Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Vet inte om jag fattat dig rätt, men du menar att tiden är kontinuerlig och inte diskret? Nu tror ju forskarna att tiden är diskret och hackar sig fram med mellanrum=plancktiden. Alltså,tiden är diskret, vilket gör att dåtid, nutid och framtid inte sammanfaller samtidigt. Nutid är heltenkelt en plancksekund.(om jag förstått det hela rätt)
Vilka invändningar har du mot filmerna och tvillingparadoxen? Dessa är ju vetenskapligt bevisade.
Hmm, vad menar du med att tiden ar diskret?
Och det har med att datid, nutid och framtid inte sammanfaller samtidigt leder till mer problem.
Det leder till en viscious infinite regress argument som man aldrig kommer ur.
Om du sager att de inte intraffar samtidigt sa maste du for varje karaktarsdrag lagga pa ytterligare tre karaktarsdrag for att peka ut vilket av de forsta tre karaktarsdragen handelsen hade. Detta kommer i sin tur leda till att du maste lagga till ytterligare forklaringar till de andra karaktarsdragen.
Sa du borjar med 3 termer som du maste sarskilja, for att sarskilja dom maste du lagga till sammanlagt 9 nya termer for att forklara de forsta , men da kan jag ju bara stalla fragan om de 9 nya termerna igen och vi kan halla pa sa har i evigheter och ingen blir klokare pa det.
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Då är vi ju överens
Hehe ja men jag har en uppsats om nagra veckor dar amnet ar "Past, Present and Future does not exist. Discuss this statement" sa du far ursakta mig om jag spelar djavulens advokat i detta fallet :P.