Citat:
Ursprungligen postat av exit
Hoppas verkligen dom får tag på honom för hans egens skull så han kan få det bra framöver med gratis bostad, gratis god mat , gratis vård och tandvård, gratis internet, gratis utbildning, gratis stjärnadvokat, etc etc etc etc etc etc
Och vi som sköter oss....sitter bara här och ser på!!???
Varför går du inte ut och mördar någon oskyldig stackare om du tycker att det är så fantastiskt förmånligt och ger en sån fantastisk framtid? (Ironi...)
Om det här rör sig om en psykiskt sjuk människa tycker jag du ska vara glad att du slipper vara psykiskt sjuk själv och sitta i samma sits. Hade slumpen gett ett lite annorlunda utfall kunde det lika gärna varit du som varit psykotisk utan kontroll på vad du gör. Man ska inte vara alltför mallig över att man är frisk och normal för det är inget man åstadkommit på egen hand.
Det är väldigt få som mördar andra för personlig vinning. Snarare är det människor som är förvirrade, desperata, hysteriska etc och som knappast tänker på "hur mycket gratis jag kan få när jag åker fast".
Själv tycker jag det är en självklarhet att jag som frisk människa inte begår såna handlingar, det är inte precis någon uppoffring att låta bli. Men jag är inte mer naiv än att jag inser att det är slumpen som gör att just jag hade tur att födas frisk. Det kan göra lika ont i en psykiskt sjuk människa som behandlas illa som det kan göra ont i dig om du behandlas illa, och den smärtan är precis lika äkta.
Jag förstår att du är upprörd men det känns hemskt att höra hur hatiska många människor blir när dom hör om sånt här bara för att dom inte har insikt i hur *alla* inblandade parter har det...