Citat:
Ursprungligen postat av
siister
Om kapslarna var i princip helt smaklösa så skulle jag inte ha något problem med smaken, befängt nog
Bortsätt från drozbox's Elvanse-kapslar så brukar medicinkapslar vara smaklösa, såvida de inte är specifikt utformade för små barn.
Du tror inte det kan vara den speciella gelatintexturen eller något undermedvetet/psykosomatiskt som spökar?
Citat:
Ursprungligen postat av
billingvar
Inte så knäppt som det låter. Folk uppfattar saker olika. Vissa tycker att hjortron smakar beskt, andra tycker att det bara är sött och gott. En gång när vi lagade mat på spritkök råkade någon spilla T-sprit i maten. Vi fick kasta den, det var helt oätligt. En person i sällskapet tyckte att det smakade helt okej så vi testade med att ge henne en tesked av spriten ren. Hon kände ingen beska alls.
Jag tycker att mina Elvanse smakar en aning lök ibland.
Själv får jag kräkreflexer om jag känner minsta broskbit i maten, så färdigrätter/halvfabrikat med färs är otänkbart för mig, men jag hoppas någon bankar vett i mig om jag påstår att brosk
smakar äckligt.
Allt prat om kapslar och kräkreflexer får mig att tänka på hur man svalde tabletter som barn, ni vet, man stoppade tabletten/kapseln i munnen och bara lät den ligga kvar, sen fyllde man upp munnen med vatten så tabletten/kapseln simmade runt i munnen, sen försökte man svälja allt samtidigt i hopp om att tablettjäveln skulle slinka ner tillsammans med vattnet.