Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Håller med. Att han mördade Anna-Lena också tror jag har med att göra precis som du säger att dom kännde igen varandra. Anna-Lena var ju lärare så kan ju ha varit en föredetta elev eller något. Han inser faran med att just Anna-Lena ser honom och han springer efter och dödar henne med..
Som jag skrev så behöver det ju nödvändigtvis inte vara så att Anna-Lena kände igen honom, men han kan ha känt igen henne. Det kan t ex vara någon elev på samma skola som Anna-Lena, men där det egentligen inte haft med varandra att göra.
Om det även var så att hon försökte säga "Leif" till sjukvårdarna, då behöver inte det namnet syfta direkt på mördaren, utan kan lika gärna vara namnet på den person som är kopplingen mellan henne och mördaren. Alltså att hon inte vet namnet på mördaren, men vet att det var t ex Leifs son eller Leifs elev osv.
Det kan ju handla om något många år tillbaka, att någon hon kanske jobbade med för 10 år sedan som hette Leif var son hon nu mötte den här morgonen...
Eller att hon hade en bekant, som hade en granne vid namn Leif, som hade en son...
Jag hoppas verkligen polisen gått till botten med alla sådana teorier. För att när dubbelmördaren grips, så är jag säker på att det kommer visa sig att det fanns en koppling till något av offren, kanske båda t o m. Förmodligen är det så att motivet är mot pojken, men kopplingen finns till Anna-Lena.