annars skulle du väl knappast kunna få för dig att den c:a miljon judar som mitt under brinnande krig dog i Auschwiz gaskammare, skulle kunna brännas enskilt och få askan hemsänd till sina anhöriga!

Om det nu ens fanns några sådana för förmodligen hade också de hamnat i gaskammaren eller var på väg dit.

Som så många gånger påpekats så brydde sig ju nassarna inte om att ta några personuppgifter av den c:a en miljon judar som på detta sätt mördades. Det gjordes f.ö. inte heller i Belzec,Treblinka och Sobibor. Och man var väl knappast angelägen, om det verkligen hade varit möjligt att underrätta anhöriga, att riskera offentlighet om massmorden.

Endast den minoritet som uttogs till arbete i Auschwitz registrerades. Och de låga siffror ni ständigt kommer med angående dödligheten där är alltså dessa.

Sedan är det ju möjligt att det vid lägrets tillkomst i början av 1940-talet fanns en mängd regler och föreskrifter som det p.g.a. krigsutvecklingen med Wannseekonferensen o.s.v. reviderades. En förordning eller en lag kunde f.ö. över en natt ändras av t.ex. Himmler, vilket förekom.
Senast redigerad av Babord 2013-03-15 kl. 20:08.
2013-03-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Men Herre gud Molly. Det märkliga är att du inte ser något märkligt alls. Och märkligt är att du så ofta undviker att svara på frågor.

Varför monterades just duscharna ned? Och hyggligt lång tid innan ryssarna kom. Varför fick nedmonteringen av duscharna högsta prioritet?

Varför sprängde Sonderkomando Krema IV sina egna "duschar"- av alla byggnader när de lyckades göra uppror i oktober 1944?

Vilka byggnader valde tyskarna att inte spränga eller sätta eld på innan de gav sig av?

Arkiven brände tyskarna till stor del (hela den politiska avdelningen).

Ja, fångarna hade ju svårt att göra uppror i en anna byggnad, så de måste göra det där de arbetade. Det ända som upproret bevisar är att de var upproriska, opålitliga och hade agg emot Tyskarna, så de var inte i lägret utan orsak. Men de fick sina straff.

Vilka byggnader Tyskarna valde att lämna kvar är svårt att säga eftersom det inte finns några bevis på vem som sprängde och brände byggnader i lägret. Det kan också ha varit Ryssarna efter att de kom dit och sedan så kan det bra vara att de också senare rev många baracker i Birkenau för att använda trävisket som byggnadsmaterial osv. Det är inte alls en omöjlighet eftersom de tidigare visat sig att göra så. Sådan bevis finns i tex. Porkkala i Finland i från den tiden då den delen tillhörde Ryssland.
Nåja, Auschwitz - Birkenau var en hemlig plats för de ryska myndigheterna i tio år efter att Tyskarna lämnade det så de hann ju med en hel del där. Bland annat just det att de byggde luckor eller hål för att bevisa att bårrummet i läger I hade varit en gaskammare. Så man kan ju redan av detta exempel se att de fixade fram bevis för förintelse sagorna under en längre tid.

Varför man monterade ned duscharna var väl för att man skulle återanvaända dem, hur skulle jag kunna veta det? Dessutom så var nog evakueringen av fångarna största prioritet för Tyskarna och inte nedmontering av duschar.

Byggnaden för den Politiska avdelningen finns fortfarande kvar idag i läger I.

Jag ber om ursäkt för att jag iband inte kommer ihåg att svara på alla frågor, men jag hoppas att jag har gjort det nu.
2013-03-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Alltså, att du är en fanatisk nazist har du gjort fullständigt klart, men jag börjar tro att du även är sinnessvag!

Och det är ju en mycket tänkbar kombination!

För annars skulle du väl knappast kunna få för dig att den c:a miljon judar som mitt under brinnande krig dog i Auschwiz gaskammare, skulle brännas enskilt och få askan hemsänd till sina anhöriga!

Om det nu ens fanns några sådana för förmodligen hade också de hamnat i gaskammaren eller var på väg dit.

Som så många gånger påpekats så brydde sig ju nassarna inte om att ta några personuppgifter av den c:a en miljon som på detta sätt mördades. Det gjordes f.ö. inte heller i Belzec,Treblinka och Sobibor. Så vem skulle man då underrätta?

Endast den minoritet som uttogs till arbete registrerades. Och de låga siffror ni ständigt kommer med angående dödligheten i Auschwitz är alltså dessa.

