2004-10-19, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Nej, "brukar" är fel ord, men våld är nödvändigt i vissa situationer, men det var inte det tråden handlade om, försök inte blanda bort korten.

Ja våld är nödvändigt för självförsvar i vissa akuta situationer. Det du skrev tyder på att du har väldigt lite respekt för människoliv som sådant. Dom som är som dig har du respekt för, övriga kan gärna få en kula i pannan. Precis så resonerade Hitler också t.ex. Nu tror jag säkert att du har betydligt bättre åsikter än Hitler och i stort antagligen väldigt lika värderingar som mig, men det är uppenbart för mig att din respekt för människor är väldigt beroende på vilken sida du står på. För mig är människoliv lika mycket värda. Ditt liv är lika mycket värt som mitt. En psykiskt sjuks människa är lika mycket värt som mitt. Eftersom mitt liv är lika mycket värt så resonerar jag inte efter "vända andra kinden till" men jag resonerar inte heller efter "döda alla jävlar som inte är som mig" som är den extrema förlängningen av ditt resonemang.
Citera
2004-10-19, 20:53
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Jag håller med, vi betalar priset för svenssons röstande på daltare och kommunister vart fjärde år.

Precis som om något annat parti har brytt sig ett skit? De har alla ivrigt stått och applåderat medan nedmonteringen av psykiatrin har skett.
Citera
2004-10-19, 20:54
Medlem
Bierras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1349
Varje samhälle får det monster de förtjänar. Det kommer mera...

Du har tyvärr så rätt, så rätt. Jag bor precis granne med det kvareter där mordet skedde. Märkte dock ingenting i morse (konstigt nog). Men på hemvägen från skolan så fick man inte cykla på vissa ställen, för det ansågs för farligt. Detta är obehagligt, sitter just nu i min lägenhet och "får" inte gå ut, eftersom man rådes till att vara inomhus. Iofs vet jag inte om jag har någon vidare lust till att gå ut. Herregud, man känner verkligen hur tyst staden är. Ingen säger något, man bara tittar på varandra. Usch, detta är hemskt.
Citera
2004-10-19, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1349
Varje samhälle får det monster de förtjänar. Det kommer mera...
Ja visst är det så. Bara tragiskt att det skall drabba oskyldiga barn, för denna 8-åring hade garanterat inte hunnit med att skaffa sig sådana ovänner.
Citera
2004-10-19, 20:57
Medlem
Daltarna bär ansvaret

Sossedaltare och kommunistpacket bär ansvaret för att ännu ett "vansinnesdåd" inträffat.

Ett annat återkommande vansinnesdåd är att rösta fram samma djävla landsförrädarpack vart fjärde år.
Citera
2004-10-19, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiaq2000
Ja våld är nödvändigt för självförsvar i vissa akuta situationer. Det du skrev tyder på att du har väldigt lite respekt för människoliv som sådant. Dom som är som dig har du respekt för, övriga kan gärna få en kula i pannan. Precis så resonerade Hitler också t.ex. Nu tror jag säkert att du har betydligt bättre åsikter än Hitler och i stort antagligen väldigt lika värderingar som mig, men det är uppenbart för mig att din respekt för människor är väldigt beroende på vilken sida du står på. För mig är människoliv lika mycket värda. Ditt liv är lika mycket värt som mitt. En psykiskt sjuks människa är lika mycket värt som mitt. Eftersom mitt liv är lika mycket värt så resonerar jag inte efter "vända andra kinden till" men jag resonerar inte heller efter "döda alla jävlar som inte är som mig" som är den extrema förlängningen av ditt resonemang.

Lägg inte dina ord i min mun.
Jag tycker man ska oskadliggöra såna som denna dubbelmördare, gärna via dödsstraff. Punkt slut.
Du vill vårda, rehabilitera och släppa ut, eller hur?
Där har vi vitt skilda strategier, nuvarande modell går din väg.

Sluta snacka skit om "döda alla jävlar som inte är som mig" osv.
Det stämmer inte och är bara patetiskt.
Citera
2004-10-19, 21:05
Medlem
Citat:
Lägg inte dina ord i min mun.
Jag tycker man ska oskadliggöra såna som denna dubbelmördare, gärna via dödsstraff. Punkt slut.
Du vill vårda, rehabilitera och släppa ut, eller hur?
Där har vi vitt skilda strategier, nuvarande modell går din väg.

Sluta snacka skit om "döda alla jävlar som inte är som mig" osv.
Det stämmer inte och är bara patetiskt.

Du menar alltså att du är beredd att döda en människa som kanske inte själv kan hjälpa det den gjort och som kanske kan medicineras att bli ofarlig för omgivningen? Ett människoliv tycks som sagt inte vara speciellt mycket värt för dig.

Jag tror helt enkelt du inte förstår vad det är du själv förespråkar. Jag lägger inte orden i din mun utan jag berättar vad dina åsikter innebär om man är konsekvent och drar dina åsikter till sin spets.
Citera
2004-10-19, 21:12
Medlem
Diagnos undanbedes.

Citat:
Ursprungligen postat av radiaq2000
Du menar alltså att du är beredd att döda en människa som kanske inte själv kan hjälpa det den gjort och som kanske kan medicineras att bli ofarlig för omgivningen? Ett människoliv tycks som sagt inte vara speciellt mycket värt för dig.

Jag tror helt enkelt du inte förstår vad det är du själv förespråkar. Jag lägger inte orden i din mun utan jag berättar vad dina åsikter innebär om man är konsekvent och drar dina åsikter till sin spets.

Du behöver inte "berätta" för mig vad konsekvenserna blir av mina förslag, jag vet det mycket väl.

Jag vill ha dödsstraff för grova brott alt. livstidsfängelse. (obs fängelse, inte vilohem). På det sättet förhindrar vi att fler barn ( eller andra) faller offer för återfallsförbrytarna. Punkt slut.
Citera
2004-10-19, 21:14
Medlem
Citat:
Du behöver inte "berätta" för mig vad konsekvenserna blir av mina förslag, jag vet det mycket väl.

Jag vill ha dödsstraff för grova brott alt. livstidsfängelse. (obs fängelse, inte vilohem). På det sättet förhindrar vi att fler barn ( eller andra) faller offer för återfallsförbrytarna. Punkt slut.

Och om det skulle gå att förhindra utan att döda människor då?

Förresten, har du funderat på att om man avrättar hela sveriges befolkning i preventivt syfte så kommer vi bli av med all brottslighet!
Citera
2004-10-19, 21:22
Bannlyst
Corren.se : Har du sett nåt? Ring polisen på 013...
Aftonbladet.se: Har du sett nåt? Maila vår reporter..

Skillnaden på seriösa och oseriösa tidningar.
Citera
2004-10-19, 21:38
Medlem
Boddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Corren.se : Har du sett nåt? Ring polisen på 013...
Aftonbladet.se: Har du sett nåt? Maila vår reporter..

Skillnaden på seriösa och oseriösa tidningar.

Kunnde inte sagt det bättresjälv. Det enda Aftonbladet är bra på är att smälla hela siten full med reklam och pop-ups!
Citera
2004-10-19, 22:09
Bannlyst
det värsta är, att mördaren är psyskiskt störd, men ändå lyckas hålla sig gömd, sen när dom får tag på honom så berättar han bara att "den onde" intalade honom och göra det, så åker han in på psyk och är ute efter 5 år. :mad:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in