Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-11, 07:52
  #2953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Och ändå så har inte omsättningen ökat sedan 2012 för detta scambolag som är dömda för pyramidspel och snöbolls system i flera länder...
Ni var två miljoner användare i 20 länder då och nu är ni 8 miljoner i 47 länder men omsättningen har inte ökat. Logiskt tänkande får det till att den stora omsättningen i lyoness har inte ett skit att göra med konsumtion...
Och det logiska säger naturligtvis att dessa (*påhittade*) 6 Miljoner användare inte använder kortet ö.h.t. vilket inte precis stärker Lyoness Bluff , Lyconet Bluff , Cashback Card Bluffs aktier till att kunna signa upp större företag...

Så , 6 miljoner påhittade gratismembers (Precis på samma sätt som jag själv har 8 användare reggade på bluffsidan)
Citera
2017-09-11, 08:17
  #2954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Och det logiska säger naturligtvis att dessa (*påhittade*) 6 Miljoner användare inte använder kortet ö.h.t. vilket inte precis stärker Lyoness Bluff , Lyconet Bluff , Cashback Card Bluffs aktier till att kunna signa upp större företag...

Så , 6 miljoner påhittade gratismembers (Precis på samma sätt som jag själv har 8 användare reggade på bluffsidan)
😄👋👋👋
Citera
2017-09-11, 08:46
  #2955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Och det logiska säger naturligtvis att dessa (*påhittade*) 6 Miljoner användare inte använder kortet ö.h.t. vilket inte precis stärker Lyoness Bluff , Lyconet Bluff , Cashback Card Bluffs aktier till att kunna signa upp större företag...

Så , 6 miljoner påhittade gratismembers (Precis på samma sätt som jag själv har 8 användare reggade på bluffsidan)

Ja dom flesta av dessa 8 miljoner har knappast koll på att dom ens har ett kort.
Korten lär bara användas av dom som fortfarande betalar in till esp och liknande bluff från lyo.
Lyo lyckas inte med att få med stora företag, dom lyckas ibland få in ett lillfinger i stora företag under kortare perioder innan dom åker ut med huvudet före. Lidl är ett bra exempel på detta. Jag var och handlade på kedjan carrefour i förrgår och dom hade aldrig hört talas om lyo.
Citera
2017-09-11, 09:06
  #2956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Ja dom flesta av dessa 8 miljoner har knappast koll på att dom ens har ett kort.
Korten lär bara användas av dom som fortfarande betalar in till esp och liknande bluff från lyo.
Lyo lyckas inte med att få med stora företag, dom lyckas ibland få in ett lillfinger i stora företag under kortare perioder innan dom åker ut med huvudet före. Lidl är ett bra exempel på detta. Jag var och handlade på kedjan carrefour i förrgår och dom hade aldrig hört talas om lyo.
😄👋👋👋
Citera
2017-09-11, 09:06
  #2957
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Du har nog missat den viktigaste poängen i mina svar...
Jag tänker ALDRIG outa mig själv - punkt. Det är därför vi har Flashback.


Du är naturligtvis också välkommen att göra det istället för att hävda en massa saker i tråden...

Men när det kom på tal - så försvann användaren i tystnad....
@pellets:
Det är nog som så att både jag, farrs och jonwill vet vad du svarade men det är ju inte det som jonwill frågade efter.

Frågan var ju var det i tråden framgår var det står att farrs drog sig ur sitt erbjudande till dig att du fick se alla dokument samt Unit balanser etc på riktigt.

Det är ju fullständigt orimligt att du kräver folk på dokument och skärmdumpar samtidigt som du i samma andetag utmålar alla dokument som fejkade (de som skulle vara till Lyoness fördel).
Vad exakt menar du med att dessa är fejkade? Vad är det du kan "avslöja" i ett vanligt redigeringsprogram som säger att dessa är fejk?

Du skriver att du inte vill träffa farrs och "outa" dig vilket får tolkas som att du inte vill röja din identitet.
Ni röjer era identiteter båda två. Ta med din jurist du pratade om tidigare, du har i lagen ett Anonymitetsskydd (källskydd) att falla tillbaka på!

