Citat:
Ursprungligen postat av linlun
Jag misstänker att det på något sätt är kopplat till Mohammeds pappas affärer, som enligt många ska ha gett honom ovänner. Det verkar ju visserligen långsökt med ett beställningsjobb på sonen, men vem vet. Att en lokal psyksjuk förmåga skulle kunna komma undan med det här känns allt för otroligt. Kanske finns gärningsmannen utomlands.
Ja, det finns inte en chans att det skulle röra sig om en psykiskt sjuk person som drev omkring och tog första bästa och sen kan leva normalt i 6 år. Och i Linköping dessutom. Han borde gjort något mer, blivit misstänkt eller utmärkt sig på något annat sätt efter eller före det då.
Jag tror det är oerhört få människor som kan döda ett barn och sedan fortsätta livet som vanligt. Och att en ung pojke som är så nervös att folk iakktar honom kan göra det känns helt osannolikt.
Den största frågan tycker jag är: Vem är kapabel att mörda ett barn och sedan leva som normalt i 6 år så att ingen misstänker en? Inte en tonårspojke iallafall.. Antingen är gärningsmannen död eller så är det en gärningsman som är hårdare än en nervös tonåring.. Mina två tips är 1. Han är död 2. Det rör sig om organiserad brottslighet.