2013-08-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy

Vi har dock märkt att det uppstått ett följdproblem på grund av detta för vissa småsparare som sparar små belopp, under 5000, på utländska marknader då de försöker göra uttag eller överföringar. Vi håller på att se över detta och kommer komma med en lösning. Viktigt att tänka på är att lösningar på problem inte kommer över en natt, så det kan tyvärr dröja lite med detta. Vi hoppas att ni har överseende med detta.

---------

Nej och åter nej, jag har INTE ALLS ÖVERSEENDE MED DETTA

När jag satte in pengar på en utländsk marknad så fanns INTE kravet att beloppet skulle vara MINST
5000:-.
Därmed anser jag att Ni borde genomföra mitt uttag omgående. Om det blir en xtra kostnad för Er på några hundra......ja men, dra då av det från MINA pengar.
Jag har alltid gillat TB, men nu börjar jag tvivla då det verkar som Ni både med näbbar och klor försöker hålla kvar pengar i systemet med allt fler regler och påhitt...inte bra
Citera
2013-08-21, 08:20
Medlem
Citat:

Det är bekymrande att se att den strategi vi valt för att vara så tillgängliga för kunder som möjligt uppfattas som oseriöst.
TrustBuddy är ett nytänkande företag både gällande affärsmodellen och marknadsföring. Vi valde snabbt att vi skulle finnas där kunden finns och därmed kunna tillgodose er med korrekt information och slippa onödigt spekulerande. Så istället för att vara otillgängliga och inte ge svar på tal såg vi till att ha en närvaro på flashback där många av våra långivare finns. Se detta som något positivt hellre än negativt då man enkelt får svara på sina funderingar och frågor som annars skulle vara väldigt svåra att få hörda.

Och ändå svarar ni inte på eran e-post.
Har inte fått något svar på något av mina ärenden jag skickat via sidans formulär och inte heller på e-post jag skickat dom senaste 4 månader.
Men det kanske är eran strategi att stänga ner ett börsnoterat bolag för semester under 6 månader åt gången?
Vad jag förstått så har ni hand om dom gamla LL lån som finns..vem har hand om LL:s hemsida?
LL svarar inte själva på mail och jag börjar tröttna rejält på att ha pengar på sidor man inte ens kan komma in på för att underhåll och drift är fullständigt undermåliga..

"22.1 Loanland är inte ansvarig för skada som beror på fel, störning eller avbrott i Medlems dator eller kommunikationsförbindelse med Loanlands datorsystem, som försvårar eller omöjliggör Medlems åtkomst till Webbplatsen eller Loanlandkontot. Vidare är Loanland inte ansvarig för skada som beror av fel, störning eller avbrott i Loanlands datorsystem som försvårar eller omöjliggör Medlems åtkomst till Webbplatsen eller Loanlandkontot, förutsatt att Loanland varit normalt aktsam i sin hantering av datorsystemen."

Jag skulle nu inte vilja säga att man varit normalt aktsam när en sida har legat nere under flera månader och underlåtigt att förnya certifikat under flera år.
Citera
2013-08-21, 13:41
Medlem
Finansinspektionen vill förbjude er typ av inlåningsverksamhet! om det sker slås väl hela er verksamhet omkull! åtminstånde i sverige. Hur förbereder ni er inför en eventuell lagstiftning???
https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2013/08/19/fi-vill-stoppa-konton-utan-insattningsgaranti.html
Citera
2013-08-21, 15:09
Medlem
Citat:
Hej Nudeln.

[...]

TrustBuddy ställer sig positivt till nya regler som reglerar marknaden då detta skapar en säkrare och mer seriös marknad både för kunderna och de aktörer som agerar på marknaden. TrustBuddy har redan skickat in ett skriftligt brev till FI där vi uppmanar FI att upprätta nya regler och regleringar för P2P marknaden så att man slipper oseriösa aktörer.

[...]