Sedan är det ju möjligt att det vid lägrets tillkomst i början av 1940-talet fanns en mängd regler och föreskrifter som det p.g.a. krigsutvecklingen med Wannseekonferensen o.s.v. reviderades. En förordning eller en lag kunde alltså över en natt ändras av t.ex. Himmler, vilket förekom.
Jag kan inte längre förklara för dig på ett sätt att du skulle tro på det jag vill få förklarat. Det är helt omöjligt för dig att förstå att man hade regler i lägren, eller tror du att man hade regler bara för skoj skull. Ja, hur skulle jag kunna veta hur du tänker.
Det var, som jag tidigare skrivit den Politiska avdelningens skylldighet att sköta om att liket efter en död fånge blev trasnporterat till närmaste krematorie och att askan blev transporterad till fångens hemort.
Dessutom så tog man personuppgifterna av varje fånge som stannade i lägret och det var också en uppgift för den politiska avdelningen i Auschwitz, dessutom skötte de om arkiviet med uppgifterna.

Dessa regler för lägren gällde inte bara Auschwitz, utan de gällde alla läger och hade stiftats 1936.
2013-03-16, 08:42
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Den reglen gällde mycket tidigare, när det var ett vanligt läger. När det omvandlades till ett dödsläger. Så tro jag de förbisåg den reglen, på grund av tidsbrist och kostnad.
-Har du sett några urnor där?? Det borde finnas 1000 tals.
-Har du sett några bilder med de håller på med urnor?
-Har du några vittnen som säger de stoppade i aska i urnor?

Ja allt tyder på de kasta in kroppar som ved i ugnen. Titta på SS förfrågan på om de skulle kunna bränna flera kroppar åt gången. Kunde de inte klara det, så skulle de gå till en annan leverantör. Men de antog utmaningen, eftersom företaget hade sysslat med det sedan 1870 talet. Och de behövde den orden också från SS.

Från och med hösten 1941, eftersom SS var i färd med att planera lägret i Birkenau - cirka tre kilometer från den huvudsakliga läger i Auschwitz - fick Topf & Sons en ström av nya order. Inledningsvis var Birkenau planerat en stor läger för sovjetiska krigsfångar, och en ny storskalig krematoriet skulle byggas. När Topf & Sons har på uppdrag av SS centrala Construction Management för att bygga mer kraftfulla ugnar konstruerade Kurt Prüfer "triple-dämpar ugn." Medan Auschwitz-Birkenau var fortfarande under uppbyggnad, var dess avsedda funktion ändrad: Det var nu att bli en förintelseläger och en plats av central betydelse i folkmordet på Europas judar liksom sinter och romer.

Planeringen och byggandet av krematorier var ansvaret för den centrala Construction Management av SS i Auschwitz. Cirka 30 ingenjörer och arkitekter arbetade där under överinseende av byggnadsingenjör Karl Bischoff, som rapporterade inte till lägret befälhavare utan direkt till riket ledare för SS, Heinrich Himmler.

källa: http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=108&l=1
Som jag har nämnt innan
- varför skulle inte 30 tal ingenjörer kunna rita ugnar att klara SS förfrågan. När de kan klara rita moderna vapen, som flygplan,ubåtar,stridsvagnar, folkvagnenhus komplex ?
-Hur ska de kunna samla ihop askan enskilt? De var inte konstruerad för det, det var ett galler som askan trillade mellan. För ugnens funktion skulle funka, så skulle den var helst vara igång 24/7 precis som SS ville.
- Så kan inte tyska ingenjörer rita konstruktioner ??
- Hur ska man kunna spara aska i sådan här ugn?? titta på ritningen.
http://www.topfundsoehne.de/cms-www/typo3temp/pics/231a5e21e0.jpg

Så de skrifter som du nämnde var i början av lägrets levnad, innan den ändrades till ett förintelseläger. Det måste du skilja på, tiden innan och tiden efter det hade kommit bli ett förintelseläger. Det borde du veta, i Höss skrifter nämnde han det. Och han gillade det inte heller.
Men han lyde sina order enligt den ed han svor. Vilket han gjorde bra!!

: Det har jag också gjort från första världskriget slut och framåt. Då förstår man Hitler ville sitt folk väl, och han menade vad han sade. Men till priset av andras människors existens...
Det uppenbaras också snabbt att den välfärdssystemet han byggde upp, det kostade enorma summor, vilka summor han hade inte. För att förhindra en hög inflation, så tittade de efter lämpliga rika mål. Som judar och rika landsområden, som de bördiga länder i öst.
2013-03-16, 10:12
Medlem
Om förintelsen inte hänt så undrar jag bara, alla dessa miljoner judar som helt plötsligt försvinner, vart fan är dom?
2013-03-16, 10:50
Medlem
Citat:
Jag kan inte längre förklara för dig på ett sätt att du skulle tro på det jag vill få förklarat. Det är helt omöjligt för dig att förstå att man hade regler i lägren, eller tror du att man hade regler bara för skoj skull. Ja, hur skulle jag kunna veta hur du tänker.
Det var, som jag tidigare skrivit den Politiska avdelningens skylldighet att sköta om att liket efter en död fånge blev trasnporterat till närmaste krematorie och att askan blev transporterad till fångens hemort.
Dessutom så tog man personuppgifterna av varje fånge som stannade i lägret och det var också en uppgift för den politiska avdelningen i Auschwitz, dessutom skötte de om arkiviet med uppgifterna.

