Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-23, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Vi tar det när det är klart.

Absolut ditt stackars klappmongo - på samma sätt som dina följande inlägg...

(FB) Lyoness - Scam och pyramidspel?
"Det återstår att se. Lyoness har funnits i 14,5 år och växer mer och mer för varje år. Jag förstår att det svider och är frustrerande, men släpp det hela och gör något vettigt av din tid, för du lär inte kunna förändra något."
"Men det är 60:- mer och 70000 medlemmar mer än för sex år sedan, och nu börjar resan. Så ta fram popcornen, luta dig tillbaka och njut av resan.
Eller du kommer nog lida av den."

2014-04-27
"Stockholm som är Sveriges största stad, har 10 företag anslutna till inom Storstockholm sig som klassas till livsmedel.
Lovö Honung
Centerkiosk
Café Avenyn
Hornsgatans Hälsokost
Stockholms Cashen (matgrossist)
Konditori Milano
TEFROSSA
Högdalens Fiskaffär
Café Glassvåfflan
Tumba Hälsocenter"

Hur ser det ut idag?

https://www.lyoness.com/se/search?bs...58&ft=extended

Stockholm -> 16 träffar , dock är inte alla Livsmedel
1) Café Avenyn (Kvar sedan 2014)
2) Tumba Hälsocenter (Kvar sedan 2014)
3) Hornsgatans Hälsokost (Kvar sedan 2014)
#N/A) Stillaro (Ny sedan 2014 , dock ej livsmedel då det är massage)
#N/A) Erika Dickmark Kinesiologi (Ny sedan 2014 , dock ej livsmedel då det är hälso & friskvård)
4) Nära Kärrtorp (Ny sedan 2014)
#/N/A) Wild East Event (Ny sedan 2014 , dock ej livsmedel då det är ett evengemang företag)
5) Syrrans Lanthandel (Ny sedan 2014)
6) Borghults Honung (Ny sedan 2014 - eller samma som Lovö Honung...)
7) TEFROSSA (Kvar sedan 2014)
8) Supermarket Hagsätra (Ny sedan 2014)
#N/A) Aktiv Hälsa Mats Larsson Naprapat (Ny sedan 2014 , dock ej livsmedel då det är massage)
#N/A) Västerhaninge Parfym & Hälsokost (Ny sedan 2014 , dock ej livsmedel då dom intehar hälsokost utan parfym och heminredning)
#N/A) Atlaskotan Kungens Kurva (Ny sedan 2014 , dock ej livsmedel då det är naprapat)
9) Högdalens Fiskaffär (Kvar sedan 2014)
#N/A) Smelyckan (Ny sedan 2014 , dock ej livsmedel då det är en tvätt och rengöringsbutik)

Växer? Nej - skulle inte tro det...
Av 10 "Livsmedelsbutiker" 2014 så är det 9 kvar. Att man får upp 16 stycken i sökningen är en pinsam sortering på Lyoness hemsida. (Ginza kommer upp under "Mat & Dryck"!)

På tre år har alltså Lyoness lyckats med följande konstycke...
* Av 10 anslutna livsmedelsaffärer har man behållt 5...
* Av dessa 5 har man lyckats få 4 nya...

Om du kallar detta för att växa är du urbota korkad
Och inser inte ens ett klappmongo som du att ett företag som inte växer ö.h.t. på 3 år skall man hålla sig borta ifrån så är det tragiskt.

Så vi sitter med popcorn och tittar på när det inte händer något med Lyoness - mer än att det för närvarande är helt förbjudet i Norge och inte växer ett skit i Sverige
Citera
2018-01-23, 12:09
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Absolut ditt stackars klappmongo - på samma sätt som dina följande inlägg...

"Det återstår att se. Lyoness har funnits i 14,5 år och växer mer och mer för varje år. Jag förstår att det svider och är frustrerande, men släpp det hela och gör något vettigt av din tid, för du lär inte kunna förändra något."
"Men det är 60:- mer och 70000 medlemmar mer än för sex år sedan, och nu börjar resan. Så ta fram popcornen, luta dig tillbaka och njut av resan.
Eller du kommer nog lida av den."