Mvh
TrustBuddy

Är det möjligt för er att lägga ut delar av eller hela brevet här? Vore intressant att läsa för att tydligare se företagets approach på marknaden.
Mvh
Citera
2013-08-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plura66

När jag satte in pengar på en utländsk marknad så fanns INTE kravet att beloppet skulle vara MINST
Därmed anser jag att Ni borde genomföra mitt uttag omgående. Om det blir en xtra kostnad för Er på några hundra......ja men, dra då av det från MINA pengar.
Jag har alltid gillat TB, men nu börjar jag tvivla då det verkar som Ni både med näbbar och klor försöker hålla kvar pengar i systemet med allt fler regler och påhitt...inte bra

Hallå, nu tar vi det lilla lugna. Om du ringer dem och pratar trevligt så kommer de säkert vara förstående och behjälpliga. Det är mycket möjligt att de gör detta för dig.
Men ödsla inte din tid och kraft, och framförallt trådutrymme här, på gråt och tandagnisslan över en enskild fråga som rör ditt.

Faktum är att 5000kr inte är en särskilt stor summa pengar. Självklart utgör mikrosparare förmodligen också en betydande medlemsgrupp, men allt kan inte anpassas efter mikrospararnas behov.
TrustBuddy är ett företag och måste ha en rationell administration. Alla långivare och aktieägare är nog intresserade av att se att företaget investerar sina pengar på områden där de får mest "bang for the buck". Området uttagsmöjligheter av mikrosummor från utländsk marknad är tydligen inte ett sådant. Live with it. Eller ring och för en saklig dialog med TB.
Citera
2013-08-21, 17:04
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuiteNice
Hallå, nu tar vi det lilla lugna. Om du ringer dem och pratar trevligt så kommer de säkert vara förstående och behjälpliga. Det är mycket möjligt att de gör detta för dig.
Men ödsla inte din tid och kraft, och framförallt trådutrymme här, på gråt och tandagnisslan över en enskild fråga som rör ditt.

Faktum är att 5000kr inte är en särskilt stor summa pengar. Självklart utgör mikrosparare förmodligen också en betydande medlemsgrupp, men allt kan inte anpassas efter mikrospararnas behov.
TrustBuddy är ett företag och måste ha en rationell administration. Alla långivare och aktieägare är nog intresserade av att se att företaget investerar sina pengar på områden där de får mest "bang for the buck". Området uttagsmöjligheter av mikrosummor från utländsk marknad är tydligen inte ett sådant. Live with it. Eller ring och för en saklig dialog med TB.
jättebra inlägg, jag håller med till fullo.
Citera
2013-08-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
Finansinspektionen vill förbjude er typ av inlåningsverksamhet! om det sker slås väl hela er verksamhet omkull! åtminstånde i sverige. Hur förbereder ni er inför en eventuell lagstiftning???
https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2013/08/19/fi-vill-stoppa-konton-utan-insattningsgaranti.html

Suck, alltid ska pappa staten in och bestämma vad de dumma medborgarna får göra..

Citat:
Ursprungligen postat av Dolesen
Har inte fått något svar på något av mina ärenden jag skickat via sidans formulär och inte heller på e-post jag skickat dom senaste 4 månader.
Men det kanske är eran strategi att stänga ner ett börsnoterat bolag för semester under 6 månader åt gången?
Vad jag förstått så har ni hand om dom gamla LL lån som finns..vem har hand om LL:s hemsida?
LL svarar inte själva på mail och jag börjar tröttna rejält på att ha pengar på sidor man inte ens kan komma in på för att underhåll och drift är fullständigt undermåliga..

"22.1 Loanland är inte ansvarig för skada som beror på fel, störning eller avbrott i Medlems dator eller kommunikationsförbindelse med Loanlands datorsystem, som försvårar eller omöjliggör Medlems åtkomst till Webbplatsen eller Loanlandkontot. Vidare är Loanland inte ansvarig för skada som beror av fel, störning eller avbrott i Loanlands datorsystem som försvårar eller omöjliggör Medlems åtkomst till Webbplatsen eller Loanlandkontot, förutsatt att Loanland varit normalt aktsam i sin hantering av datorsystemen."

Jag skulle nu inte vilja säga att man varit normalt aktsam när en sida har legat nere under flera månader och underlåtigt att förnya certifikat under flera år.

Jag har fått svar på mail, efter någon påminnelse. Så det har inte "legat nere" i 6 månader.
Citera
2013-08-22, 09:43
Medlem
Citat:
cyTs

Tack för svaret, men jag saknar ett generellt svar angående Danmark.
Vad händer där?
Jag ser ingen i tråden som har ens i närheten den avkastning man ser på andra marknader.

Hej cyTs

Tack för din fråga.

