Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
Jag tror inte att läkemedelsverket kan dra in din medicin, men din läkare kan nog.. om du misssköter det. Man för inte ha något aktiv missbruk....Men det ska inte vara några problem om man har haft ett missbruk sedan innan,,
Har en fråga har tagit 10 mg ritalin sedan fredes, tar den på morgon det är ej en depo..
Tycker att den funkar bra, har märkt att jag blir klarar och i vissa läge tänker jag först innan jag säger något dumt, som jag brukar gör kan lägga sjuka kommentar utan att tänka att det är dåligt..
Men jag vill att det ska bli ännu bättre,, när kan man be dr att höja dosen??
Är väl samma problem som jag har/hade, avsaknad av impulskontroll. Slänger ur sig sjuka kommentarer utan att tänka sig för ect.
Metamina är det licens på, och läkemedelsverket kan dra tillbaka det (men det är ju läkarn som meddelar dom isf, dom har inga agenter som smyger runt o gör stickprov)
Dock måste du förnya licensen efter 3månader, sen är det per halvår.
Och på detta så är det drogtestkrav, jag lämnar varje vecka inte för jag måste, men har samtal samtidigt då och kommer skitbra överens med tjejen som jobbar där så har inga problem o visa snorren

och så är det skönt o prata av sig.
Annars är det nog drogtest 1-3ggr i månaden slumpvalt, för att få behålla metaminan.
Ja går varje måndag så satt upp lite egna regler, men det är fördelarna om man visar framfötterna och har viljan.
Självmedicinerade med amfetamin innan diagnos ect.
Och ang dosen, den höjer läkaren men läkaren kan inte känna hur du mår utan det är du själv som sätter gränsen (finns ett tak givetvis)
Men tro inte att maxdos ska göra livet till max perfekt, det är en hårfin balans det där mellan att va påverkad (som känns bra tyvärr) till att att inte va påverkad men ändå jämnar ut linjerna på vägen så att säga.
Har ätit höga doser ritalin & concerta (ord av läkare) och ja mådde nog fan bäst på lägre doser på metylfenidat iaf. Ritalin hade ja 4x40mg + 10mg depå om dagen.
Concerta var det 54mg x 1 + 2x 36mg om dagen, sen byttes den till ritalinan.
Nu på metamina så är ja uppe i 30mg. (100mg är maxdos, inget ja har som mål men vill prova och känna av men det är inte lätt att skilja på rätt välmående.
Gäller att ha karaktären och själv insikten, även om jag är "drogfri" och tog mig ur och avstår ifrån sidomissbruk så innebär det inte att jag är nån roadmodell, det händer tyvärr att man petar i sig ett par extra utöver ordination...
Men metamina är klart överlägset mot metylfenidatet.