2004-10-20, 15:27
  #61
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DN
Han berättar för TT:s reporter på plats att man fortfarande inte har någon misstänkt för morden men att det känns som att det antingen är en psykiskt sjuk person eller någon som anser sig ha andra skäl som ligger bakom dåden.

No shit, Sherlock!
Citera
2004-10-20, 15:58
  #62
Medlem
en jägare blir dödad av en björn. Fösta gången det händer på 102 år. En pojke och en kvinna blir knivskurna till döds och fem personer avlider pågrund av en berusad lastbilsförere. Sådant händer betydligt oftare än med 102 års mellanrum. Slutsats människor är farligare än björnar.
Citera
2004-10-20, 16:01
  #63
Medlem
BigDukes avatar
Från aftonblaskan: "Mordvapnet analyseras i dag, det största intresset riktas mot fingeravtrycken som körs mot polisens dataregister med fingeravtryck på brottslingar som tidigare dömts till mer än två års fängelse."

Hmm en tjugoåring som dömts till minst 2 års fängelse... tror det blir en nitlott i sådana fall
Citera
2004-10-20, 17:20
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellout
Nähä, hur kommer det sig då att uppenbara knäppskallar helt uppenbart befinner sig på våra gator då?

Idioter kommer alltid finnas ute på gatorna, du kan aldrig skydda dig 100%. Men risken att du ska bli överfallen är extremt liten.
Citera
2004-10-20, 18:20
  #65
Medlem
Linkolns avatar
Det skummaste är ju trots allt de bisarra skyltarna som skulle vara uppsatta i Linköping. Tror någon att dessa verkligen spelat in?

Jag syftar på denna:

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=196940
Citera
2004-10-20, 18:54
  #66
Medlem
rotbergs avatar
En knäppgök kan nog gå igång på lite av varje. Texten är väl provokativ.
Citera
2004-10-20, 19:03
  #67
Medlem
Saters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkoln
Det skummaste är ju trots allt de bisarra skyltarna som skulle vara uppsatta i Linköping. Tror någon att dessa verkligen spelat in?

Jag syftar på denna:

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=196940

Jo risken finns, det skumma är ju att skyltarna citerar utdrag ur en Lars Noren pjäs, samma Lars Noren var ju han som gjorde så att Malexandermördarna kunde genomföra rånet och polismordet.
Citera
2004-10-20, 19:06
  #68
Medlem
Saters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigDuke
Tyckte jag kände igen grabbens farsa på bilden. Kom på efter ett tag att det är ju han som äger PC-Superstore nere i stan

Jag tyckte också han verkade bekant, det förklarar ju saken.
Citera
2004-10-20, 19:29
  #69
Medlem
Racerbyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigDuke
Från aftonblaskan: "Mordvapnet analyseras i dag, det största intresset riktas mot fingeravtrycken som körs mot polisens dataregister med fingeravtryck på brottslingar som tidigare dömts till mer än två års fängelse."

Hmm en tjugoåring som dömts till minst 2 års fängelse... tror det blir en nitlott i sådana fall

Detta är en av orsakerna att man borde skita i den så kallade "personliga integriteten" och ha en databas med ALLA personers DNA och fingeravtryck, och göra som USA och ta fingeravtryck på alla besökare från andra länder med. Ska det vara så svårt att göra det? Har ingen aning om varför folk skulle känna sig speciellt kränkta för den sakens skull, nog måste det finnas viktigare saker att gnälla över än att ens fingeravtryck finns i en databas, speciellt om det är lika för alla?
Citera
2004-10-20, 19:33
  #70
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Detta är en av orsakerna att man borde skita i den så kallade "personliga integriteten" och ha en databas med ALLA personers DNA och fingeravtryck, och göra som USA och ta fingeravtryck på alla besökare från andra länder med. Ska det vara så svårt att göra det? Har ingen aning om varför folk skulle känna sig speciellt kränkta för den sakens skull, nog måste det finnas viktigare saker att gnälla över än att ens fingeravtryck finns i en databas, speciellt om det är lika för alla?

Varför det? Det hade inte hindrat honom från att mörda även om han hade funnits i ett register. Den här killen kommer snart att vara fast.
Citera
2004-10-20, 20:37
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Varför det? Det hade inte hindrat honom från att mörda även om han hade funnits i ett register. Den här killen kommer snart att vara fast.

Kan du garantera att han ej hinner skada fler människor innan Kling & Klang (eventuellt) tar fast honom?

Om inte så tycker jag att en fullständig DNA- och avtrycksbas hade varit till stor hjälp här ( och även i många andra fall, det skulle bespara en massa polisarbete = skattepengar).
Citera
2004-10-20, 20:43
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfrank
Idioter kommer alltid finnas ute på gatorna, du kan aldrig skydda dig 100%. Men risken att du ska bli överfallen är extremt liten.

Fel inställning tycker jag, tvärtom borde vi spärra in de som begått våldsbrott på ett tidigt stadium. Vem vet, hade man gjort det så hade detta hemska kanske ej inträffat. (Jag tror INTE att detta kallblodiga dubbelmord var hans första våldsbrott, och inte heller hans sista om flummarna får fortsätta med sin "humana" daltarvård som "straff")
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in