2013-12-09, 20:40
  #1417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Överförings tiden mellan marknaderna beror på hur fort utlånade pengar kommer tillbaka så det har jag inga problem med. Förutom att kunderna har lite dålig betalningsvilja

Det jag menade var att det kanske är ett fel i systemet så att överföringarna tvingas igenom efter att en viss tid har gått, om det nu skulle vara så att problemet har uppstått efter ungefär lika lång tid. Kanske finns något mönster i problemet?

För övrigt trillade insättningsbonusen in på kontot idag, mycket trevligt!
Citera
2013-12-10, 19:57
  #1418
Medlem
Tack för skatte informationen, tyvärr väckte den nog fler frågor än den besvarade

Hur kommer ni att göra för att dra skatten?
dvs kommer lånen att stoppas så att det finns tillräckligt med pengar att betala eller kommer man att säga upp befintliga lån och orsaka ränte förluster?

Vid vilket datum kommer pengar att dras?

Kommer pengar att dras från alla marknader eller kommer man att dra från en? Är detta något man kan vara med att styra? Skulle exempelvis med glädje betala hela skatten från den danska marknaden.
Citera
2013-12-10, 20:14
  #1419
Medlem
Hur man skall hantera valutavinster/förluster fick vi heller inte svar på. Hela min räntevinst jag gjort på den norska marknaden har i princip blivit uppäten av försvagningen av Norska kronan. Kommer ni kvitta dessa mot varandra?
Citera
2013-12-10, 22:15
  #1420
Medlem
Hej !

Är det för mycket begärt att ni åtminstone håller gamla Loanlands hemsida vid liv så att man kan se status på sina fordringar ? Vet att ni konsekvent slår ifrån er och inte vill kännas vid Loanland men nån form av återkoppling eller uppföljning måste vi gamla långivare ändå kunna få ?
Citera
2013-12-10, 22:17
  #1421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Hur man skall hantera valutavinster/förluster fick vi heller inte svar på. Hela min räntevinst jag gjort på den norska marknaden har i princip blivit uppäten av försvagningen av Norska kronan. Kommer ni kvitta dessa mot varandra?

Här har du information om beskattning av utländsk valuta:

http://www.skatteverket.se/privat/skatter/vardepapperforsakringar/utlandskvaluta.4.233f91f71260075abe8800098753.html

Du behöver växla dina NOK till SEK för att det ska bli aktuellt med avdrag.
Citera
2013-12-10, 22:35
  #1422
Medlem
Återigen så är det ett medlemsbrev som jag inte får. Någon som kan lägga upp innehållet?
Det börjar bli uppenbart att företaget har stora problem med kompenteta utvecklare. Då tänker jag även på alla fel som de konsekvent gör för att sedan säga att de fixat men egentligen inte fixat eftersom nya rapporter kommer in här om t.ex. felet vid överföringar.
Citera
2013-12-10, 22:39
  #1423
Medlem
TrustBuddys mail om skatterapportering:
http://sendgrid.com/wf/webmail?rp=ZTI1bGQzTnNaWFIwWlhKZmFXUTZNVEl6TkN4MWM yVnlYMmxrT2pJMU5qVTBmUWV5SnVaWGR6YkdWMGRHVnlYMmxrS WpvaU1qTTFPVEl3T0NJc0ltNWxkM05zWlhSMFpYSmZkWE5sY2w 5cFpDSTZNemM0TnpFek5ESXpPRE45
Citera
2013-12-10, 22:57
  #1424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Tack för skatte informationen, tyvärr väckte den nog fler frågor än den besvarade

Hur kommer ni att göra för att dra skatten?
dvs kommer lånen att stoppas så att det finns tillräckligt med pengar att betala eller kommer man att säga upp befintliga lån och orsaka ränte förluster?

Vid vilket datum kommer pengar att dras?

Kommer pengar att dras från alla marknader eller kommer man att dra från en? Är detta något man kan vara med att styra? Skulle exempelvis med glädje betala hela skatten från den danska marknaden.

Bra frågor.

Jag skulle gärna se att man får ett litet fönster för insättning av medel som inte lånas ut innan ni har dragit bort skatten. En liten heads-up bara när det är dags så gör man en lämplig insättning. Onödigt att säga upp befintliga lån.

(fick inte heller nyhetsbrevet)
Citera
2013-12-11, 07:40
  #1425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madnug
Bra frågor.

Jag skulle gärna se att man får ett litet fönster för insättning av medel som inte lånas ut innan ni har dragit bort skatten. En liten heads-up bara när det är dags så gör man en lämplig insättning. Onödigt att säga upp befintliga lån.

(fick inte heller nyhetsbrevet)

Från början fick inte jag nyhetsbrev, jag bad om att få det genom att mejla TB. Sen löste det sig!

Ang skatten så tänkte jag precis som dig Madnug! Känns befängt att stoppa lån för att betala skatt på något som inte tagits ut.

För mig är det underförstått att skatt endast ska utgå på den vinst som består av realiserad ränteintäkt. Kan TB bekräfta detta?

Annars skulle det bli lite galet. Låt oss säga att skatt betalas på allt. Sedan gör jag ett uttag och lånen med framtida ränta flyttas till annan långivare. Då minskar min ränta och jag har betalat skatt för luft.

När kommer skatten dras?
Citera
2013-12-11, 08:41
  #1426
Medlem
" Skatt kommer att dras från ditt TrustBuddy konto och omfatta räntan som inkommit under beskattningsåret 2013."

TB: Dras inte förlusterna av?
Citera
2013-12-11, 11:34
  #1427
Medlem
Grattis till er som äger aktien! Upp över 50% idag, riktkurs 8 kr. Ska bli kul och se när/om den infinner sig..

Så förtroendet för TB stärks mer och mer tycker jag!

Edit: Kom på att jag inte vill sitta här och haussa aktien.. Den kommer nog falla tillbaka lite. Men på sikt verkar både sparande och aktien ett klokt val. Bara TB tar krafttag med Danmark!!
__________________
Senast redigerad av skogsguru 2013-12-11 kl. 12:28.
Citera
2013-12-11, 18:03
  #1428
Medlem
Länk till analys som publicerades av Liberum Capital idag:
http://t.co/lIfS7D2Cog

Mängder med intressant information
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in