Den information jag fått är att Danmark leverera i klass med Sverige och Norge. Du kan kontakta det Danska kontoret för mer information. Om du vill ha mer specifika svar gällande just ditt konto vet du att du alltid är välkommen att kontakta mig på Specialsupport@trustbuddy.com så ska jag kolla lite närmare på ditt konto och ge dig ett mer exakt svar.

Mvh
TrustBuddy

Citat:
Plura66

Hej Plura66.

Vi har nu diskuterat detta internt och kommit fram till en provisorisk lösning där man som långivare får göra uttag på alla marknader oberoende belopp utan kostand.

Därför kommer vi genomföra det uttag som du begär.

Denna lösning är Provisorisk och det kommer inom kort komma en uppdatering som förändrar detta. Uttagen från en utländs marknad kommer efter denna uppdatering att kosta 100 kr.

Mvh
TrustBuddy

Citat:
Dolesen

Hej Dolesen.

Jag förstår din frustration gällande LL och jag kan tyvärr inte mer än att beklaga det sätt som du blivit behandlad. Loanland ligger tyvärr utanför mitt arbetsområde och därför kan jag inte svara på varför sidan legat nere eller varför du inte får svar på dina frågor. Den ansvarige för LL har upprättat en ny mailadress som är Loanland@trustbuddy.com
Jag rekommenderar dig att skicka din fråga dit och då ska du få svar på hur läget med LL ser ut.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2013-08-22, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuiteNice

Faktum är att 5000kr inte är en särskilt stor summa pengar.

Gråt och tandagnisslan ??????
Lustigt att man blir anklagad för detta när man bara postar vad man tycker.....
Såna anklagelser hör INTE hemma här.....onödigt trådutrymme.

Näää, 5 000 :- är INTE mycket pengar. Men det hör inte hit.
Grejen var att jag satte in ett belopp på en utländskt marknad för testa hur den marknaden fungerade. DÅ fanns ingen minibelopp ( dvs 5 000:-) som krav.

Nu har jag tröttnat på den marknaden och vill lägga dem plus andra pengar på något bättre.....

Sen har Du ingen aning om hur mycket pengar jag har insatt på TB.
Så lägg ner detta med "mikrosparare".....

Jag skrev ju att jag var beredd på att betala en avgift för att få ut pengarna ( vilket TB nu ska göra ) detta för att TB och vi ALLA inte ska drabbas onödiga administrativa utgifter.
Så VAD ÄR PROBLEMET ??????
Citera
2013-08-22, 21:19
Medlem
Citat:
Hej Plura66.

Vi har nu diskuterat detta internt och kommit fram till en provisorisk lösning där man som långivare får göra uttag på alla marknader oberoende belopp utan kostand.

Därför kommer vi genomföra det uttag som du begär.

Denna lösning är Provisorisk och det kommer inom kort komma en uppdatering som förändrar detta. Uttagen från en utländs marknad kommer efter denna uppdatering att kosta 100 kr.

Mvh
TrustBuddy

TACK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2013-08-23, 00:53
Medlem
Så, jag tänkte skapa en tråd i värdepappersforumet för uppdateringar av procentuella räntor på de olika marknaderna. Man anger alltså bara marknad och procenttal och vilken period som avses, så antas att datum är samma som inläggsdatumet. Någon kort analys och synpunkt kanske, men inte mer än ett par rader tänker jag mig, för översiktens skull, så kan man sköta övrig diskussion i officiella TB-tråden istället. Vad sägs?

Ex:
Citat:
_Norge_
12 mån: 11,27%
6 mån: x,xx%
3 mån: x,xx%
_Sverige_
12 mån: 11,27%
...
...
etc.

Skulle vilja ha in lite förslag på riktlinjer. Ska det vara uppdatering-at-will eller vid månadsskiften?
Även om det blir lättare att få översikt om man håller sig till bestämda intervall så lutar jag ändå åt att man helt enkelt postar när andan faller på och när man märker att förändringar skett på ens procentuella avkastning sedan man senast skrev.
Citera
2013-08-24, 00:35
Medlem
TrustBuddy, har ni några nyheter angående skatteinbetalning? Kommer det gå att fortsätta ha skatten kvar på kontot så länge ingen vinst realiserats, eller kommer det att ändras, och i så fall varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in