2017-09-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
För att bli läkare och jurist behöver du akademiska studier. Målet med studierna är att avlägga din examen och det anser jag vara att lyckas i den akademiska världen. Om du menar göra karriär i den akademiska världen genom en forskartjänst och senare bl.a disputera pratar vi om helt andra saker.

Fast du pratade om karriär och att lyckas i den "akademiska världen".
Citera
2017-09-03, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Du kanske ska googla ordet karriär, för någon karriär kan du inte få inom lyo om du inte jobbar på hk.

Dömt pyramidspelsbolag håll dej borta.
Nu använder vi ju de begrepp som Lyoness själva gör, dvs Carreerprogram.
Som Lyconet Marketer kan du således göra "karriär" genom detta Carreer Program!

Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Du känner inte själv att din trovärdighet skadas av att du skapar en profil och ger dig in i diskussionen under förespeglingen att du är ny och vill ha information om Lyoness/Lyconet/mm där det sedan visar sig att du är rejält insyltad i denna sörja?
Ska vi prata om personlig trovärdighet i denna tråd så är ju Mickell "rökt" för länge sedan genom sin fängelsevistelse! Men detta ansåg han igår vara ovidkommande i denna tråd så då kan vi ju lämna min personliga trovärdighet utanför också!

Men om du nu missade detta angående mitt "inhopp" i tråden så har jag redan klargjort att det var ett sätt att "öppna konservburken", få er att länka till alla era sk påståenden! Som Lyconetare har jag inte varit aktiv länge, däremot som "vanlig" Lyoness kund.
Citera
2017-09-03, 13:13
Bannlyst
Du fokuserar på ovidkommande saker! Lyoness benämner deras Carrerprogram som en "karriär" och för att lyckas med den krävs det arbete. Ungefär som akademiska studier gör.

Citat:
Fast du pratade om karriär och att lyckas i den "akademiska världen".
Exakt! Skrev "den akademiska världen"! Inte akademiska karriären!

Citat:
USA? Du fokuserar på Karriärdelen! Det är inte det primära med Lyconet att alla ska bygga ut Lyoness och klättra i Karriären. Men vill du så kan du, om du har förmågan. Inte alla lyckas tex i den akademiska världen och blir läkare eller advokat.
Citera
2017-09-03, 14:31
Medlem
Citat:

Ska vi prata om personlig trovärdighet i denna tråd så är ju Mickell "rökt" för länge sedan genom sin fängelsevistelse! Men detta ansåg han igår vara ovidkommande i denna tråd så då kan vi ju lämna min personliga trovärdighet utanför också!

Men om du nu missade detta angående mitt "inhopp" i tråden så har jag redan klargjort att det var ett sätt att "öppna konservburken", få er att länka till alla era sk påståenden! Som Lyconetare har jag inte varit aktiv länge, däremot som "vanlig" Lyoness kund.

Lyo använder begreppet karriär men hur mycket karriär kan man göra inom lyo?
Det är helt omöjligt att göra karriär om du inte jobbar på hk.
Så lycka till med din så kallade lyo karriär så diskar jag vidare för bättre betalt.
Citera
2017-09-03, 14:34
Medlem
Citat:
Du fokuserar på ovidkommande saker! Lyoness benämner deras Carrerprogram som en "karriär" och för att lyckas med den krävs det arbete. Ungefär som akademiska studier gör.

Exakt! Skrev "den akademiska världen"! Inte akademiska karriären!

Du är nog ensam om att anse att man "lyckats" inom den "akademiska världen" bara för att man tagit en examen inom ett akademiskt ämne.
Citera
2017-09-03, 14:42
Medlem
Citat:

På vilket sätt skulle Mickells trovärdighet vara skadat pga det? Om ditt påstående stämmer så ska han ju efter avtjänat straff anses ha sonat sitt brott. Vad vore annars poängen med att utdela ett straff om bestraffningen ska fortsätta även efter det?