Om det istället handlar om en "principsak" att inte göra det så är du oerhört oseriös i ditt "grävande" efter sanningen.

Inser du inte hur fånigt detta blir när du skriver så! Är du så intresserad av att komma till botten med ditt grävande så är det en smalsak att göra! Är du seriöst intresserad av sanningen så borde du ta chansen men det är som tidigare skrivet det sämsta du kan göra för din sak: du kommer nämligen därefter inte längre kunna påstå att Balans Programmen med Units inte fungerar!

Dina uträkningar är ju skrämmande att läsa för den oinsatte vilket givetvis är din målsättning. Men om du sätter dig in i hela systemet med Units (enheter), hur de skapas idag vs hur de kommer skapas framöver, att samtliga Units ger 4 bonus units osv så blir det inte så svårt att inse att det fungerar.

Du länkar till siffror från 2013 och använder dem för att påstå det inte konsumeras inom Lyoness 2017.
Du missar att de sponsringar (molnen) som sjösattes för några år sedan (2014-2015) börjar ge effekt nu.
Av de kunder som tillkommer genom dessa molnsystem förblir drygt 95% vanliga Lyoness kunder vars Recash del kommer tillfalla systemet och skapa nya Units.

Det blir direkt fånigt när du utan insikt och kunskap sitter och påstår att det inte fungerar samtidigt som du vägrar se det i verkligheten (farrs erbjudande) med hänvisning till "principer"!

Angående ditt påstående om att det inte fungerar för företagen: I vårt företag finns en bokföring "post Lyoness" som visar förbättrade siffror samtidigt som vår "branch" backar!

Pellets, du hävdar att du aldrig ljuger eller hittar på, att alla andra är lögnare etc etc!

Då tittar vi på ditt senaste påstående kring antalet medlemmar:
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Så , 6 miljoner påhittade gratismembers (Precis på samma sätt som jag själv har 8 användare reggade på bluffsidan)

Sen tittar vi på ditt inlägg från 170206 i samma ärende:

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
7) Du hänvisar till att Lyoness ökar antalet medlemmar? Du inser inte att den siffran är en lögn? Jag har skapat 14 medlemmar i helgen med olika namn o.s.v.

För mig är det en uppenbar lögn från din sida i ett försök att undergräva huruvida antalet medlemmar finns på riktigt eller ej!

Du är patetisk! Det är inte konstigt folk ger upp att argumentera med dig när du ljuger och hittar på och medvetet missförstår allt med Lyoness!
__________________
Senast redigerad av anteQlimax 2017-09-11 kl. 09:09.
Citera
2017-09-11, 09:20
  #2958
Medlem
"Du missar att de sponsringar (molnen) som sjösattes för några år sedan (2014-2015) börjar ge effekt nu."

Du har missat att dina åskmoln ligger under en kompensationsplan som är ett snöbolls system. Du kan inte ha en enda hjärncell om du inte fattar att omsättningen gång på gång måste öka gånger 70.
Vända 1 börjar ge effekt efter tre fyra år så ett litet barn kan räkna ut hur det kommer sluta.

Dömda för pyramidspel och snöbolls system i flera länder och du försvarar ekonomiska brottslingar med näbbar och klor. Grattis!
Citera
2017-09-11, 09:38
  #2959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
"Du missar att de sponsringar (molnen) som sjösattes för några år sedan (2014-2015) börjar ge effekt nu."

Du har missat att dina åskmoln ligger under en kompensationsplan som är ett snöbolls system. Du kan inte ha en enda hjärncell om du inte fattar att omsättningen gång på gång måste öka gånger 70.
Vända 1 börjar ge effekt efter tre fyra år så ett litet barn kan räkna ut hur det kommer sluta.

Dömda för pyramidspel och snöbolls system i flera länder och du försvarar ekonomiska brottslingar med näbbar och klor. Grattis!
😄👋👋👋
Citera
2017-09-11, 14:41
  #2960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
@pellets:
Det är nog som så att både jag, farrs och jonwill vet vad du svarade men det är ju inte det som jonwill frågade efter.

