2012-09-14, 09:30
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLyoness
Ok - Salorm, låt oss (jag) vara sakliga. Med "SAMARBETE" menade jag i detta specifika fall med AIK, att jag har lånat ut pengar till dem privat engång i tiden, samt att stöttar dem genom att betala medlemsavgiften. "Samarbete" är i detta fall ett fel ord, likaså som "JÄMNFÖRA" var när jag jag indirekt stöttade Nelsons Mandelas projekt i Afrika via Lyoness.
Att anse det vara ett samarbete genom att betala medlemsavgiften var iallafall ett nytt sätt att se det på, men jag är helt med på vad du menar när du säger att du stöttar dem.
Du har lånat ut pengar privat till AIK en gång i tiden? Kan du vidareutveckla det? Var det till Fotbollen eller till Hockeyn? Var det mycket pengar? Var det till DSM? Varför kunde inte AIK använda sig av Agent 03?
Berätta gärna mer.
Citera
2012-09-14, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Eftersom ditt nick är MrLyoness och tråden handlar om företaget Lyoness och dess verksamhet, så vet jag inte om det är direkt off topic.

Att du som "marknadsförare" av företaget berättar att man kan få hela inkomsten från Lyoness utan att betala någon skatt är givetvis av vikt, då frågan i rubriken är om Lyoness är scam.

Är den skattefria biten något som det berättas om på rekryteringsträffarna? Brukar du berätta om det för de du rekryterar?

Att du däremot inte betalar skatt till skolor, eftersom du inte använder dig av någon kanske är lite off topic, jag antar att du betalade skatt när du gick i skolan istället, eller så har du kanske aldrig gått i någon?

Att jag menade det var off topic, så menade jag att vi började prata om ideologier mm. istället för Lyoness.
Ja, gällande "skattebiten" är det något jag nämner - att man måste betala skatt. Jag gick i en privat skola utomlands.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Att anse det vara ett samarbete genom att betala medlemsavgiften var iallafall ett nytt sätt att se det på, men jag är helt med på vad du menar när du säger att du stöttar dem.
Du har lånat ut pengar privat till AIK en gång i tiden? Kan du vidareutveckla det? Var det till Fotbollen eller till Hockeyn? Var det mycket pengar? Var det till DSM? Varför kunde inte AIK använda sig av Agent 03?
Berätta gärna mer.
Japp - ordet "stöttar" är det rätta ordet här. Det var till Hockeyn, men jag har ingen lust att utveckla det mer på detta forum. Tycker jag börjar ge ut för många ledtrådar på vem jag är. Men i rena pengar så var det under 100000,-
Citera
2012-09-14, 10:01
Medlem
constants avatar
Citat:
Ja, gällande "skattebiten" är det något jag nämner - att man måste betala skatt.
Är det bara för oss du berättar att man kan slippa skatt "lagligt", och att du har ett sådant upplägg, trots att du här säger att man "måste" betala skatt, eller berättar du det även för de du rekryterar?

Min tanke är, att om Lyoness marknadsförs som en skattefri inkomst så kanske skattemyndigheten borde ta sig en titt redan nu.
Citera
2012-09-14, 10:21
Medlem
UACs avatar
Citat:
Min "obefintliga" skattemoral delar isåfall inte Lyoness. Vad du gör privat - skall det belasta din arbetsgivare? Att jag - helt lagligt, enlig min revisor - undviker skatt, har inget med Lyoness att göra. Mina privata ideér/värdegrunder delar förmodligen inte Lyoness och skall heller inte belasta dem heller.
Jag har inte gått ut på forum för att försöka försvara min arbetsgivare, och jag har definitivt inte personiferat mig med min arbetsgivare. Du kallar dig "MrLyoness" och vill inte att dina åsikter/uppgifter skall påföras företaget ifråga?

Du betalar alltså ingen skatt på dina (kommande?) inkomster från företaget. Känns som ett upplägg som du själv inte kommit på, utan det är ett genomtänkt upplägg från företagets sida. Kan någon opartisk bekräfta/dementera att Lyoness medverkar/uppmanar till att inkomster från deras verksamhet ej beskattas? Helst då inte en nyregistrerad användare med endast inlägg i denna tråd.
Citera
2012-09-14, 10:41
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Japp - ordet "stöttar" är det rätta ordet här. Det var till Hockeyn, men jag har ingen lust att utveckla det mer på detta forum. Tycker jag börjar ge ut för många ledtrådar på vem jag är. Men i rena pengar så var det under 100000,-
Fantastiskt! Då är du gammal hockeyspelare alltså som hjälpte till när det var på väg att konka! Men du är ju utlandsfödd, så det där stämmer väl inte för det var bara svenska spelare som slängde in deg vid det tillfället och jag känner personligen 3 av de som pröjsa in?
Citera
2012-09-14, 13:29
Medlem
Citat:
Är det bara för oss du berättar att man kan slippa skatt "lagligt", och att du har ett sådant upplägg, trots att du här säger att man "måste" betala skatt, eller berättar du det även för de du rekryterar?