Dessa regler för lägren gällde inte bara Auschwitz, utan de gällde alla läger och hade stiftats 1936.
Ja Nazi-Tyskland var ju fantastiskt! Det var så stabilt och tryggt att man inte ens behövde ändra några lagar som stiftades 1936! De var säkert fullt ut tillämpliga för koncentrationslägrens inklusive Auschwitz verksamhet under kriget!

Och visst måste de miljontals avlidna/avrättades närmast anhöriga, i den mån det fanns någon, enligt dessa lagar få askan av sina kära hemskickade, och p.g.a. de stora mängderna t.o.m. med risk för offentlighet! Att tillverka flera miljoner urnor till detta var säkert lika viktigt som vapenproduktionen!

Förmodligen fanns det väl också lagar om utfordring av t.ex. kanariefåglar stiftade av djurvännen Göring som vid hot om stränga straff ovillkorligen måste följas. Det var ju ett ytterligare bra skäl till judeförföljelserna, för det kunde ju givetvis misstänkas att de underlät detta!
Senast redigerad av Babord 2013-03-16 kl. 10:54.
2013-03-16, 15:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av italiano-163
Om förintelsen inte hänt så undrar jag bara, alla dessa miljoner judar som helt plötsligt försvinner, vart fan är dom?
Oja De levde lyckliga i sovjetunionen. För dit revisionisterna menade tyskarna förflyttade judarna. Men hur de kom dit är värre. För det finns inga transportlistor, det finns tecken från dem i öst.

- Sedan varför skulle slösa med tåg till öst, när de hade problem transportera krigsmaterial/förnödenheter till östfronten. Nej Judarna var viktigare.
- Sedan varför skulle ryssarna ta emot dem ???
- Sedan att många "släktingar" försvann, de var bara fantasier av sionister, för lura av tyskarna en massa pengar.
- Sedan fanns det inte så många judar i europa! Jaha! Så tyskarna kunde inte räkna??

Ja du, deras fantasier äro outtömliga var de försvann alla dess miljoner.
2013-03-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Den reglen gällde mycket tidigare, när det var ett vanligt läger. När det omvandlades till ett dödsläger. Så tro jag de förbisåg den reglen, på grund av tidsbrist och kostnad.
-Har du sett några urnor där?? Det borde finnas 1000 tals.
-Har du sett några bilder med de håller på med urnor?
-Har du några vittnen som säger de stoppade i aska i urnor?

Ja allt tyder på de kasta in kroppar som ved i ugnen. Titta på SS förfrågan på om de skulle kunna bränna flera kroppar åt gången. Kunde de inte klara det, så skulle de gå till en annan leverantör. Men de antog utmaningen, eftersom företaget hade sysslat med det sedan 1870 talet. Och de behövde den orden också från SS.

Från och med hösten 1941, eftersom SS var i färd med att planera lägret i Birkenau - cirka tre kilometer från den huvudsakliga läger i Auschwitz - fick Topf & Sons en ström av nya order. Inledningsvis var Birkenau planerat en stor läger för sovjetiska krigsfångar, och en ny storskalig krematoriet skulle byggas. När Topf & Sons har på uppdrag av SS centrala Construction Management för att bygga mer kraftfulla ugnar konstruerade Kurt Prüfer "triple-dämpar ugn." Medan Auschwitz-Birkenau var fortfarande under uppbyggnad, var dess avsedda funktion ändrad: Det var nu att bli en förintelseläger och en plats av central betydelse i folkmordet på Europas judar liksom sinter och romer.