Frågan var ju var det i tråden framgår var det står att farrs drog sig ur sitt erbjudande till dig att du fick se alla dokument samt Unit balanser etc på riktigt.

Det är ju fullständigt orimligt att du kräver folk på dokument och skärmdumpar samtidigt som du i samma andetag utmålar alla dokument som fejkade (de som skulle vara till Lyoness fördel).
Vad exakt menar du med att dessa är fejkade? Vad är det du kan "avslöja" i ett vanligt redigeringsprogram som säger att dessa är fejk?

Du skriver att du inte vill träffa farrs och "outa" dig vilket får tolkas som att du inte vill röja din identitet.
Ni röjer era identiteter båda två. Ta med din jurist du pratade om tidigare, du har i lagen ett Anonymitetsskydd (källskydd) att falla tillbaka på!

Om det istället handlar om en "principsak" att inte göra det så är du oerhört oseriös i ditt "grävande" efter sanningen.

Inser du inte hur fånigt detta blir när du skriver så! Är du så intresserad av att komma till botten med ditt grävande så är det en smalsak att göra! Är du seriöst intresserad av sanningen så borde du ta chansen men det är som tidigare skrivet det sämsta du kan göra för din sak: du kommer nämligen därefter inte längre kunna påstå att Balans Programmen med Units inte fungerar!
1) Eftersom farss inte levererat erfodliga dokument som efterfrågats så har klappmongot dragit sig ur.
Väldig enkel matematik.
Väldigt enkelt för farss att lägga upp dokumenten på valfri site som är anonym

2) Jag har aldrig röjt min identitet och kommer inte att göra det heller. Här är jag anonym och kommer så att förbli. Källskydd? Du är totalt IQ Befriad - Källskydd har ingenting med saken att göra om jag träffar farss på ett klappmongo möte.
Källskydd avser den tystnadsplikt som omfattar journalister, tidningsredaktioner, massmediaföretag, nyhetsbyråer, förlag, frilansjournalister och personer verksamma inom tryckerier.
Du är uppenbarligen redo för ett dårhus

3) Nej - det är inte sämsta saken - för en individ skall ALDRIG tvingas till ett möte med indoktrinerade klappmongon för att förstå uppbyggnaden i ett företag. Detta skall klart och tydligt framgå av dokumentation som är publik och alla kan hitta. Om detta inte uppfylls så är det fuffens som pågår - inser man inte det uatn tycker att alla skall gå på ett klappmongomöte för att få "insikt" så kan man lika gärna gå p åJehovas eller valfri sekt möte.

Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Dina uträkningar är ju skrämmande att läsa för den oinsatte vilket givetvis är din målsättning. Men om du sätter dig in i hela systemet med Units (enheter), hur de skapas idag vs hur de kommer skapas framöver, att samtliga Units ger 4 bonus units osv så blir det inte så svårt att inse att det fungerar.

Nej , det är inte skrämmande.
Ni klappmongon har klart och tydligt skrivit i flertalet inlägg bakåt att "1 Unit kräver 70 nya units för att leverera bonus"
Då får du allt klart och tydilgt visa vad som är fel.
För om det inte är att 1 Unit kräver 70 nya Units under sig för den "feta bonusen på 3800 som tar 3-5 år att få" så får ni visa detta

Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Du länkar till siffror från 2013 och använder dem för att påstå det inte konsumeras inom Lyoness 2017.
Du missar att de sponsringar (molnen) som sjösattes för några år sedan (2014-2015) börjar ge effekt nu.
Av de kunder som tillkommer genom dessa molnsystem förblir drygt 95% vanliga Lyoness kunder vars Recash del kommer tillfalla systemet och skapa nya Units.

Nej ditt stackars klappmongo - jag visar antalet anslutna butiker från 2014-2017 och eftersom dessa inte har ökat utan ligger konstant - kan omsättningen och antalet medlemmar heller inte öka.
Då ligger omsättningen konstant och Lyoness kommer ingenstans.

Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Det blir direkt fånigt när du utan insikt och kunskap sitter och påstår att det inte fungerar samtidigt som du vägrar se det i verkligheten (farrs erbjudande) med hänvisning till "principer"!

