2005-10-12, 14:08
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jo. Eller misstänkta. Hade inte Ulf Olsson funnits med i ett tidigare skede i Helenutredningen?

Viktigt att komma ihåg är ju att det i mordfall kan höras hundratals personer.

Jag ser inget konstigt i att polisen efterhand går tillbaka till tidigare vittnen eller misstänkta.
Citera
2005-10-12, 14:16
Medlem
broderdebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Kvinnan var på väg till sitt arbete när hon mötte en man som var klädd i en höftlång svart täckjacka. Mannen var cirka 180 centimeter lång och bar en mörk, stickad mössa. Och han bar svarta träningsoverallsbyxor, möjligen med vita revärer på sidorna. Dessutom bar han vita gymnastikskor.

Jag är måhända fördomsfull men min gissning utifrån signalementet och att kvinnan lade märke till honom är att det rör sig om en snedtripp på tjack.
Citera
2005-10-12, 14:42
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
Viktigt att komma ihåg är ju att det i mordfall kan höras hundratals personer.

Jag ser inget konstigt i att polisen efterhand går tillbaka till tidigare vittnen eller misstänkta.

Inte alls konstigt om polisen själva gör det, men här handlar det ju om att de måste få in nya tips för att kolla upp personerna/höra personerna igen.
Citera
2005-10-13, 14:19
Medlem
Någon som har lyckats hitta bilden omaskad

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,712629,00.html
Citera
2005-10-13, 15:45
Medlem
Boddies avatar
Tycker det är mycket lustigt att dom maskerar bilden om dom nu är så säkra att det är rätt person. Släpp omaskerade bilder på den personen, är det inte han så gå då ut med det och säg att det är fel person. Dom har ju Dna från mördaren så det är ju inga problem att fria eller fälla personen på bilden. Och om någon känner igen sig så borde den väl då höra av sig.
Citera
2005-10-13, 16:07
Medlem
Säkre Sammys avatar
Personligen så tycker jag att den här utredningen verkar vara ett skämt! Det kan mycket väl vara en svensk förövare men som skrivits i andra trådar så har tydligen amouri familjen (pojkens familj) haft väldigt uinderliga affärer där det varit konkurs på konkurs... Gissningsvis handlar det om att någon inte fått de pengar som den skall ha och då ger igen...

Det var även något liknande GW's teori på efterlyst där det skulle vara någon med anknytning till familjen på något sätt...
Citera
2005-10-15, 01:53
Medlem
M2ks avatar
Man på bilder inte mördaren i Linköping

Mannen som fotograferades på platsen för dubbelmordet i Linköping för ett år sedan har inte med brottet att göra. Sedan bilderna publicerats i flera tidningar på torsdagen valde han att själv vända sig till polisen.

- Han inställde sig på polishuset och klargjorde att det var han som fanns på bilden. Han är förhörd och enligt förhörsledaren är han på inget sätt misstänkt för dubbelmordet, säger kriminalkommissarie Thommy Håkansson.

- Det har skett en upphaussning av olika omständigheter de senaste dagarna. Vi försöker vara balanserade och i det här fallet innebär det att vi var nyfikna på honom, men nu är han avförd, tillägger han.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=474116&previousRenderType=6

Jag tror som S-Sammy, det här har med skumraskaffärer kring pojkens farsa att göra. Han verkade märklig i sina uttalanden i direkt anslutning till dådet, här föreligger nå'n slags hämndaktion.
Citera
2005-10-15, 04:10
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Personligen så tycker jag att den här utredningen verkar vara ett skämt! Det kan mycket väl vara en svensk förövare men som skrivits i andra trådar så har tydligen amouri familjen (pojkens familj) haft väldigt uinderliga affärer där det varit konkurs på konkurs... Gissningsvis handlar det om att någon inte fått de pengar som den skall ha och då ger igen...

Det var även något liknande GW's teori på efterlyst där det skulle vara någon med anknytning till familjen på något sätt...

Det kan väl trots allt vara en svensk förövare dvs en förövare med nordiskt utseende. jag tror du har snöat lite väl mkt på sannolikhetsfaktorn (dvs en arabisk förövare).Tror i likhet som dej att det nog är familjeangelägenheter/hämnd bakom mordet/morden som är riktat mot ammouris. Alla kända psykos är nog vid det här laget hörda och klara. Ytterst få människor är kapabla att kniva en åtta-åring bara på ett infall!?
Frågan är ju dock är ju då vem som är gärningmannen? Min teori är en inhyrd balt/ryss/polack som är tillräckligt psykad/pengakåt att utföra en sån här sak. Sen tog han färjan hem via Nynäs/sthlm snabbast möjligt. Denne person hyrdes isf av någon som blivit blåst eller hade en skuld att inkräva.
Spåren här i Sverige efter gärningsmannen är ju försvinnande små så jag håller på min lite flummiga teori.
Citera
2006-02-14, 17:25
Medlem
Andersss avatar
Mordet i Linköping, uppklarat?

Fråga till er, vet någon om mordet på den lille pojken och kvinnan i Linköping för nåt år sedan är uppklarat? GW stod i tv o sa att polisen skulle fixa det där, men gjorde dom det?

Har varit bortrest i höst, så hoppas jag inte blir dumförklarad..

//

(Sorry, missade den.. )
Citera
2006-02-14, 17:29
Medlem
Pellefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderss
Fråga till er, vet någon om mordet på den lille pojken och kvinnan i Linköping för nåt år sedan är uppklarat? GW stod i tv o sa att polisen skulle fixa det där, men gjorde dom det?

Har varit bortrest i höst, så hoppas jag inte blir dumförklarad..

//
Mergade din tråd med en befintlig tråd om detta. / Mod
Citera
2006-10-19, 11:32
Medlem
Bump

Ni som bor i linköping med omnejd. Vet ni nån som skulle kunna vara tillräckligt sjuk att göra ett sådant dåd? Jag vet flera som skulle kunna vara misstänkta.
Citera
2006-10-19, 17:04
Medlem
Boddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krom
Ni som bor i linköping med omnejd. Vet ni nån som skulle kunna vara tillräckligt sjuk att göra ett sådant dåd? Jag vet flera som skulle kunna vara misstänkta.

Jaha, varför då inte informera polisen om det då eller? Människor som mördar oskyldiga kvinnor och barn ska inte gå fria!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in