Din trovärdighet är skadad eftersom du är partisk men ville ge sken utav att du ville ha en opartisk granskning av Lyoness/Lyconet/mm när så inte alls var fallet.
Citera
2017-09-03, 14:43
Medlem
Citat:

Jag har aldrig sysslat med ekonomisk brottslighet. Du därimot håller på med det just nu trots flera fällande domar. Så du som person är ytterst relevant i detta ämne.
Citera
2017-09-03, 19:33
Medlem
Citat:
Som om detta inlägg skulle ge något nytt till diskussionen!

Vet inte riktigt vad detta skulle tillföra? Inge känsla av att "äntligen någon som förstår"!?
Snöa in oss på Kompensationsplanen? Vad annars ska vi diskutera? Tänk om en bank kunde lämna samma möjlighet till avkastningsplan på sina fonder! Kompensationsplanen beskriver exakt hur mycket var och en får, ingen skillnad! Dock inte när!

Finns ingen topp i någon pyramid! När ska ni begripa detta?

Lyoness CashbackWorld = Cashback på inköp

Lyconet = Units och/eller Karriärstege
1. Units/ Enheter är vad som placeras i ett system, inte personer. En senare ansluten Lyconetare kan ha bra många fler Units i de olika systemen före en tidigt ansluten.
2. Karriärdelen kan vem som helst ta del av om de vill. Klättrar du har du jobbat.

Du behöver INTE jobba med Karriären för att få utdelning av dina Units. Du behöver inget personligt nätverk för detta.

USA? Du fokuserar på Karriärdelen! Det är inte det primära med Lyconet att alla ska bygga ut Lyoness och klättra i Karriären. Men vill du så kan du, om du har förmågan. Inte alla lyckas tex i den akademiska världen och blir läkare eller advokat.

Fokusera rätt: Kolla utvecklingen av själva Cashback marknaden i Italien istället som ligger mitt i Europa!

Stackars lilla klappmongo...

Självklart finns det en topp...

Det är den individen som skapade den allra första "Uniten".
Sen skulle det komma 70 nya för att Bonus skall genereras för den Första
Sedan för att dessa 70 skall få bonus krävs det 4900 Units.

Du kan ju googla på "LYONESS INCOME DISCLOSURE"
Eller läsa länken som delats ett antal gånger i tråden...

http://cdnlarge.lyoness.net/download...lyo-ids-us.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Det handlar inte om att 70 dubbla konsumtionen. All konsumtion skapar enheter så det är bara att hålla igång konsumtionen så rullar det på per automatik.
Dags att du ditt indoktrinerade klappmongo också skall lägga in dig på psyket?

Se texten ovan...

Steg 1 = 1:a Unit = Kräver 70 Units under för att erhålla bonus
Steg 2 = 70 Nya Units = Dessa kräver 4900 nya Units under för att erhålla bonus
Steg 3 = 4900 Nya Units = Dessa kräver 343000 nya Units under för att erhålla bonus
Steg 4 = 343000 Nya Units = Dessa kräver 24 010 000 nya Units under för att erhålla bonus
Steg 5 = 24 010 000 Nya Units = Dessa kräver 1 680 700 000 nya Units för att erhålla bonus

Nu får du nästa GALNA siffra som dock är sann.
Om du leker med tanken att 1 Unit = Shopping för 200:-
Steg 1 = 200:- insats = Kräver handel för 14.000:- för att erhålla bonus
Steg 2 = Dom som nu har handlat för 14.000:- , dom behöver att folk handlar för 980 000:- för att dom skall få bonus
Steg 3 = Dom som nu har handlat för 980.000:- , dom behöver att folk handlar för 68 600 000:- för att dom skall få bonus
Steg 4 = Dom som nu har handlat för 68 600 000:- , dom behöver att folk handlar för 4 802 000 000 :- för att dom skall få bonus
Steg 5 = Dom som nu har handlat för 7 802 000 000:- , dom behöver att folk handlar för 336 140 000 000:- för att dom skall få bonus

Inse att det ÄR ett pyramidspel och det finns inte en chans i världen att komma någonstans i denna bluff.
Någonstans tar det slut , och får att alla nya Units skall erhålla bonus krävs det en att konsumtionen ökar med 70 för varje bonusutbetalning , annars stannar det....
Citera
2017-09-03, 21:54
Bannlyst
Nu är vi oerhört OT!