Angående ditt påstående om att det inte fungerar för företagen: I vårt företag finns en bokföring "post Lyoness" som visar förbättrade siffror samtidigt som vår "branch" backar!

Pellets, du hävdar att du aldrig ljuger eller hittar på, att alla andra är lögnare etc etc!

Då tittar vi på ditt senaste påstående kring antalet medlemmar:


Sen tittar vi på ditt inlägg från 170206 i samma ärende:

För mig är det en uppenbar lögn från din sida i ett försök att undergräva huruvida antalet medlemmar finns på riktigt eller ej!

Du är patetisk! Det är inte konstigt folk ger upp att argumentera med dig när du ljuger och hittar på och medvetet missförstår allt med Lyoness!

1) "Post Lyoness i bokföringen som visar förbättrade siffror"? Ta in på dårhus omedelbart - för bokföring har du uppenbarligen ingen kunskap om...
- Lyoness Utgifter (Alla utgifter klappmongot har till Lyoness)
Det är också allt du får i bokföringen - det handlar inte om att du har en post som heter "Lyoness" och som visar förbättrade siffror.

Det du - TEORETISKT - skulle kunna ha , är en utgift post till Lyoness i Bokföringen , men en ökad inkomst (Jämfört med "Innan Lyoness" totalt sett som...
Dels täcker all kostnad ditt klappmongo företag har till Lyoness
Men även är mätbart högre än vad "sedvanlig" (BILLIGARE!) marknadsföring skulle återgett.

Om ni klappmongon endast har en "inkomst" post från Lyoness kommer det att bli problem me revisor , skattemyndigheten m.fl.

2) Nej - du kan ställa en fråga så får du väldigt snabbt förklarat att jag deletat c:a 20 av mina mailkonton och använder idag endast 10 stycken... 2 till vanliga privata ärenden och 8 stycken till allt "skit" som jag kallar det. Därav har jag endast 8 kvar....

Så - vart är skärmdumparna? Och det är inte svårt att se att skärmdumpar är manipulerade...
Det har vart ett otal försök i alla MLM trådar - men så fort man förstorar bilderna så ser man att dom är manipulerade då linjer är fel - pixlar är helt fel - färger inte korrekta o.s.v.
Citera
2017-09-11, 17:23
  #2961
Avstängd
@pellets

Du behöver inte gå till ett infomöte, farrs erbjöd dig ett privat möte, er två emellan.

Angående ANONYMITET så skrev jag ta med din jurist. Då kan ni två komma överens om ett avtal där ni inte röjer varandras identitet.

Angående "post Lyoness" så menade jag inte en "bokföringspost" utan en tidsangivelse där ordet post syftar till efter vi började med Lyoness. Googla orden pre - per -post så förstår du.

Angående dina lögner om "fejkade" konton: du är fortfarande patetisk om du försöker den varianten att du "deletat" mailkonton. Dina eventuella Lyoness konton försvinner inte på det viset. Det är bara ytterligare ett patetiskt försök från din sida att efterkonstruera dina lögner. Du glömde helt enkelt bort att du tidigare ljög om 14 fejkade konton.

Hade du varit det minsta begåvad hade ju din lögn fått bättre effekt om du nu istället drog till med 20 konton, inte tvärtom!

Angående dokument: be om dem från HK istället så slipper vi tjafset om att vi "fejkat" dem! Finns ingen mening lägga upp dokument så du ska kunna köra "fejk tjafset".

Du duckar och ljuger och svarade inte på frågan hur du ser att dokument är fejkade i Phoptshop!
Citera
2017-09-11, 17:39
  #2962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
@pellets

Du behöver inte gå till ett infomöte, farrs erbjöd dig ett privat möte, er två emellan.

Angående ANONYMITET så skrev jag ta med din jurist. Då kan ni två komma överens om ett avtal där ni inte röjer varandras identitet.

Angående "post Lyoness" så menade jag inte en "bokföringspost" utan en tidsangivelse där ordet post syftar till efter vi började med Lyoness. Googla orden pre - per -post så förstår du.

