Citat:
Ursprungligen postat av
substitute
tack, samma tanke här, dock ingen träff på Barnhemsgatan förrän jag går ner på 8 - 40 år:
Ammouri, Mohamad
Barnhemsgatan 8 C 3 Tr
582 28 Linköping
Död 19/10 2004.
Folkbokförd i Linköpings domkyrkoförs, Linköpings kn (Östergötlands län, Östergötland).
Född 5/9 1996 (ingen uppgift om födelseort)
Pojke under 18 år.
Okej, ger förslag på fler gator som kan vara av intresse:
* Elsa Brändströms gata
* Västra vägen
* Karl Dahlgrensgatan
* Kanbergsgatan
* Kaserngatan
* Storgatan
Dessutom, det spekulerades tidigare i tråden om GM kunde ha haft ett besök inbokad någonstans, och förslagsvis då ett möte som skulle kunna ha satt honom i obalans; till exempel infektionskliniken. Det behöver ju inte varit ett bokat möte utan kan bara ha varit inplanerat, kan ju vara att drop-in öppnar 08:00 varför han är i området, och att han våndats hela natten. Jag ser på kartan att det (idag) ligger en RFSL-lokal och ett socialkontor i närheten. Nu är det väl egentligen för sent att börja rota i det, men man får hoppas att polisen kollade alla som hade besök inbokade i närheten klockan 08.00 den aktuella dagen.
Ytterligare en sak, på senare tid, jag tror i samband med den geografiska profilen som presenterades som ett genombrott häromåret, så framkom att polisen nu trodde sig veta att GM efter Trädgårdsföreningen hade befunnit sig närmare brottsplatsen. Alltså att han rört sig i en halvcirkel mot brottplatsen. Det borde ju vara det som får polisen att tro sig kunna anta ungefär var GM hörde hemma, och att denna plats borde ligga i närheten av brottsplatsen. Någon som hört något mer om denna vittnesuppgift?
EDIT: stavfel