2015-04-11, 10:52
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagajka
Hur ser du att bilden är efterredigerad?

Jag har redan förklarat för dig att bilder inte enbart togs för att publiceras i tidningar. Tydligen förgäves.

Om det inte finns några svartvita bilder på gasoffer hur kan du då se att de gasats?
Jag sade det går inte se det. Bara den som har gjort kan se det. Det för du kan göra bilden se antika ut också, som de gjorda på 1800 talet, om du vill. Därför kan du inte se om den bilden är efterredigerad.
Finns skickliga "photoshoppare". Som vi bruka säga

Så vad är poängen med ta dyra färgbilder? På gasade judar?? Hade förstått dig om de togs på typ en av Hitlers parader. Vilket en av de första färgfilmer gjordes.

Om det inte finns varför kräver ni det då ??

Sedan hur vet du inte fanns ?? Det kan inte du avgöra väl ?? om de är gasade eller inte?? Du kan inte svara på min fråga: Hur ska man kunna se på en svart/vit bild om en fånge har blivit gasad?

Jag visade med en bild på en cyanförgiftad person, gjorde halva till svart vitt. Du kan inte se på den bilden om det är cyanförgiftad person. Så hur ska ni kunna bedöma då på bilden, om de är gasad eller inte?

Hade vi visat en bild, så bruka vi få: - Hur vet du personen är gasad?!

Därför jag fråga dig o atlas, hur man ska kunna bedöma det på en svart/vit bild ?
Senast redigerad av Herkulesbig 2015-04-11 kl. 10:55.
2015-04-11, 11:11
Medlem
nagajkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag sade det går inte se det. Bara den som har gjort kan se det. Det för du kan göra bilden se antika ut också, som de gjorda på 1800 talet, om du vill. Därför kan du inte se om den bilden är efterredigerad.
Finns skickliga "photoshoppare". Som vi bruka säga

Så vad är poängen med ta dyra färgbilder? På gasade judar?? Hade förstått dig om de togs på typ en av Hitlers parader. Vilket en av de första färgfilmer gjordes.

Om det inte finns varför kräver ni det då ??

Sedan hur vet du inte fanns ?? Det kan inte du avgöra väl ?? om de är gasade eller inte?? Du kan inte svara på min fråga: Hur ska man kunna se på en svart/vit bild om en fånge har blivit gasad?

Jag visade med en bild på en cyanförgiftad person, gjorde halva till svart vitt. Du kan inte se på den bilden om det är cyanförgiftad person. Så hur ska ni kunna bedöma då på bilden, om de är gasad eller inte?

Hade vi visat en bild, så bruka vi få: - Hur vet du personen är gasad?!

Därför jag fråga dig o atlas, hur man ska kunna bedöma det på en svart/vit bild ?

Så du är alltså en professionell bildredigerare men kan inte se om bilden är efteredigerad. Varför inte maila Times of Israel och fråga om de photoshoppat bilden, som ni brukar säga?

Det brukar vara så att fotografen själv väljer sina motiv och en bild på gasade judar borde vara ett motiv att föreviga. Förstår inte varför du hela tiden blandar in färgfilmer i den här diskussionen?

Om det inte finns några bilder på gasade judar så spelar det ingen roll om det är färgfoton eller svartvita foton, som inte finns. Du får fortsätta att photoshoppa dina fantasier om gasade judar.
2015-04-11, 11:29
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Så du är alltså en professionell bildredigerare men kan inte se om bilden är efteredigerad. Varför inte maila Times of Israel och fråga om de photoshoppat bilden, som ni brukar säga?

Det brukar vara så att fotografen själv väljer sina motiv och en bild på gasade judar borde vara ett motiv att föreviga. Förstår inte varför du hela tiden blandar in färgfilmer i den här diskussionen?

Om det inte finns några bilder på gasade judar så spelar det ingen roll om det är färgfoton eller svartvita foton, som inte finns. Du får fortsätta att photoshoppa dina fantasier om gasade judar.
Nej! men har fotografering som hobby sedan 30 år. Då går det inte undvika "photoshopa" i dagens läge.
Vem säger de har gjort det?

