2015-02-18, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Nej jag kör i blindo, går på känsla fungerar bäst så.

Ja det ser ju ut så "betalar jag någon skatt på min kapitalinkomst?" är ju inte direkt en fråga man ställer om man är påläst till sån grad att man förstår att man får avkastning på pengar.
Citera
2015-02-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
TB betalar in preliminärskatt på räntan, 30% som all annan kapitalinkomst.
Har du ingen koll alls när du investerar pengar eller?

Ok så det är bara preliminärskatt som eg. sedan inte dras eller hur fungerar det? Ursäkta min inkompetens på området.

För i mina öron låter det väldigt märktligt om man ska skatta på en fiktiv vinst som jag inte ens kan plocka ut. Då går jag ju verkligen BARA back på trustbuddy.
Citera
2015-02-18, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agathorn
Ok så det är bara preliminärskatt som eg. sedan inte dras eller hur fungerar det? Ursäkta min inkompetens på området.

För i mina öron låter det väldigt märktligt om man ska skatta på en fiktiv vinst som jag inte ens kan plocka ut. Då går jag ju verkligen BARA back på trustbuddy.

Mig vetterligen så dras skatten enbart på realiserad ränta, dvs när lån återbetalas. Förskottsränta och liknande dras det ingen skatt från, iallafall inte i augusti när jag fick ut mina pengar.
Citera
2015-02-18, 17:47
Medlem
Citat:
Ja det ser ju ut så "betalar jag någon skatt på min kapitalinkomst?" är ju inte direkt en fråga man ställer om man är påläst till sån grad att man förstår att man får avkastning på pengar.

Är du förståndshandikappad eller har du bara problem att läsa?

Du ser väl klart och tydligt att jag INTE är påläst och går på känslan.
Citera
2015-02-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Är du förståndshandikappad eller har du bara problem att läsa?

Du ser väl klart och tydligt att jag INTE är påläst och går på känslan.

Jag skulle väl snarare påstå att förståndshandikappad är man om man investerar på känsla utan att läsa på, vem pissade i din frukost?
Citera
2015-02-19, 16:01
Medlem
Citat:
Jag skulle väl snarare påstå att förståndshandikappad är man om man investerar på känsla utan att läsa på, vem pissade i din frukost?

Gått bra hittills, lägger min tid på viktigare saker!
Citera
2015-02-20, 11:18
Medlem
Skrev detta för ett tag sen

"2014-06-24, 20:22 #2001
Boyye
Medlem
Reg: May 2009
"2014-04-18, 14:23 #1822

Nu är det snart 1 år sedan jag stoppade utlåningen och har fortfarande ca. 35-40% av 10%regeln kvar att få tillbaka. Har fått ut mer än jag betalade in iaf så jag ligger på vinstsidan. Men går det i den här takten så tar det nog ca 8 månader till. 1år och 8 månader totalt att få ut de sista 10% =)"

Skrev detta för ca 2 månader sen, har inte kunnat ta ut en enda krona sen dess =)
Så jag reviderar nog det till 3-4år att få tillbaka alla pengar.

+ Den nya hemsidan är ju helt sjukt flummig som långivare, iallafall för mig som tittar till 1 gång i månaden ^^""

Har fortfarande inte kunnat ta ut en enda krona, och det är snart ett år sedan jag skrev detta, haha vilket pyjamasföretag! Stor varning!! Är det någon som fått ut allt sitt sparade kapital? Eller är det inlåsning i MÅNGA år till konken blir ett faktum?
Citera
2015-02-20, 11:33
Medlem
Förbered dig på att det kommer att ta många år Boyye. Jag har väntat dryga 1,5år på mina resterande 10%.

Hittills har jag nog fått in 15% av dem. Kommit 1 inbetalning senaste 4 månaderna, så det gäller att ha tålamod.
Citera
2015-02-20, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boyye
Skrev detta för ett tag sen

"2014-06-24, 20:22 #2001
Boyye
Medlem
Reg: May 2009
"2014-04-18, 14:23 #1822

Nu är det snart 1 år sedan jag stoppade utlåningen och har fortfarande ca. 35-40% av 10%regeln kvar att få tillbaka. Har fått ut mer än jag betalade in iaf så jag ligger på vinstsidan. Men går det i den här takten så tar det nog ca 8 månader till. 1år och 8 månader totalt att få ut de sista 10% =)"

Skrev detta för ca 2 månader sen, har inte kunnat ta ut en enda krona sen dess =)
Så jag reviderar nog det till 3-4år att få tillbaka alla pengar.

