Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
"Booked units within calculation period" = Bokade Units INOM beräkningsperioden.
Inte Före beräkningsperioden
Sedvanligt klappmongosvar "Ni har fel - man jag kan inte bevisa att jag har rätt..."
Skall ni klappmongon hävda att det även skall medräknas Bokade Units som kommer före beräkningsperioden så får ni visa vart i kompensationsplanen det står.
Ni har ännu inte klyckas med detta.
En liten sidonotering...
Eftersom du och alla andra klappmongon säger att ni får tillgodoräkna er Units bokade före beräkningsperioden så kommer en liten annan fråga...
"Om det nu är tillåtet att räkna Units bokade innan beräkningsperioden startade - då är det ju så att jag får plocka ut 600$ varje vecka (Oavsett om det kommer in nya Units eller inte) eftersom det står ingenstans i texten att det nollställs. Alltså kommer jag konstant att ha mina ben fyllda"
Nu borde t.o.m. du (Trots att du är ett klappmongo) att ni får inte räkna Bokade Units före beräkningsperioden
Nu pratar du ju emot dig själv.
Det är helt korrekt att du bara får räkna dom enheter som bokas under veckan.
Har du ex vis 3/3 får du 57:- i avräkning.
Den tar det kanske 30/40 veckor innan nästa rad fylls på. Då har du 7/7 och får 95:- i avräkning. Sådär fortsätter det, rad efter rad tills det är 35/35 då har det redan på vägen vartefter raderna fylls på betalat ut 1045:- sen när du når balansen 35/35 betalas balancecommission på 3800:- ut.
Har du din enhet liggande i ett nationellt program sker det helt passivt och det är det som jonwill beskrivet beräknas ta 3-6 år.
Jag har haft enheter som har betalat ut inom 8 månader och jag har enheter som inte har betalat ut klart på dom 5 åren jag har varit i det här. Dom äldsta som inte betalat ut har bara 5/5 bakom sig och har då betalat ut 152:- hittills.
Så spannet är bredare än 3-6 år men snittet hamnar kanske någonstans där.
Det är ju det som gör det så attraktivt att vara med nu, då programmen fortfarande är relativt små, om något decennium eller 2 kommer varje rad att ta ett decennium, men programmet rullar då all konsumtion skapar enheter.
En vanlig lyonessmedlem är inte med i bokningsprogrammet utan det är bara lyconetmedlemmarna, men lyonessmedlemnarnas konsumtion skapar enheter som bokas ut i bokningsprogrammen.
Det är därför lyconetmedlemmar söker upp lyonessföretag, för att skapa enheter genom konsumtion. När du kör esp köper du en rabattvärdecheck på 475:- direkt kan du konsumera tillbaka den, då har du fått tillbaka pengarna men har enheten kvar, sen ligger den bara och mognar till sig genom all gemensam konsumtion.
Så det fungerar precis så som du hela tiden beskriver det, förutom tillägget att bokningsprogrammet nollställs efter varje avräkning och som du sen inte kan länka till. Avräkning varje vecka, har du fått nya enheter bakom, utbetalning. Har du inte fått nya enheter så händer det ingenting.
Vad är det du inte vill förstå.