Citat:
Du är nog ensam om att anse att man "lyckats" inom den "akademiska världen" bara för att man tagit en examen inom ett akademiskt ämne.
Det säger du? Tar man sig ann läkarprogrammet (akademisk utbildning) så är första målet givetvis sin läkarexamen. Inte helt utan ansträngning! När du väl avlagt den kan du nog anse dig ha "lyckats" i den akademiska världen! Måluppfyllelse är vad vi talar om!
Det innebär per automatik dock inte att du gjort någon akademisk karriär! För det krävs andra insatser.

Citat:
På vilket sätt skulle Mickells trovärdighet vara skadat pga det? Om ditt påstående stämmer så ska han ju efter avtjänat straff anses ha sonat sitt brott. Vad vore annars poängen med att utdela ett straff om bestraffningen ska fortsätta även efter det?

Din trovärdighet är skadad eftersom du är partisk men ville ge sken utav att du ville ha en opartisk granskning av Lyoness/Lyconet/mm när så inte alls var fallet.
Givetvis är jag partisk, precis som du är. Det var som jag tidigare förklarat ett försök att få svar på ett antal påståenden. Det tog dock Pellets endast ca 2,5 inlägg innan första KLAPPMONGO kommentaren föll från hans tangentbord.

Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Jag har aldrig sysslat med ekonomisk brottslighet. Du därimot håller på med det just nu trots flera fällande domar. Så du som person är ytterst relevant i detta ämne.
Vad du sysslat med för brottslighet är jag fullständigt ointresserad av. Förmodligen något av värre karaktär en ekonomisk!
Nej, jag sysslar inte med ekonomisk brottslighet. Däremot så tar jag del av vad Lyoness/ Lyconet ger och om du anser att det är brottsligt får du nog fundera ett varv till. Lyoness har dömts för "vilseledande avtalsskrivning" och "pyramidsspels liknade verksamhet" då deras tidigare upplägg krävde att du anslöt andra personer (skapade stora nätverk) för att du skulle få ut något av dina Units.
Detta krav finns inte längre.
Men om vi ska resonera som så att det räcker att ta del av en "produkt" från ett företag som dömts är ju varenda jäkel som kör Volkswagen kriminella och varenda jäkel som köper köttfärs på ICA.
Hallå?

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Stackars lilla klappmongo...

Självklart finns det en topp...

Det är den individen som skapade den allra första "Uniten".
Älskar ditt signum "Klappmongo"!
För din information:
En Unit som uppnått sin fulla utveckling är förbrukad som sådan. Med andra ord, den "första Uniten" är sedan länge tillbaka inte längre en aktiv del i din "Pyramid" oavsett det gäller ditt Personliga Balansystem (där du är den första och enda personen som har Units) eller något av de 47 Nationella Balansystemen. Den har levererat sitt och utgått ur återbetalningssystemet. Däremot har den gett 4 x 4 x 4 ..... BonusUnits som fortsätter fylla på över andra Units allt eftersom.
Dessa missar du hela tiden i dina oerhört "magiska beräkningar"!
Citera
2017-09-03, 22:10
Medlem
Citat:
För din information:
En Unit som uppnått sin fulla utveckling är förbrukad som sådan. Med andra ord, den "första Uniten" är sedan länge tillbaka inte längre en aktiv del i din "Pyramid" oavsett det gäller ditt Personliga Balansystem (där du är den första och enda personen som har Units) eller något av de 47 Nationella Balansystemen. Den har levererat sitt och utgått ur återbetalningssystemet. Däremot har den gett 4 x 4 x 4 ..... BonusUnits som fortsätter fylla på över andra Units allt eftersom.