Planeringen och byggandet av krematorier var ansvaret för den centrala Construction Management av SS i Auschwitz. Cirka 30 ingenjörer och arkitekter arbetade där under överinseende av byggnadsingenjör Karl Bischoff, som rapporterade inte till lägret befälhavare utan direkt till riket ledare för SS, Heinrich Himmler.

källa: http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=108&l=1
Som jag har nämnt innan
- varför skulle inte 30 tal ingenjörer kunna rita ugnar att klara SS förfrågan. När de kan klara rita moderna vapen, som flygplan,ubåtar,stridsvagnar, folkvagnenhus komplex ?
-Hur ska de kunna samla ihop askan enskilt? De var inte konstruerad för det, det var ett galler som askan trillade mellan. För ugnens funktion skulle funka, så skulle den var helst vara igång 24/7 precis som SS ville.
- Så kan inte tyska ingenjörer rita konstruktioner ??
- Hur ska man kunna spara aska i sådan här ugn?? titta på ritningen.
http://www.topfundsoehne.de/cms-www/typo3temp/pics/231a5e21e0.jpg

Så de skrifter som du nämnde var i början av lägrets levnad, innan den ändrades till ett förintelseläger. Det måste du skilja på, tiden innan och tiden efter det hade kommit bli ett förintelseläger. Det borde du veta, i Höss skrifter nämnde han det. Och han gillade det inte heller.
Men han lyde sina order enligt den ed han svor. Vilket han gjorde bra!!

: Det har jag också gjort från första världskriget slut och framåt. Då förstår man Hitler ville sitt folk väl, och han menade vad han sade. Men till priset av andras människors existens...
Det uppenbaras också snabbt att den välfärdssystemet han byggde upp, det kostade enorma summor, vilka summor han hade inte. För att förhindra en hög inflation, så tittade de efter lämpliga rika mål. Som judar och rika landsområden, som de bördiga länder i öst.
Auschwitz - Birkenau var för det första inget dödsläger, det var ett arbetsläger.
Jag har inte kritiserat Tyska Ingengörer, och de hade sådana ugnar de nu hade, men saken är den att det brändes inte gasade fångar i dem utan självdöda, förolyckade och avrättade, men de senaste brändes inte i Birkenau.
Det är ju klart att det inte finns vittnen som talar om urnor. Det fick det ju inte finnas, för då skulle ju hela gaskammarsagan ha varit förstörd, så knappast finns det då bilder heller. Det är ju så att de dokument som skulle bevisa något sant i denna del av historien saknas osv. Och de som lutar emot sanning så de har man tolkat om.
Om det fanns regler för läger så höll man sig till dem, och de regler som finns i Death Dealer är skrivna efter kriget, så de gällde säkert fortfarande 1944. Jag tror inte att Rudolf Höss skulle ha talat om några gamla sådana, men ursprunget i reglerna härstammade ifrån 1936.

Ja, Judarna kunde ju skylla sig själva om de fann att Tyskarna byggde upp sin välfärd genom att utnyttja dem. De hade ju sugit ut Tyskland och gjort Tyskarna till slavar och de hade kapat till sig stora delar av landets kulturella liv osv. Det blev omvänd ordning sedan.....
2013-03-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Ja Nazi-Tyskland var ju fantastiskt! Det var så stabilt och tryggt att man inte ens behövde ändra några lagar som stiftades 1936! De var säkert fullt ut tillämpliga för koncentrationslägrens inklusive Auschwitz verksamhet under kriget!

Och visst måste de miljontals avlidna/avrättades närmast anhöriga, i den mån det fanns någon, enligt dessa lagar få askan av sina kära hemskickade, och p.g.a. de stora mängderna t.o.m. med risk för offentlighet! Att tillverka flera miljoner urnor till detta var säkert lika viktigt som vapenproduktionen!

Förmodligen fanns det väl också lagar om utfordring av t.ex. kanariefåglar stiftade av djurvännen Göring som vid hot om stränga straff ovillkorligen måste följas. Det var ju ett ytterligare bra skäl till judeförföljelserna, för det kunde ju givetvis misstänkas att de underlät detta!
Jag håller med dig att skulle flere miljoner ha dött i Auschwitz, så då skulle det inte ha fungerat med att sända iväg askan i urnor. Men antalet döda i lägret är ju inte flere miljoner.
Det totala antalet som dog av Tyfus i lägret åren 1941 - 1944 var 103 429 fångar.
Det totala antalet som dog av annat än tyfus i lägret åren 1940 - 44 var 4 140 fångar.
Det totala antalet avrättade i Auschwitz åren 1940 - 1944 var 1 646 fångar.

Dessa siffror är ifrån de Ryska arkiven som innehåller uppgifter ifrån Auschwitz lägret.

Det är klart att om man använder de siffror som de allierade propaganderar med så blir hela historien om lägren skrattretande, för de ligger så långt ifrån verkligheten som man kan komma.
För att få en realistisk bild över allt som skedde i då Auschwitz - Birkenau och i andra läger, så måste man först bla. ta reda på hur var reglerna och lagarna i lägret och hur fungerade det. Sedan kan man nog fundera över hur mångt och mycket går ihop med gaskammarsagorna. Men förstås, de stark förintelsetroende de sopar bort regler och sådant, för de räknas säkert som för andra troende som någonting hedniskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in