2015-04-28, 18:30
Medlem
area50s avatar
Han vet väl att dom aldrig tänkte släppa det ändå, även fast han tydligen bara sorterade papper i lägren
2015-05-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Kan du utan 'luckor' visa att Slaget vid Lútzen ägt rum?
Luckor är det endast om man gör det till luckor.

Tex skulle man kunna påstå att Lutzenslaget aldrig ägt rum eftersom ingen producerat någon:
a) skriftlig order
b) budget
c) obduktionsrapport

Kan du bevisa att slaget stod 6 november 1632 för oss härpå FB med tanke bristerna a-c?

/VV

PS Du utlovade oss din syn på 'ausrotten'. Men det verkar som om du glömt...

Man kan inte vänta sig en obduktionsrapport eller skriftlig order från det slaget, men det bör man kunna gora från ett gigantiskt gasmord i modern tid.

Ni GasTroende återkommer ständigt till detta tema; det gör inget att ni saknar bevis, ty vi tvivlare kan inte bevisa (valfri händelse) heller.

Som om detta i sig skulle styrka det ni påstår. Det enda det visar är att ni saknar bevis och därför tvingas ta till trams.

Om jag utreder huruvida slaget vid Lützen ägt rum finns i princip två möjliga utfall.

Det ena möjliga utfallet är att jag finner godtagbart stöd för det som hävdas.

Detta utfall styrker inte på något sätt Ditt påstående om gasmord.

Det andra möjliga utfallet är att jag inte finner godtagbart stöd för att det ägt rum, och då kommer jag att verka för en revidering eftersom man rimligen inte bör betrakta något som ett faktum då bevisunderlag saknas.

Inte heller detta utfall styrker Ditt påstående om gasmord.

Endast ett giltigt bevisunderlag kan styrka Ditt påstående om gasmord, och det har Du inte.

Nej, jag har inte glömt detta med ausrotten, men haft annat för mig.

Det kommer.

Huvudlinjen är vad jag redan hänvisat till; om talet är äkta måste det med hänsyn till bevisläget syfta på annat än gasmord.
2015-05-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men förklara då för mig, hur det ska gå till bevisa en sak. Eftersom ni säger bara "det är inget bevis"!
Förklara mig hur en bild som till 99,9 % är svart/vit skulle kunna se ut, för ni skulle erkänna det är bevis. Ska de ha skyltar, där det står de "är på väg ner till gaskammaren" ? Men hur vet man den är sanning?

När det är en bild med fotnot, som säger det är folk som vandra ner i källaren, eller till gaskammaren. Så bör man lita på det eller??

Kan ta det med "månlandningen" finns många luckor där också !! Så de har inte landat på månen pågrund av det?? Eller ännu bättre mordet på palme!! Finns massor med luckor där!! både mordvapen med mera... så han mördades inte??

Om det är så att Du själv erkänner att man inte ser på ett fotografi om en person är gasad eller inte, samt att det enda som tyder på att någon är på väg till en gaskammare är bildtexten, då måste Du ju också förstå att sådant inte kan läggas fram som bevis för gasmord.

Månlandningen har jag tagit upp tidigare, och visat varför jag anser det vara bevisat att den ägde rum.

Bevisunderlaget ser helt annorlunda ut än det som presenteras för de påstådda gasmorden.

Det är denna skillnad många av er GasTroende inte förstår.
2015-05-01, 23:21
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Man kan inte vänta sig en obduktionsrapport eller skriftlig order från det slaget, men det bör man kunna gora från ett gigantiskt gasmord i modern tid.

Varför i helvete tror du att man skulle obducera sina offer i ett folkmord?
Tror du att IS obducerar de de skär halsen av?
Tror du att hutuerna obducerade några av de tusentals tutsier de dödade?
Tror du att Boko Haram obducerar sina offer i Nigeria?
Kanske Pol Pot?

Jasså inte det.
Men självklart obducerade nazisterna alla de de just gasade ihjäl.

/VV
Senast redigerad av Vänlige Viktor 2015-05-01 kl. 23:26.
2015-05-02, 01:05
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Huvudlinjen är vad jag redan hänvisat till; om talet är äkta måste det med hänsyn till bevisläget syfta på annat än gasmord.