Nej - Nu missar du det väsentliga i det hela...

1) 1 Unit skapas som i sin tur kräver 70 nya Units för bonus
2) När nu den 1:a fått sin bonus så är den forbrukad - men de 70 nya kräver ju i sin tur 70 var för att skapa bonus - alltså krävs det 70*70 NYA units för att dessa 70 skall få bonus = 4900 Nya
3) Nu när de 70 fått sin bonus så kräver de 4900 nya som kom i setg 3 , i sin tur 70 var för att skapa bonus - alltså krävs det 70*4900 NYA units för att dessa 4900 skall få bonus = 343 000 Nya Units

Och så vidare...

Att ha "Nationella Balanssystem" - eller som klappmongon innan dig förklarade det...
"Din Units slumpas ut" - har INGEN betydelse - eftersom det redan vid steg 6 & 7 krävs så fruktansvärt många nya Units att alla länders BNP ihopslaget inte räcker till för att skapa alla units som krävs för att få bonus utbetalt till alla nya units.

Så länge 1 Unit kräver 70 nya unit för bonus så kommer den matematiska formeln alltid vara x*70 för varje ny unit(s) som tillkommer i systemet.

Kommer det 200 Nya units kräver dessa 200 , 200*70=14000 nya units för att ALLA skall erhålla bonus.

2 Val...

1) Rent lotteri eftersom man måste lita på turen att få nya units under sig
2) Pyramidspel

Inget av valen är ens värt att få betalt för att få vara med...
Citera
2017-09-03, 22:14
Medlem
Citat:
Nu är vi oerhört OT!

Det säger du? Tar man sig ann läkarprogrammet (akademisk utbildning) så är första målet givetvis sin läkarexamen. Inte helt utan ansträngning! När du väl avlagt den kan du nog anse dig ha "lyckats" i den akademiska världen! Måluppfyllelse är vad vi talar om!
Det innebär per automatik dock inte att du gjort någon akademisk karriär! För det krävs andra insatser.

Givetvis är jag partisk, precis som du är. Det var som jag tidigare förklarat ett försök att få svar på ett antal påståenden. Det tog dock Pellets endast ca 2,5 inlägg innan första KLAPPMONGO kommentaren föll från hans tangentbord.

Vad du sysslat med för brottslighet är jag fullständigt ointresserad av. Förmodligen något av värre karaktär en ekonomisk!
Nej, jag sysslar inte med ekonomisk brottslighet. Däremot så tar jag del av vad Lyoness/ Lyconet ger och om du anser att det är brottsligt får du nog fundera ett varv till. Lyoness har dömts för "vilseledande avtalsskrivning" och "pyramidsspels liknade verksamhet" då deras tidigare upplägg krävde att du anslöt andra personer (skapade stora nätverk) för att du skulle få ut något av dina Units.
Men om vi ska resonera som så att det räcker att ta del av en "produkt" från ett företag som dömts är ju varenda jäkel som kör Volkswagen kriminella och varenda jäkel som köper köttfärs på ICA.
Hallå?

För din information:

Det är ganska så stor skillnad på att köpa en bil och att vara en säljare av en olaglig produkt.
Det är samma kompensationsplan nu som när ni blev dömd för att vara ett pyramidspelsbolag och ett snöbolls system. Så du bedriver idag en olaglig verksamhet.
Tur nog så är majoriteten av världens befolkning inte så hjärndöd att dom tror att ni gång på gång ska kunna 70 dubbla er omsättning....
Citera
2017-09-03, 22:40
Medlem
Citat:
Nu är vi oerhört OT!

Hallå?

För din information:

Jag vet inte varför du vill måla upp bilden av att det skulle vara en jättestor bedrift att klara av en akademisk utbildning. Alla med en normal begåvning klarar av akademiska studier. Jag har svårt att tro att någon med en akademisk examen på grund- eller avancerad nivå ser sig som "lyckade" inom den "akademiska världen". Att du ens uttrycker dig så får mig att tvivla på att du har en akademisk utbildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in