2010-07-01, 12:05
  #625
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Har för mig om att tidningarna sa för nåt år sedan att dna:t sa att det var en kille som var född i norden, som rökte..

"DNA- och hårfynden säger att gärningsmannen högst sannolikt är från norra Europa. Han är nikotinist och hade vid mordtillfället ingen spårbar narkotika eller medicin i kroppen."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5976247.ab

Nikotinist kan ju även innebära snusare.
Citera
2010-07-01, 12:18
  #626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linlun
Jag misstänker att det på något sätt är kopplat till Mohammeds pappas affärer, som enligt många ska ha gett honom ovänner. Det verkar ju visserligen långsökt med ett beställningsjobb på sonen, men vem vet. Att en lokal psyksjuk förmåga skulle kunna komma undan med det här känns allt för otroligt. Kanske finns gärningsmannen utomlands.

Ja, det finns inte en chans att det skulle röra sig om en psykiskt sjuk person som drev omkring och tog första bästa och sen kan leva normalt i 6 år. Och i Linköping dessutom. Han borde gjort något mer, blivit misstänkt eller utmärkt sig på något annat sätt efter eller före det då.
Jag tror det är oerhört få människor som kan döda ett barn och sedan fortsätta livet som vanligt. Och att en ung pojke som är så nervös att folk iakktar honom kan göra det känns helt osannolikt.

Den största frågan tycker jag är: Vem är kapabel att mörda ett barn och sedan leva som normalt i 6 år så att ingen misstänker en? Inte en tonårspojke iallafall.. Antingen är gärningsmannen död eller så är det en gärningsman som är hårdare än en nervös tonåring.. Mina två tips är 1. Han är död 2. Det rör sig om organiserad brottslighet.
Citera
2010-07-01, 12:19
  #627
Medlem
Flus avatar
Det har kommit in ett hundratal nya tips efter publiceringen av bilden, enligt Dagens eko. Flera nya namn.
Citera
2010-07-01, 12:22
  #628
Medlem
Dessvärre rör det sig säkert om en indrivare/torped från något av våra grannländer i öst som det tidigare rapporterats om i tråden. Därav omöjligheten i att få fast honom om inte familjen Ammouri börjar prata.
Citera
2010-07-01, 12:28
  #629
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.whatever
Jag fick höra en intressant sak från en klasskamrat för ett tag sen..

Vi snackade om morden och att dom inte var ouppklarade. Hennes kusin(eller vad det var) hade betett sig lustigt innan morden skedde. Jag och en annan klasskamrat sa då till henne att ringa polisen men vet ej om hon gjorde detta. Jag vet inte om man kan ta den här tjejen på allvar eller om hon var ute efter att få uppmärksamhet, konstig sådan dock...

Kan man ge tips till snuten utan att bli indragen?
Ring 114 14 och berätta vad Du vet. Du behöver inte tala om vad Du heter.
Citera
2010-07-01, 12:33
  #630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ring 114 14 och berätta vad Du vet. Du behöver inte tala om vad Du heter.


Kan jag inte bara skicka ett mail med ett namn på tjejen i min klass? Hennes släkting som hon prata om var visst intagen på nåt vårdhem eller nåt om jag inte minns fel..

Jag drar gärna iväg ett mail eller brev men ringer ogärna.
Citera
2010-07-01, 12:46
  #631
Medlem
Completoriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"DNA- och hårfynden säger att gärningsmannen högst sannolikt är från norra Europa. Han är nikotinist och hade vid mordtillfället ingen spårbar narkotika eller medicin i kroppen."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5976247.ab

Nikotinist kan ju även innebära snusare.

Syns det på sådana tester om man äter antidepressiva läkemedel?
Citera
2010-07-01, 12:48
  #632
Medlem
Completoriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.whatever
Kan jag inte bara skicka ett mail med ett namn på tjejen i min klass? Hennes släkting som hon prata om var visst intagen på nåt vårdhem eller nåt om jag inte minns fel..

Jag drar gärna iväg ett mail eller brev men ringer ogärna.

http://www.polisen.se/Ostergotland/system/Formular/Epost-polismyndigheter/E-post-Polismyndigheten-Ostergotland/

Prova där
Citera
2010-07-01, 12:48
  #633
Medlem
Soterns avatar
Den fantombilden kan ju passa in på säkert femtusen svenskars ansikten. Tror inte mycket på fantombilder kan ge något, om det inte är ett mycket avvikande ansikte.
Citera
2010-07-01, 13:03
  #634
Medlem
Completoriums avatar
För övrigt;

Socialmyndigheten ligger drygt 200 m från mordplatsen och iaf ungdomspsykatrin ligger i anslutning till sjukhuset som är lite mindre än 1 km bort. Kan även vara så att vuxenpsykatrin ligger där.
Citera
2010-07-01, 13:07
  #635
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Completorium
Syns det på sådana tester om man äter antidepressiva läkemedel?

Vet ej hur länge man kan spåra läkemedel i blod, om olika medel försvinner olika snabbt. Tanken finns ju att det skulle kunna vara ett Asperger/Bipolar/Autist-fall som bestämt sig för att hålla upp med sin medicinering och därför fått ett frispel.
Men återigen, dessa människor kan inte vara så särskilt många och borde upptäckas.
Citera
2010-07-01, 13:20
  #636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Completorium
http://www.polisen.se/Ostergotland/system/Formular/Epost-polismyndigheter/E-post-Polismyndigheten-Ostergotland/

Prova där


Nu har jag dragit iväg ett mail till dom. Får vi se om jag mina tips kan vara av värde. Hoppas på detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in