Citat:
Ursprungligen postat av Boogie-ad
Jo om en person skulle komma och säga så kan jag garantera att det skulle komma fram papper direkt, och vad jag menade med att dom är bra på att hålla ihop sig gör ju att även om man tror att den personen inte alls mår särskilt bra kan man inte göra nått för sån är lagen... Om personen alltså inte säger eller visar nått som ger läkaren ett i länsrätten hållbart beteende eller aktion så KAN man inte låsa in dom, och tro mig det är det flera av oss som inte gillar för vissa personer ska inte vandra omkring på gatorna..
Jag vet själv ett fall där en patient gjort två allvarliga självmordsförsök (men återupplivats). Denna patient har för sin läkare berättat att han åter vill ta livet av sig och att han då kanske kommer att ta sin son med sig i döden (har läst journalerna). Han har konstaterats ha en antisocial personlighetsstörning, han har misshandlat sitt ex grovt och satt knivar mot halsen på henne, han har ertappats med kapade hagelbössor, men eftersom psyk skrev ett intyg till rätten om att han inte skulle må bra av att vara inlåst så dömdes han till skyddstillsyn. Han är dagligen fullproppad med allehanda piller, utskrivna av olika läkare, han dricker dagligen, även detta är känt inom psyk.
Jag skulle inte bli förvånad om han tar livet av sig och tar med sig både sin son och sitt ex, tvärtom så väntar jag bara på att någon ska ringa och tala om att han gjort det.
Nu finns det självklart läkare som sköter sitt jobb ypperligt, men med tanke på allt som hänt de senaste åren så måste man väl ändå konstatera att något inom psykiatrin är fel, och att många inte har den kompetens som krävs?
Jag är övertygad om att den som mördat den här lilla pojken finns i psykiatrins rullor sedan tidigare, och att man har struntat i varningssignalerna som troligen funnits.