Citat:
Jaha - då åker du till...Dellen Data i Delsbo
Datapryl i Landskrona
Konsolservice i Linköping
bara för att få din bonus , eftersom det är de enda 3 butikerna som är datarelaterade och accepterar kortet?
Du åker 10 mil i omväg för att handla mat också som vi redan diskuterat?
Att hela din intjänade bonus försvinner i resekostnad bryr du dig inte om?
Man söker inte Lyoness anslutna företag - folk är ekonomiska och bekväma....
Man tar närmaste butiken eller så reser man till den som har billigaste priser.
Närmaste faller på att Lyoness endast har 508 anslutna butiker i Sverige , och billigaste faller på att butikerna anslutna måste hålla högre priser för att täcka borttappet med 10% som dom måste pröjsa Lyoness Bluff & Båg
Citat:
Lyoness ÄR den som påverkar eftersom dom tar ut en ocker procent av försäljningen.
Ytterliggare ett argument som ofta slängs fram är just att Lyoness butiker per automatik är dyrare.
Detta är säkert sant på sina håll men då är det knappast Lyoness som enkom är orsaken. Priset påverkas av många interna och externa faktorer och lasta Lyoness för denna prisökning är ett naivt och förenklat argument för att "skrämma" osäkra småföretagare från Lyoness!
Detta är säkert sant på sina håll men då är det knappast Lyoness som enkom är orsaken. Priset påverkas av många interna och externa faktorer och lasta Lyoness för denna prisökning är ett naivt och förenklat argument för att "skrämma" osäkra småföretagare från Lyoness!
Butiker konkurrerar med varandra och påslaget per vara/tjänst är ofta inte högre än 20% (Smågodis undantaget) och att då behöva förlora 50% av vinsten för att pröjsa en tredje part är inte hållbart ekonomiskt
Citat:
Alla har redan hur många kort som helst , varför skaffa ett kort som inte ens går att använda någonstans och samlar damm? Finns absolut ingen anledning till det
Citat:
Fel (Igen ditt klappmongo)https://www.ica.se/kundtjanst/vanlig...--erbjudanden/
Ica bonusen blir insatt på ditt ICA kort - och när du handlar får du frågan "Vill du utnyttja din bonus" när du drar ditt kort
Skall du fortsätta komma med lögner?
Citat:
Här i sista är det bara klappmongosvammel...
Förstår inte vad det är med detta som är fel! Tror nog de flesta redan springer omkring och rekommenderar saker och företag utan få en krona för detta! Nätverksmarknadsföring är ju precis vad det är, låt ett nätverk marknadsföra dig och betala för det!
Ta ett annat exempel: Om jag drev en restaurang tex så skulle jag lätt kunna bjuda dig på dricka till maten om du tar dit kunder!
Pellets faller ofta tillbaka till detta, att han klarar av att marknadsföra sig billigare genom bla sociala medier (långt bak i tråden). Men huvudsyftet med detta är ju att de som läser ska "dela och gilla" inlägget för att öka spridningen och då kommer ju genast frågan: Är inte det en variant av MLM
och får dessa personer betalt eller utnyttjar Pellets sina vänner gratis i sitt företagande? (Retorisk fråga).
/J
Ta ett annat exempel: Om jag drev en restaurang tex så skulle jag lätt kunna bjuda dig på dricka till maten om du tar dit kunder!
Pellets faller ofta tillbaka till detta, att han klarar av att marknadsföra sig billigare genom bla sociala medier (långt bak i tråden). Men huvudsyftet med detta är ju att de som läser ska "dela och gilla" inlägget för att öka spridningen och då kommer ju genast frågan: Är inte det en variant av MLM
och får dessa personer betalt eller utnyttjar Pellets sina vänner gratis i sitt företagande? (Retorisk fråga).
/J
Så jag som butiksägare skall betala 10% av min försäljning till detta?
Då är du helt komplett galen uppenbarligen