Citat:
Ursprungligen postat av
dengan89
Såg att det tidigare skrivits lite om de olika testen och casen man får göra vid intervjuerna för big 4 företagen och tyckte det framgick ganska bra vad de går ut på, förutom hos KPMG. Någon som har erfarenhet av deras case? Tar också gärna emot tips om det är någon som gjort EY:s tester.
Tack på förhand!
Jag fick göra EYs tester nyligen, de består av 4 delar; numerisk/analytisk, verbal, logisk och engelsk. 12 minuter på numeriska, verbala och logiska har jag för mig. Möjligtvis kortare på logiska.
De är liknande HP att du svarar Ja/Nej/Kan inte utläsa.
De är uppbyggda på så vis att du har väldigt ont om tid och du förmodligen kommer inte hinna klart numeriska och verbala.
Den logiska delen hann jag klart, och jag tror de flesta som får bra på de gör det. Den engelska delen kan du inte hinna klart på, den pågår i en tid och du får svårare frågor om du svarar rätt och lättare om du svarar fel.
Numeriska/analytiska har ca 40 frågor och du har 8 diagram/tabeller till hjälp, du ska utläsa informationen de ber om i det, ganska simpla frågor om ett fiktivt företag typ "År 7 har företaget lika hög tillväxt i Tyskland som övriga Europa."
Logiska är ett klassiskt "IQ-test" som man kan göra på internet, 20 frågor tror jag det var.
Verbala är 8 olika texter som man ska utläsa information från om ett fiktivt företag typ "Företaget har sin största del privatkunder i Munchen som anses vara deras viktigaste marknad". Har för mig att det var ca 40 frågor även här.
Den engelska är frågor om hur ord stavas och översättning. Som sagt så blir frågorna svårare om du svarar rätt och enklare om du svarar fel.
Huvudsaken är att inte stressa igenom utan att ta den tid du behöver och svara på frågorna, du kommer inte hinna klart alla uppgifter (på logiska kommer du möjligtvis hinna klart, det beror helt enkelt på hur du presterar). Jag tog min tid och svarade på de jag hann, det är bättre att inte svara på de du inte hinner än att chansa.