2014-04-27
"Stockholm som är Sveriges största stad, har 10 företag anslutna till inom Storstockholm sig som klassas till livsmedel.
Lovö Honung
Centerkiosk
Café Avenyn
Hornsgatans Hälsokost
Stockholms Cashen (matgrossist)
Konditori Milano
TEFROSSA
Högdalens Fiskaffär
Café Glassvåfflan
Tumba Hälsocenter"

Hur ser det ut idag?

https://www.lyoness.com/se/search?bs...58&ft=extended

Stockholm -> 16 träffar , dock är inte alla Livsmedel
1) Café Avenyn (Kvar sedan 2014)
2) Tumba Hälsocenter (Kvar sedan 2014)
3) Hornsgatans Hälsokost (Kvar sedan 2014)
#N/A) Stillaro (Ny sedan 2014 , dock ej livsmedel då det är massage)
#N/A) Erika Dickmark Kinesiologi (Ny sedan 2014 , dock ej livsmedel då det är hälso & friskvård)
4) Nära Kärrtorp (Ny sedan 2014)
#/N/A) Wild East Event (Ny sedan 2014 , dock ej livsmedel då det är ett evengemang företag)
5) Syrrans Lanthandel (Ny sedan 2014)
6) Borghults Honung (Ny sedan 2014 - eller samma som Lovö Honung...)
7) TEFROSSA (Kvar sedan 2014)
8) Supermarket Hagsätra (Ny sedan 2014)
#N/A) Aktiv Hälsa Mats Larsson Naprapat (Ny sedan 2014 , dock ej livsmedel då det är massage)
#N/A) Västerhaninge Parfym & Hälsokost (Ny sedan 2014 , dock ej livsmedel då dom intehar hälsokost utan parfym och heminredning)
#N/A) Atlaskotan Kungens Kurva (Ny sedan 2014 , dock ej livsmedel då det är naprapat)
9) Högdalens Fiskaffär (Kvar sedan 2014)
#N/A) Smelyckan (Ny sedan 2014 , dock ej livsmedel då det är en tvätt och rengöringsbutik)

Växer? Nej - skulle inte tro det...
Av 10 "Livsmedelsbutiker" 2014 så är det 9 kvar. Att man får upp 16 stycken i sökningen är en pinsam sortering på Lyoness hemsida. (Ginza kommer upp under "Mat & Dryck"!)

På tre år har alltså Lyoness lyckats med följande konstycke...
* Av 10 anslutna livsmedelsaffärer har man behållt 5...
* Av dessa 5 har man lyckats få 4 nya...

Om du kallar detta för att växa är du urbota korkad
Och inser inte ens ett klappmongo som du att ett företag som inte växer ö.h.t. på 3 år skall man hålla sig borta ifrån så är det tragiskt.

Så vi sitter med popcorn och tittar på när det inte händer något med Lyoness - mer än att det för närvarande är helt förbjudet i Norge och inte växer ett skit i Sverige
Tittar man på ägarstrukturen i de företagen ser man att det är vanliga medlemmars egna företag. Knappast några "koncernen" lyckats värva.
Citera
2018-01-23, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Samma visa som upprepats 5-10-15 gånger i tråden redan.

Om du inte loggat in ännu så häv köpet medan du kan.

Du kommer aldrig tjäna en enda krona på detta med annat än att du blåser vänner och bekanta så du helt saknar vänner och bekanta efteråt.

Ingen tjänar något alls på pyramidspel utom ett litet fåtal i toppen och då vet de redan från början att det är ett bedrägeri.