JA! Om källaren/fotnot säger det är gasoffer från ett läger på den svart/vita bilden. Då måste man lita på det!!
Så hur vet du inte det finns bilder på "gasade" judar?? Hur kan du bedöma det?
När du inte kan svara på den enkla frågan, som jag frågat X antal gånger nu. : Hur kan du se på den svart/ vita bilden, att offret inte har eller har blivit gasat? Ni misslyckas totalt som vanligt.

Atlas hävdar ju att vi kan inte kan visa upp en bild/film på en gasad jude. Därför har det inte hänt! Men han kan inte svara på hur det ska gå till, eftersom liksom du inte kan svara på den frågan. Hur det ska gå till...

Så hur ska vi då kunna visa upp en bild/film på det? Som oftast till 99,9 % är svart/vita bilder.

Som vanligt kan du inte heller svara på våra frågor!! Så hur ska du då veta att det inte finns!! Snacka bli bortgjord här.
2015-04-11, 11:44
Medlem
nagajkas avatar
Citat:
Nej! men har fotografering som hobby sedan 30 år. Då går det inte undvika "photoshopa" i dagens läge.
Vem säger de har gjort det?

JA! Om källaren/fotnot säger det är gasoffer från ett läger på den svart/vita bilden. Då måste man lita på det!!
Så hur vet du inte det finns bilder på "gasade" judar?? Hur kan du bedöma det?
När du inte kan svara på den enkla frågan, som jag frågat X antal gånger nu. : Hur kan du se på den svart/ vita bilden, att offret inte har eller har blivit gasat? Ni misslyckas totalt som vanligt.

Atlas hävdar ju att vi kan inte kan visa upp en bild/film på en gasad jude. Därför har det inte hänt! Men han kan inte svara på hur det ska gå till, eftersom liksom du inte kan svara på den frågan. Hur det ska gå till...

Så hur ska vi då kunna visa upp en bild/film på det? Som oftast till 99,9 % är svart/vita bilder.

Som vanligt kan du inte heller svara på våra frågor!! Så hur ska du då veta att det inte finns!! Snacka bli bortgjord här.

Det är du som påstår att bilden är photoshoppad, inte jag.

Vilken källare och vilken fotnot svamlar du om nu?

Vilken svartvit bild visar ett offer som blivit gasat?

Bortgjord var det ja. Du kanske borde ta det lite lugnt med spriten, det börjar bli många osammanhängande påståenden att bemöta.
2015-04-11, 12:17
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det är du som påstår att bilden är photoshoppad, inte jag.

Vilken källare och vilken fotnot svamlar du om nu?

Vilken svartvit bild visar ett offer som blivit gasat?

Bortgjord var det ja. Du kanske borde ta det lite lugnt med spriten, det börjar bli många osammanhängande påståenden att bemöta.
Oja nu slänger vi ut osanningar också. Jag har aldrig påstått det, jag sade det är vanligt de gör så med svart vita bilder.

Nej jag sade att "JA! Om källaren/fotnot säger det är gasoffer från ett läger på den svart/vita bilden. Då måste man lita på det!!"
Det angående: Hur kan du se på den svart/ vita bilden, att offret inte har eller har blivit gasat?

Fortfarande inget svar på mina frågor.

Om du tittar längre bak så lade jag upp en bild på en cyanid förgiftad person. http://postimg.org/image/sustquiu7/

Kan du svara på frågorna nu då ? Vet inte hur många gånger jag har frågat det

Har du inte gjort bort dig ?? Nehej då
Senast redigerad av Herkulesbig 2015-04-11 kl. 12:21.
2015-04-20, 20:54
Medlem
Citat:

Nej, jag hävdar inte alls att det därför inte hänt, utan jag hävdar att det innebär en svårighet för er att visa att det har hänt.

Om Du sedan hävdar att det inte är möjligt, nähä, då är det ytterligare en svårighet för er sak och ni får lov att frambringa annat.

Däremot hävdar ni GasTroende, oavsett vilka brister eller felaktigheter man påvisar,
att det spelar ingen roll ty det bevisar ändå inte att det aldrig hände.