Gasmörda, svälta, skjuta, tortera, brännas tillvägagångsättet kunde vara det samma. Här handlar det om att jaga juden för att döda den. Män, kvinnor, pojkar, flickor, gamla och spädbarn. Alla räknades som en obeskrivlig fiende för Hitler och Tredje Riket.

Himmler var en iskall sadist som inte skulle tveka att mörda sin egen mamma; om det var order från Hitler. Med sådan fanatism och helt bedräglig människosyn skall det mycket till för att få Himmler att framstå som en Chinchilla som blott talar om ömkan för judarnas situation mitt under brinnande världskrig- "att vi SS män måste evakuera dem till säkrare zoner." Sure!
2015-05-02, 05:22
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Om det är så att Du själv erkänner att man inte ser på ett fotografi om en person är gasad eller inte, samt att det enda som tyder på att någon är på väg till en gaskammare är bildtexten, då måste Du ju också förstå att sådant inte kan läggas fram som bevis för gasmord.

Månlandningen har jag tagit upp tidigare, och visat varför jag anser det vara bevisat att den ägde rum.

Bevisunderlaget ser helt annorlunda ut än det som presenteras för de påstådda gasmorden.

Det är denna skillnad många av er GasTroende inte förstår.

Nej det är det inte! Därför du andra aspekter som miljön runt, andra alternativ på saker som huset,platser. Vittnen som typ "gröning" med mera. Andra saker som man bygger ihop till en sak.
Vi har ritningar, vi har vittnen, vi har objektiva mål, allt som får det har hänt.

Nej det går inte bevisa månlandning har skett om man vill följa eran teorier.
Finns inga bildbevis på de har landat
Finns ingen skriftligen order
Finns inga redskap som tog dem dit med mera..
2015-05-02, 15:07
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Tystnad som vanligt.
Kan du inte berätta för oss varför just nazisterna skulle ha obducerat alla sina offer med protokoll och allt medans andra, även i modern tid, inte har gjort det?

/VV
2015-05-15, 09:35
Medlem
Citat:
Nej det är det inte! Därför du andra aspekter som miljön runt, andra alternativ på saker som huset,platser. Vittnen som typ "gröning" med mera. Andra saker som man bygger ihop till en sak.
Vi har ritningar, vi har vittnen, vi har objektiva mål, allt som får det har hänt.

Nej det går inte bevisa månlandning har skett om man vill följa eran teorier.
Finns inga bildbevis på de har landat
Finns ingen skriftligen order
Finns inga redskap som tog dem dit med mera..

Jag har tydligt visat i tidigare inlägg varför det är stor skillnad.

Det finns visst bildbevis från månlandningen, men inge från era påstådda gasningar.

De fynd som framläggs till stöd för månlandningen visar uppenbarligen vad de påstås visa,
och därför bildar de tillsammans en övertygande bild av det som hävdas.

De fynd som presenteras till stöd för GasTramset är i nästan samtliga fall ospecifika: människor i köer, byggnader som sägs vara rekonstruktioner, skohögar, avklippt hår, etc.

Sådana fynd kan lika gärna tyda på annat än det man hävdar, och därför bildar de tillsammans inte en övertygande bild av detsamma.
2015-05-15, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Gasmörda, svälta, skjuta, tortera, brännas tillvägagångsättet kunde vara det samma. Här handlar det om att jaga juden för att döda den. Män, kvinnor, pojkar, flickor, gamla och spädbarn. Alla räknades som en obeskrivlig fiende för Hitler och Tredje Riket.

Himmler var en iskall sadist som inte skulle tveka att mörda sin egen mamma; om det var order från Hitler. Med sådan fanatism och helt bedräglig människosyn skall det mycket till för att få Himmler att framstå som en Chinchilla som blott talar om ömkan för judarnas situation mitt under brinnande världskrig- "att vi SS män måste evakuera dem till säkrare zoner." Sure!

För Dig kanske det inte spelar någon roll, dvs. Du för Dig med samma gummitolkning som de flesta andra GasTramsare och som gör att man alltid kan säga "än sen då, de hatade judar och ville bli av med dem".

Men för mig spelar det roll.

Det jag betvivlar är ett omfattande gasmord i koncentrationslägren, och man måste ha något slags specifik inrikting när man diskuterar en fråga.