Kollar man på omsättning mm så finns inga pengar att tjäna, knappt några butiker osv osv

Sluta inte på ditt vanliga jobb!
Så hur kommer det sig att de närmsta som finns i mitt "team" tjänar 10000-50000 per månad på detta? Har sett deras bankkonto med egna ögon och deras "sida" på lyconet. Har faktiskt tjänat 60kr en så länge XD, ja men de va en skitbonus...
Citera
2018-01-23, 21:32
Medlem
Citat:
Klappmongosvammel...

Läs artikeln själv , ordentligt!

Lyoness/Lyconet/Cashback Card måste nu lägga ner all verksamhet i Norge.
Visserligen finns det en överklagningsperiod - men beslutet från lottstift i Norge som är länkat ovan är att du får inte ens använda kortet i Norge - ALL verksamhet skall upphöra.

"Varslet vedtak innebærer at all verving av deltakere og lojalitetsbedrifter til CashBack World og Lyconet, og all omsetning og bruk av fordelskort, rabattkuponger, andeler i kundeskyer, gavekort, markedsføringsmateriell, seminarer og andre produkt i virksomheten må opphøre."

4 veckor har Lyo-bluff på sig att överklaga beslutet - men med tanke på så kraftigt beslut att dom skall upphöra med ALL verksamhet ser jag ingen mening med överklagan. Inte mer än att försöka påskina för er klappmongon att dom är ett "legitimt" företag.

Not: Nej - Lyoness är inte MLM. Ett klappmongo (Läs: Du) skall försöka pracka på andra klappmongon ett medlemskap som dom skall betala för. (För att dessa klappmongon skall kunna tjäna pengar o.s.v.)
Lottstift i Norge har just precis gjort den slutsatsen att Lyoness inte erbjuder en produkt.
I Norge är MLM tillåtet så länge minst 50% av inkomsten hos företaget är relaterat till produktförsäljning och inte medlemsvärvning.

"Vi har lagt særlig vekt på at norske deltakere i Lyoness ikke mottar eller forbruker varer, tjenester eller andre ytelser fra omsetningssystemet som motsvarer verdien av det som blir betalt når de betaler for disse. Deltakernes innbetalinger til Lyoness er som følge av dette å anse som vederlag for å delta i et pyramidelignende omsetningssystem."

Dina norska kunskaper är inte på topp min vän. sätt in citatet du skrev i google translate. står i slutet tydligt "MÅSTE UPPHÖRA", vilket betyder att det är business as usual fortfarande.
Citera
2018-01-23, 21:38
Medlem
Citat:
Lite skoj information om Lyoness , Cashbackworld m.m. från Alexa...

Lyoness.com -> 31% av besökarna surfar in från Italien , Tyskland 6% - men Sverige nämns naturligtvis ingenstans...

https://www.alexa.com/siteinfo/lyoness.com

Cashbackworld -> 32% av besökarna surfar in från Italien , Tyskland 6% - men Sverige nämns naturligtvis ingenstans...

https://www.alexa.com/siteinfo/cashbackworld.com

Lyconet -> 29% av besökarna surfar in från Italien , NORGE!!! 10% - men Sverige nämns naturligtvis ingenstans...

https://www.alexa.com/siteinfo/lyconet.com

Det går uppenbarligen inte så bra att marknadsföra sig i Sverige.....

Nej eftersom vi svenskar är ganska "bekväma" och konservativa. Bryr oss inte riktigt om nya project om detta som t.o.m har dåligt rykte pga okunskap. Men ROM byggdes inte på en dag, detta kommer verkligen växa tror jag. Har varit på flera av deras föreläsningar. Systemet är väldigt komplicerat uppbyggt, fattar ca 20% av det, men det de säger makes sense.

Lyoness lever på konsumtion, vilket bara ökar. tror inte det kmr krasha på nära tid.
Citera
2018-01-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViruZHUN
Så hur kommer det sig att de närmsta som finns i mitt "team" tjänar 10000-50000 per månad på detta? Har sett deras bankkonto med egna ögon och deras "sida" på lyconet. Har faktiskt tjänat 60kr en så länge XD, ja men de va en skitbonus...

Räkna med att det är bluff, man kan enkelt göra överföringar mellan egna konton och skriva ”Bluff-pengar-från-Lyoness”. Tex roade jag mig med att betala kompisar som gick på soc (där de går igenom kontoutdragen) med meddelande ”avsugning” eller ”bögsex”.

Så tänk på att bevis kan fabriceras och detta gör de mer än gärna, bilar, kostymer mm hyrs för att lura er.

Enda sättet att tjäna pengar är att du lurar andra eller handla massivt med prylar det är så det fungerar.

Tänk på att 99% förlorar pengar på pyramidspel 0,9% kanske går jämt upp eller lite plus resten går till topparna. Är du en av topparna vet du om det annars kan jag garantera att du kommer förlora åtminstone massor med tid och troligen pengar också.
Citera
2018-01-23, 22:01
Medlem
Har du gått på en presentation, logopeden?
Citera
2018-01-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Räkna med att det är bluff, man kan enkelt göra överföringar mellan egna konton och skriva ”Bluff-pengar-från-Lyoness”. Tex roade jag mig med att betala kompisar som gick på soc (där de går igenom kontoutdragen) med meddelande ”avsugning” eller ”bögsex”.

Så tänk på att bevis kan fabriceras och detta gör de mer än gärna, bilar, kostymer mm hyrs för att lura er.

Enda sättet att tjäna pengar är att du lurar andra eller handla massivt med prylar det är så det fungerar.

Tänk på att 99% förlorar pengar på pyramidspel 0,9% kanske går jämt upp eller lite plus resten går till topparna. Är du en av topparna vet du om det annars kan jag garantera att du kommer förlora åtminstone massor med tid och troligen pengar också.

Problemet är att du inte har tagit tiden och lyssna på presentationer och ställa frågor, om du skulle ha gjort det skulle du förstå varför det inte är som du säger, vrf det inte är en pyramid, utan network marketing.

Asså om det skulle va så som du säger "fake pengar" osv skulle det va väldigt fräckt att personen. Och vilka enorma bollar han har för att stå framför 100s personer med sitt riktiga ID och straight out presentera lögner. Plus, han som brukar presentera bor i samma by som jag, så han döljer inte direkt vem han är.
Citera
2018-01-24, 00:16
Medlem
Om detta är en bluff som lurar folk på pengar och värvar nya för att sedan suga pengar ut dem. förklara varför stora sportklubbar är med i systemet? De har klart gjort sin research om företaget innan de anslutit. Varför är TESCO, burgerking, Mcdonalds, ICA osv med i vissa länder om detta företaget bedrar alla de värvar?

Alla företag som är medlemmar har 100% gjort sin research, förmodligen läst denna tråd på FB och fortfarande anslutit sig.
Citera
2018-01-24, 00:29
Medlem
Alltså jag är inte arg på någon som skriver skit om företaget. Det är bra att folk är skeptiska, annars skulle alla kunna lura dem haha. Jag är en skeptisk person också. Det tog min vän 6mån i dra till mig den första presentationen. Därefter var jag fortfarande skeptisk. Jag tänkte "Esh låter för bra och vara sant, men det ligger något i deras logik i system, så jag sticker igen". Sen drog jag på ett par presentationer till, hade privata möten med kunniga personer som varit med ett tag. Och efter ha tänkt igenom det bestämde jag för att testa på det. Det enda systemet behöver från oss "marketers" är den 500krs summan per månad för att kunna njyttja systemet på bästa sätt.

Som sagt, jag har än inte tjänat skit på det (varit med i 3 veckor). Men detta är ett jobb som man först måste ge sin energi och tid för att sedan sakta men säkert bygga upp sin lön. Jag går 3an i gymnasiet så jag har skolan bredvid och kan inte göra detta fulltime, men tänker göra det efter studenten, eftersom jag ser framtid i detta.

Om systemet fortsätter att växa så kommer så småningom företag som VISA och mastercard problem (plus en konkurrent till). Lyoness tjänar sina pengar in i systemet på samma sätt som Visa, Mastercard gör.

Jag kanske kommer ha fel, jag kanske kommer blir lurad osv. Men med tanke på presentationerna jag varit på och människorna jag personligt pratat med, så tvivlar jag på det. Flera av de kunniga har jag på facebook som jag kan kontakta om jag behöver hjälp så.

Jag säger inte att ni skeptiska ska ansluta er, detta jobb är inte för alla. Sättet man jobbar på är faktiskt väldigt annorlunda än andra jobb. Det jag rekommenderar är att iallafall gå på en av deras presentation, och bilda en uppfattning. Er uppfattning nu är att lyoness är skit och så eftersom en kille säger så på flashback haha. Men tycker att ni bör höra den andra sidan av sanningen. Om er skeptism börjar avta, anslut er inte förrän ni fattar ungefär hur systemet fungerar, för då kan ni utveckla strategier osv, och skaffa er en kontaktperson som är tillgänglig och kan hjälpa er komma igång.

(vet att jag kommer få hat och bli kallad klappmongo osv, men bryr mig inte, gillar faktiskt när kortsynta personer skäller på mig med deras okunskap, ger mig ett diamant hård stånd )
Senast redigerad av ViruZHUN 2018-01-24 kl. 00:37.
Citera
2018-01-24, 08:06
Medlem
Citat:

Nej - det finns INGEN här i tråden som har kunnat bevisa en dylik bonus från Lyoness - dessa bonusar existerar helt enkelt inte och är enkelt att bevisa.

Kolla antalet företag anslutna och gör en snabb beräkning så inser till och med ett klappmongo som du att det inte är rent matematiskt och praktiskt möjligt.

Citat:
Dina norska kunskaper är inte på topp min vän. sätt in citatet du skrev i google translate. står i slutet tydligt "MÅSTE UPPHÖRA", vilket betyder att det är business as usual fortfarande.

Öh - hur korkad är du? "MÅSTE upphöra". Mina norska kunskaper är tydligen bättre än dina...

"Varslet vedtak innebærer at all verving av deltakere og lojalitetsbedrifter til CashBack World og Lyconet, og all omsetning og bruk av fordelskort, rabattkuponger, andeler i kundeskyer, gavekort, markedsføringsmateriell, seminarer og andre produkt i virksomheten må opphøre."

"Beslutet innebär att ALL värvning av deltagare och lojalitetsmedlemmar till CaschBack World och Lyconet, och all omsättning och brukande av kort , rabattkuponger, andelar i kundprogram , presentkort , marknadsföringsmaterial, seminarier och andra produkter i verksamheten MÅSTE upphöra"

Notera nu ditt klappmongo - det står inte "bör" - det står inte "sen" o.s.v.
Beslutet är att ALL verksamhet MÅSTE upphöra NU (Överklagningstid på 4 veckor).

Lär dig läsa ditt klappmongo! Norge är kört!

Citat:
Nej eftersom vi svenskar är ganska "bekväma" och konservativa. Bryr oss inte riktigt om nya project om detta som t.o.m har dåligt rykte pga okunskap. Men ROM byggdes inte på en dag, detta kommer verkligen växa tror jag. Har varit på flera av deras föreläsningar. Systemet är väldigt komplicerat uppbyggt, fattar ca 20% av det, men det de säger makes sense.

Lyoness lever på konsumtion, vilket bara ökar. tror inte det kmr krasha på nära tid.

Att Lyoness på snart 4 år inte växt ett skit verkar totalt gå förbi er klappmongon!
Att inte lyckas på 4 år få in sin bluffprodukt (Läs: medlemskap) på marknaden ordentligt säger det mesta att det är en bluff och att medlemskapet inte ger ett skit

Citat:
Problemet är att du inte har tagit tiden och lyssna på presentationer och ställa frågor, om du skulle ha gjort det skulle du förstå varför det inte är som du säger, vrf det inte är en pyramid, utan network marketing.

Asså om det skulle va så som du säger "fake pengar" osv skulle det va väldigt fräckt att personen. Och vilka enorma bollar han har för att stå framför 100s personer med sitt riktiga ID och straight out presentera lögner. Plus, han som brukar presentera bor i samma by som jag, så han döljer inte direkt vem han är.

2 lögner direkt i detta inlägg från ett sedvanligt klappmongo

A) Jo - det är en pyramid/Ponzi. Om det vore ett MLM skulle Norge absolut INTE ta ett så drastikt beslut och tvinga företag att stänga all verksamhet
B) Nej - tvärglöm att det finns dom inkomsterna - dom bonusarna finns inte i Sverige

Citat:
Om detta är en bluff som lurar folk på pengar och värvar nya för att sedan suga pengar ut dem. förklara varför stora sportklubbar är med i systemet? De har klart gjort sin research om företaget innan de anslutit. Varför är TESCO, burgerking, Mcdonalds, ICA osv med i vissa länder om detta företaget bedrar alla de värvar?

Alla företag som är medlemmar har 100% gjort sin research, förmodligen läst denna tråd på FB och fortfarande anslutit sig.

Stackars lilla klappmongo - nu har du verkligen bevisat hur tom i bollen du uppenbarligen är...

1) TESCO - Vad har det med Sverige att göra ö.h.t.? Dom finns inte ens i Sverige och ahr ingenting med bonus för Svenskar att göra. Det hjälper inte ett skit.
2) Burger King - Franschise företag och c:a 3 stycken Burger King är anslutna - notera nu återigen ditt klappmongo - ingen Burger King i sverige.....
3) McDonalds - samma som Burger King - c:a 2 stycken är anslutna - och ågter igen - INGEN i Sverige
4) ICA - *suck* , det enda som finns är ICA Online och Ica handlaren i Osby (Som antagligen lever jävligt farligt eftersom "hen" skall dels ha alla lån via ICA-Banken plus att ICA kortet skall användas).

Så av dina 4 exempel så är 3 av dom exemplen solklara exempel på hur dåligt Lyoness de facto är!
Så tack för detta inlägg

Riktigt skitinlägg

Summering: Så fort det kommer upp en nyhet i MLM trådarna (I detta fall - Norge stängs ner) så dyker det upp ett klappmongo troll och försöker släta över nyheten med en massa nonsens inlägg.
I detta fall så är Användaren ViruZHUN reggad 2014-01-16 - har 15 inlägg i skrivande stund.
8 blandade nonsens inlägg fram t.o.m.- 2014-11-14, 08:00
Och helt plötsligt nu - 7 inlägg 2018 i denna tråd?
Känns det trovärdigt? Absolut inte - bara ytterligare ett klappmongo försök att släta över fakta och försöka få fler klappmongon att tro att detta är en legitim verksamhet - vilket utredningen i Norge absolut motbevisat.
Citera
2018-01-24, 08:39
Medlem
Citat:
Alltså jag är inte arg på någon som skriver skit om företaget. Det är bra att folk är skeptiska, annars skulle alla kunna lura dem haha. Jag är en skeptisk person också. Det tog min vän 6mån i dra till mig den första presentationen. Därefter var jag fortfarande skeptisk. Jag tänkte "Esh låter för bra och vara sant, men det ligger något i deras logik i system, så jag sticker igen". Sen drog jag på ett par presentationer till, hade privata möten med kunniga personer som varit med ett tag. Och efter ha tänkt igenom det bestämde jag för att testa på det. Det enda systemet behöver från oss "marketers" är den 500krs summan per månad för att kunna njyttja systemet på bästa sätt.

Då är du ett typiskt klappmongo. det är exakt så det går till att värva in en person i mlm, som du själv märkt så är det inte som på macdonalds, en lång eller kort kö med folk som står redo framför kassan med sina pengar.

Citat:
Som sagt, jag har än inte tjänat skit på det (varit med i 3 veckor). Men detta är ett jobb som man först måste ge sin energi och tid för att sedan sakta men säkert bygga upp sin lön. Jag går 3an i gymnasiet så jag har skolan bredvid och kan inte göra detta fulltime, men tänker göra det efter studenten, eftersom jag ser framtid i detta.

Det är inte så det fungerar nej, om du hade varit en av de säg 100 första in i ett mlm koncept så kanske om du jobbade 40h/v och hade fallenhet för för det, idag handlar det i regel om människor med stora nätverk, helst fyllda av folk från tidigare mlm/ponzis/pyramider, att du jobbar full time med det är absolut ingen garanti för att du ska tjäna mer än några tusenlappar per månad, att du ska få en ok månadslönpå det är 1/100 ungefär (om du jobbar 40-50h i veckan)

Citat:
Om systemet fortsätter att växa så kommer så småningom företag som VISA och mastercard problem (plus en konkurrent till). Lyoness tjänar sina pengar in i systemet på samma sätt som Visa, Mastercard gör.

Det är inte så det fungerar nej. det är inte så VISA och mastercard har byggt sina verksamheter.
systemet växer inte heller, i synnerhet i sverige, kolla omsättningen på bolaget i sverige, den är blygsam.

Citat:
Jag kanske kommer ha fel, jag kanske kommer blir lurad osv. Men med tanke på presentationerna jag varit på och människorna jag personligt pratat med, så tvivlar jag på det. Flera av de kunniga har jag på facebook som jag kan kontakta om jag behöver hjälp så.

ett förslag är att börja kolla dessa kunninga människor, börja på lexbase och ring kronofogden och be om upplysning på dem. Jag har en bekant som bla har en facebookprofil där han är fotomodell och ytterligare en där han leder en global verksamhet (inom petroleum/kemi), snubben har inte taxerat över 200k/år de senaste 10 åren (han jobbar inte med mlm)

Citat:
Jag säger inte att ni skeptiska ska ansluta er, detta jobb är inte för alla. Sättet man jobbar på är faktiskt väldigt annorlunda än andra jobb. Det jag rekommenderar är att iallafall gå på en av deras presentation, och bilda en uppfattning. Er uppfattning nu är att lyoness är skit och så eftersom en kille säger så på flashback haha. Men tycker att ni bör höra den andra sidan av sanningen. Om er skeptism börjar avta, anslut er inte förrän ni fattar ungefär hur systemet fungerar, för då kan ni utveckla strategier osv, och skaffa er en kontaktperson som är tillgänglig och kan hjälpa er komma igång.

bra försök, men det är inte så man avgör om något är bra eller dåligt, i mlm är det 1.kompensationsplanen
2.inkomstredovisning för alla deras "arbetare" från tidigare år
3.problem med rättvisan, man vill ju inte hamna i en ponzi/pyramid, då är det ju kriminellt det man gör heltplötsligt (åtal/stämningar/domar)

du hittar den informationen 1 och 2 på deras egna hemsida, nr 3 brukar dyka upp med en googling eler två, du hittar även all den informationen länkad i denna tråd.

Citat:
(vet att jag kommer få hat och bli kallad klappmongo osv, men bryr mig inte, gillar faktiskt när kortsynta personer skäller på mig med deras okunskap, ger mig ett diamant hård stånd )

ett klappmongo är något man är inte något man blir kallad. sen är du ung oxo, så naiv och drömmande har du ju gratis, tänk på att bildningsnivå hänger tydligt ihop med dunning-krugereffekten, att utbilda sig är vägen frammåt, inte att lyssna på andra predika. Och ska du endå lyssna på andra som predikar, se till de har dokumenterad och gångbar kunskap inom ämnet.

Vill du ha en enkel väg att tjäna bra med pengar och välja dina egna arbetstider och jobba med varsomhelst på jordklotet (nästan) så lägg lite fritid på att lära dig adwords, det är en kompetens som du sen kan sälja för 600kr/h-1500kr/h

stay in school......

OT
Gomorgon pellets
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in