Angående dina lögner om "fejkade" konton: du är fortfarande patetisk om du försöker den varianten att du "deletat" mailkonton. Dina eventuella Lyoness konton försvinner inte på det viset. Det är bara ytterligare ett patetiskt försök från din sida att efterkonstruera dina lögner. Du glömde helt enkelt bort att du tidigare ljög om 14 fejkade konton.

Hade du varit det minsta begåvad hade ju din lögn fått bättre effekt om du nu istället drog till med 20 konton, inte tvärtom!

Angående dokument: be om dem från HK istället så slipper vi tjafset om att vi "fejkat" dem! Finns ingen mening lägga upp dokument så du ska kunna köra "fejk tjafset".

Du duckar och ljuger och svarade inte på frågan hur du ser att dokument är fejkade i Phoptshop!

Ok du kan pma mej ditt personnummer så ska jag be erat hk om siffrorna för ditt bolag och ditt esp nätverk, ok?
Pellets 14 konton är idag 14 medlemmar som aldrig har handlat för en krona (med största sannolikhet). Så hur många aktiva användare av lyos kort som inte är en lyconetare har egentligen lyo?

Om pellets har 7 eller 14 konton är inte relevant i diskussionen om lyoness som pyramidspel över huvud taget.

Varför är ditt företag med och representerar ett bolag som blivit dömda för olaga pyramidspel samt att vara ett snöbolls system i flera länder är en mer relevant fråga? Vad heter ditt företag?

Hur kan det komma sig att lyos omsättning inte ökat men att ni växer i antal länder? Kan det vara så enkelt att ni plöjer igenom marknader men har ett så värdelöst upplägg att ni inte kan behålla era kunder?
Varför går du till försvar för ett företag som lurar folk att investera i ett system som är olagligt?
__________________
Senast redigerad av mickell 2017-09-11 kl. 17:59. Anledning: Autokorr
Citera
2017-09-11, 18:37
  #2963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
@pellets

Du behöver inte gå till ett infomöte, farrs erbjöd dig ett privat möte, er två emellan.

Angående ANONYMITET så skrev jag ta med din jurist. Då kan ni två komma överens om ett avtal där ni inte röjer varandras identitet.

Angående "post Lyoness" så menade jag inte en "bokföringspost" utan en tidsangivelse där ordet post syftar till efter vi började med Lyoness. Googla orden pre - per -post så förstår du.

Angående dina lögner om "fejkade" konton: du är fortfarande patetisk om du försöker den varianten att du "deletat" mailkonton. Dina eventuella Lyoness konton försvinner inte på det viset. Det är bara ytterligare ett patetiskt försök från din sida att efterkonstruera dina lögner. Du glömde helt enkelt bort att du tidigare ljög om 14 fejkade konton.

Hade du varit det minsta begåvad hade ju din lögn fått bättre effekt om du nu istället drog till med 20 konton, inte tvärtom!

Angående dokument: be om dem från HK istället så slipper vi tjafset om att vi "fejkat" dem! Finns ingen mening lägga upp dokument så du ska kunna köra "fejk tjafset".

Du duckar och ljuger och svarade inte på frågan hur du ser att dokument är fejkade i Phoptshop!
😁👋👋 jag ser att desperationen ökar.
Snaarrttt pellets sssnnnnnaaaarrrrtttt👋👋👋👋
Citera
2017-09-11, 18:58
  #2964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
😁👋👋 jag ser att desperationen ökar.
Snaarrttt pellets sssnnnnnaaaarrrrtttt👋👋👋👋

Dom ända som är desperata här är förespråkare för lyo, ingen annan har något att förlora på att ni går i graven!

Så svårt ska det väl ändå inte vara att lägga upp siffror på hur det går för dej?
Eller går det så dåligt att du inte vågar visa upp dom? Varför försöker du ens då legitimera denna bluff?

Att du inte har koll på hur det går för lyo har du redan bevisat men släng upp dokumenten om hur bra det går för dej... så svårt är det väl ändå inte? Min farmor kan scanna ett dokument...

Hur går det att 70 dubbla, just ja 4 bonus.. 74 dubbla er omsättning vart 5te år?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback