Citat:
Ursprungligen postat av
tgv23000
Trist att det blir mest pajkastning här, och jag själv är inte helt oskyldig, har nära till pajkastarhanden. Kan vi inte tillsammans försöka bedöma risknivån i att ha pengar utlånade hos TB? Det är ju ändå det enda som räknas i slutändan, vad får vi för avkastning och till vilken risknivå??
och snubben med det jävligt otroligt löjliga nicket får gärna berätta vad fan han har för intresse för denna tråd överhuvudtaget, då han knappast är utlånare eller aktieägare, är du en arbetslös sysslolös bitter förortsgubbe?
Du är rolig tgv för du blir väldigt upprörd och det osar svavel och blandade okvädingsord i vartannat inlägg =)
Jag tror utlåningen kommer funka helt okej, även de närmsta åren, trots en något minskande avkastning.
Om de kan baka in sparandet i en ISK så är vi på en helt annan ruta, för den här skatten är ju en cancer på avkastningen..
Men jag undrar hur hälsosam lånemarknaden är om fem år, är inte kvalificerad att bedöma det så här på rak arm.
Aktievärderingen är lite svårare, kursen vekar rekylera lite nu, många som var superoptimistiska och Liberums avsikter och koppling till TB är något dunkla. Köpte man högt i december så är det lite tråkigt just nu. Utan nyheter mm från TB så är det svårt att se annat än att det ska fortsätta svagt nedåt till någonstans mellan nuvarande och nivån innan Liberums analys.