Det spelar ingen som helst roll hur många "vittesmål" man slår hål på, hur många efterjusteringar av antal dödsläger eller lampskärmar man påvisar, eller hur många brister i den tekniska bevisningen man kan hänvisa till.

Ni slår ändå bara ifrån er med argumentet att det bevisar ändå inte att inga gasningar ägde rum.

Det finns inga luckor, inga brister, och inga felaktigheter som kan rubba er övertygelse.

Resonerar man på det viset kan man såklart "bevisa" exakt vad som helst.
2015-04-21, 01:04
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Nej, jag hävdar inte alls att det därför inte hänt, utan jag hävdar att det innebär en svårighet för er att visa att det har hänt.

Kan du utan 'luckor' visa att Slaget vid Lútzen ägt rum?
Luckor är det endast om man gör det till luckor.

Tex skulle man kunna påstå att Lutzenslaget aldrig ägt rum eftersom ingen producerat någon:
a) skriftlig order
b) budget
c) obduktionsrapport

Kan du bevisa att slaget stod 6 november 1632 för oss härpå FB med tanke bristerna a-c?

/VV

PS Du utlovade oss din syn på 'ausrotten'. Men det verkar som om du glömt...
2015-04-21, 02:34
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11

Om Du sedan hävdar att det inte är möjligt, nähä, då är det ytterligare en svårighet för er sak och ni får lov att frambringa annat.

Däremot hävdar ni GasTroende, oavsett vilka brister eller felaktigheter man påvisar,
att det spelar ingen roll ty det bevisar ändå inte att det aldrig hände.

Det spelar ingen som helst roll hur många "vittesmål" man slår hål på, hur många efterjusteringar av antal dödsläger eller lampskärmar man påvisar, eller hur många brister i den tekniska bevisningen man kan hänvisa till.

Ni slår ändå bara ifrån er med argumentet att det bevisar ändå inte att inga gasningar ägde rum.

Det finns inga luckor, inga brister, och inga felaktigheter som kan rubba er övertygelse.

Resonerar man på det viset kan man såklart "bevisa" exakt vad som helst.
Men förklara då för mig, hur det ska gå till bevisa en sak. Eftersom ni säger bara "det är inget bevis"!
Förklara mig hur en bild som till 99,9 % är svart/vit skulle kunna se ut, för ni skulle erkänna det är bevis. Ska de ha skyltar, där det står de "är på väg ner till gaskammaren" ? Men hur vet man den är sanning?

När det är en bild med fotnot, som säger det är folk som vandra ner i källaren, eller till gaskammaren. Så bör man lita på det eller??

Kan ta det med "månlandningen" finns många luckor där också !! Så de har inte landat på månen pågrund av det?? Eller ännu bättre mordet på palme!! Finns massor med luckor där!! både mordvapen med mera... så han mördades inte??
Senast redigerad av Herkulesbig 2015-04-21 kl. 02:38.
2015-04-28, 00:26
Medlem
area50s avatar
Vad tycker ni om denna artikeln där en före detta SS-soldat tydligen skulle ha erkänt att han vaktade judar på väg in till gasen?
http://existenz.se/out.php?id=123931
2015-04-28, 02:49
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Vad tycker ni om denna artikeln där en före detta SS-soldat tydligen skulle ha erkänt att han vaktade judar på väg in till gasen?
http://existenz.se/out.php?id=123931

Antagligen är du inte intresserad utav vad Gröning har att säga då du leker med teorin att Gröning; på ålderns höst blivit "köpt" utav några fula fiskar för att nu - nära sin död - också erkänna en massa ny "fakta"?
2015-04-28, 04:28
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Antagligen är du inte intresserad utav vad Gröning har att säga då du leker med teorin att Gröning; på ålderns höst blivit "köpt" utav några fula fiskar för att nu - nära sin död - också erkänna en massa ny "fakta"?
Ja, har hänt förr
2015-04-28, 06:06
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Ja, har hänt förr

Har det verkligen hänt det innan?
Av vilken orsak skulle Gröning göra det nu på sin ålders höst??
Knappast pengabrist i alla fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in