Min tanke är, att om Lyoness marknadsförs som en skattefri inkomst så kanske skattemyndigheten borde ta sig en titt redan nu.
Till dom jag värvar nämner jag skattebiten och det är bara till er som jag säger att jag på lagligt sätt lyckas undgå den.

Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Jag har inte gått ut på forum för att försöka försvara min arbetsgivare, och jag har definitivt inte personiferat mig med min arbetsgivare. Du kallar dig "MrLyoness" och vill inte att dina åsikter/uppgifter skall påföras företaget ifråga?

Du betalar alltså ingen skatt på dina (kommande?) inkomster från företaget. Känns som ett upplägg som du själv inte kommit på, utan det är ett genomtänkt upplägg från företagets sida. Kan någon opartisk bekräfta/dementera att Lyoness medverkar/uppmanar till att inkomster från deras verksamhet ej beskattas? Helst då inte en nyregistrerad användare med endast inlägg i denna tråd.
Det är bara ett sätt som jag har kommit på, inget som Lyoness uppmanar till. Sen om jag får världens skattesmäll om 3,4 eller om 5 år är en annan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fantastiskt! Då är du gammal hockeyspelare alltså som hjälpte till när det var på väg att konka! Men du är ju utlandsfödd, så det där stämmer väl inte för det var bara svenska spelare som slängde in deg vid det tillfället och jag känner personligen 3 av de som pröjsa in?
Din lilla snok, haha Du ser hur lätt det är att sprida ledtrådar. Jag är en gammal hockeyspelare i AIK, dock INTE i A-laget. Det var dock fler än bara hockeyspelare som pröjsade in. Men vilka är dom 3 hockeyspelarna som du känner? Är lite nyfiken
Citera
2012-09-14, 13:41
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Din lilla snok, haha Du ser hur lätt det är att sprida ledtrådar. Jag är en gammal hockeyspelare i AIK, dock INTE i A-laget. Det var dock fler än bara hockeyspelare som pröjsade in. Men vilka är dom 3 hockeyspelarna som du känner? Är lite nyfiken
Eftersom jag nu vet rätt mycket om dig så kommer jag inte avslöja mig själv mer iallafall. Men en av de som betalade den gången spelar ju fortfarande och är stjärnan i laget.

Hursomhelst, nu släpper jag det för annars avslöjar jag antingen för mycket om dig eller om mig och snart vet jag tillomed vem du är.
Citera
2012-09-14, 17:10
Medlem
Citat:

Skatteverket har gått igenom Lyoness. Du är tvungen att betala skatt, men inte på de delar där du har fått pengar intjänat från rabatter. Men provision etc är du skyldig att betala vanlig skatt på, då det är en bonus/'lön' från Lyoness.
Citera
2012-09-14, 20:12
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilpemil
Skatteverket har gått igenom Lyoness. Du är tvungen att betala skatt, men inte på de delar där du har fått pengar intjänat från rabatter. Men provision etc är du skyldig att betala vanlig skatt på, då det är en bonus/'lön' från Lyoness.
Vem har berättat det för dig? Har du någon källa du kan redovisa?
Citera
2012-09-17, 00:13
Medlem
Man får inte vara sponsor till golftävlingar om man är scam:

http://www.europeantour.com/european...054/index.html

och

http://www.golfchannel.com/tours/eur...ented-lyoness/

osv osv
Citera
2012-09-17, 11:25
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllisen
Man får inte vara sponsor till golftävlingar om man är scam:

http://www.europeantour.com/european...054/index.html

och

http://www.golfchannel.com/tours/eur...ented-lyoness/

osv osv
Skitsnack! Så länge man ger ett seriöst intryck och betalar så kan man sponsra hur mycket man vill. Betalar man tillräckligt mycket kan man t.o.m. få Nelson Mandela till att vinka och se glad ut. Även skumraskföretag kan dra nytta av marknadsföring och att synas.
Citera
2012-09-17, 11:37
Medlem
Fan vad jag älskar att många är så pass negativt inställda. Ni kommer surt dra erat gratiskort om fem år och undra varför ni var så pessimistiska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in