+ Den nya hemsidan är ju helt sjukt flummig som långivare, iallafall för mig som tittar till 1 gång i månaden ^^""

Har fortfarande inte kunnat ta ut en enda krona, och det är snart ett år sedan jag skrev detta, haha vilket pyjamasföretag! Stor varning!! Är det någon som fått ut allt sitt sparade kapital? Eller är det inlåsning i MÅNGA år till konken blir ett faktum?

Jag fick ut cirka 10 av mitt kapital efter låsning av lånen under cirka 7 månaders tid. De senaste två månaderna står det nästan helt still. Speciellt i danmark och finland. knappt några kronor alls som rullar in och då ska man tänka att jag har nästan exakt 100 000 kr i utlånad kapital.

Så ja ... man ska nog inte räkna med att få några pengar på ett tag.
Citera
2015-02-20, 15:34
Medlem
Köpte på mig lite aktier idag, men ångrar mig så smått redan...Jag kom in på trustbuddy på trustpilot (oberoende leverantör av ratings). De har några olika konton: https://www.trustpilot.com/search?query=trustbuddy

Går man in på Sverige så ser man att sista omdömet är för 106 dagar sedan. Detta är en tjänst man kan helt automatisera och frågan är varför de tog bort de...

Vi går sedan vidare till danska, https://www.trustpilot.com/review/trustbuddy.com/dk

i princip INGEN recension är av en "konfirmerad köpare" - alltså någon som fått automailen. Här kan alltså trustbuddy gå in och skriva recensioner och svara på sig själva. Jämför ni skillnaden mot svenska så ser ni att där hade de en hel del konfirmerade köpare...
Citera
2015-02-23, 17:56
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
1 månad utlåning + 5 förlängningar= 6 månader
Inkassobolaget skall sedan göra ett försök i några månader
Sen skall det i bästa fall upprättas en betalningsplan på 12 månader....
Om den inte betalas som den skall tar det där efter 245 dagar....

Idag är det en magisk dag - jag har nämligen haft pengar inne hos TB i 1000 dagar!

När jag tittade igenom lånehistoriken inser jag att de flesta av mina lån nog allt borde varit avskrivna vid det här laget, även med avbetalningsplanen inräknad.

Vid start lånades allt ut i stora sjok (1000 kr eller mer). Endast ETT av dessa betalades tillbaka. ser jag nu, och det i sin tur lånades vidare två gånger innan det också fastnade hos nån kass långivare. Så det går med säkerhet att säga att stora delar av lånen varit utlånade till samma långivare i just 1000 dagar.

Även med du anger ovan (räknar med att inkassobolaget försöker i 3 månader innan de skriver en avbetalningsplan) så har tiden överskridits med 118 dagar.
Senast redigerad av Frontlinjen 2015-02-23 kl. 18:28.
Citera
2015-02-23, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Idag är det en magisk dag - jag har nämligen haft pengar inne hos TB i 1000 dagar!

När jag tittade igenom lånehistoriken inser jag att min lån nog allt borde varit avskrivna vid det här laget, även med avbetalningsplanen inräknad.

Vid start lånades allt ut i stora sjok (1000 kr eller mer). Endast ETT av dessa betalades tillbaka. ser jag nu, och det i sin tur lånades vidare två gånger innan det också fastnade hos nån kass långivare. Så det går med säkerhet att säga att stora delar av lånen varit utlånade till samma långivare i just 1000 dagar.

Även med du anger ovan (räknar med att inkassobolaget försöker i 3 månader innan de skriver en avbetalningsplan) så har tiden överskridits med 118 dagar.

Du kan ju prova att höra av dig till Jesper eller högre upp, något måste ju vara helfel med situationen på ditt konto, så kan det ju inte fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in