Jag håller med Lyle Burkhead; man bör lämpligen inrikta sig på en viss fråga, i detta fall förlsagsvis fanns det homicidala gaskammare i koncentrationslägren? och sedan fokusera på den till dess att den är löst, varefter man tar sig an en annan frågeställning.
2015-05-15, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Tystnad som vanligt.
Kan du inte berätta för oss varför just nazisterna skulle ha obducerat alla sina offer med protokoll och allt medans andra, även i modern tid, inte har gjort det?

/VV

Det är vare sig tystnad eller som vanligt, jag har varit upptagen med annat.

Har aldrig hävdat att tyskarna skulle obducera någon, men de som vill föra GasTramset i bevis borde ju rimligen vara intresserade av att göra det, såväl efter kriget som nu.

Sannolikt var det dock uppenbart att det var svält- och tyfusoffer man såg när man gick in i lägren, och då ser man kanske ingen orsak att obducera.

Och nu är det så att man inte får störa gravfriden, vilket jag hävdar beror på att det antingen inte finns några stora mängder lik begravda i exempelvis Treblinka, eller att obduktion skulle visa på andra dödsorsaker.
2015-05-15, 10:08
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag har tydligt visat i tidigare inlägg varför det är stor skillnad.

Det finns visst bildbevis från månlandningen, men inge från era påstådda gasningar.

De fynd som framläggs till stöd för månlandningen visar uppenbarligen vad de påstås visa,
och därför bildar de tillsammans en övertygande bild av det som hävdas.

De fynd som presenteras till stöd för GasTramset är i nästan samtliga fall ospecifika: människor i köer, byggnader som sägs vara rekonstruktioner, skohögar, avklippt hår, etc.

Sådana fynd kan lika gärna tyda på annat än det man hävdar, och därför bildar de tillsammans inte en övertygande bild av detsamma.
Nej !! Hur vet man det, det är taget på månen? Bilderna kan ha blivit tagna någon annanstans. Finns landskap som påminner om månen, säger de.
De fynd som man säger ha, kan varit från annan stans. Finns inga belägg det är från månen!
Finns inga stöd att det kommer från månen.

Samma som vi har en samlad kunskaper bilder dokumenten, vittnen med flera som visar en bild över de avrättade människor med GAS. Men enskilt går det ifrågasättas, men tillsamman bekräftar de det. Precis som vi har nämnt för er hur mycket som helst. Som precis vi kan göra med "månlandningen" eller vad som helst i princip om man vill....

Enskilt kan du omkull kasta månlandningen, med andra tecken bildas tillsammans
Enskilt kan du omkull kasta gasningen, tillsammans med vittnen,ritningar, beställningar, dokumenter med mera bildar det tillsamman gas är fakta.
2015-05-15, 10:27
Medlem
Citat:
Nej !! Hur vet man det, det är taget på månen? Bilderna kan ha blivit tagna någon annanstans. Finns landskap som påminner om månen, säger de.
De fynd som man säger ha, kan varit från annan stans. Finns inga belägg det är från månen!
Finns inga stöd att det kommer från månen.

Samma som vi har en samlad kunskaper bilder dokumenten, vittnen med flera som visar en bild över de avrättade människor med GAS. Men enskilt går det ifrågasättas, men tillsamman bekräftar de det. Precis som vi har nämnt för er hur mycket som helst. Som precis vi kan göra med "månlandningen" eller vad som helst i princip om man vill....

Enskilt kan du omkull kasta månlandningen, med andra tecken bildas tillsammans
Enskilt kan du omkull kasta gasningen, tillsammans med vittnen,ritningar, beställningar, dokumenter med mera bildar det tillsamman gas är fakta.

Det är inte samma sak.

Det är mycket osannolikt att det som påstås vara en rymddräkt skulle vara en rymddräkt eller en skiddräkt, eller att den aldrig användes, etc. Det troligaste är att det är en fungerande rymddräkt.

Det är mycket osannolikt att fotografierna, eller filmsnutten med månpromenaden, skulle vara det som påstås eller att det är filmat i Borås, eller att det är en apa på bilderna, etc. Det troligaste är att de visar vad som påstås.

Så ser de flesta av fynden ut, och då bildar de tillsammans ett bra underlag.

När det gäller GasTramset har vi fynd som vart och ett kan vara tecken på mord eller lika gärna något annat, och kan de tillsammans inte ge ett bra underlag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in