2004-10-19, 19:56
Medlem
babblans avatar
Troligen kommer man att få läsa samma sak som så ofta förut: Mannen har tidigare sökt vård och blivit hemskickad med recept från ett antal olika läkare....
Citera
Medlem
Tänk att få ett sånt besked, deras 8-årige son fallit offer för en störd jävla idiot. Snart går ju ingen säker i detta samhälle, man har ju själv barn så man kan ju försöka förstå smärtan som dom anhöriga har just nu.....Fy fan, en kula upp i anus är ett någolunda hårt straff för den som gjorde d!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exit
Hoppas verkligen dom får tag på honom för hans egens skull så han kan få det bra framöver med gratis bostad, gratis god mat , gratis vård och tandvård, gratis internet, gratis utbildning, gratis stjärnadvokat, etc etc etc etc etc etc

Och vi som sköter oss....sitter bara här och ser på!!???

Varför går du inte ut och mördar någon oskyldig stackare om du tycker att det är så fantastiskt förmånligt och ger en sån fantastisk framtid? (Ironi...)

Om det här rör sig om en psykiskt sjuk människa tycker jag du ska vara glad att du slipper vara psykiskt sjuk själv och sitta i samma sits. Hade slumpen gett ett lite annorlunda utfall kunde det lika gärna varit du som varit psykotisk utan kontroll på vad du gör. Man ska inte vara alltför mallig över att man är frisk och normal för det är inget man åstadkommit på egen hand.

Det är väldigt få som mördar andra för personlig vinning. Snarare är det människor som är förvirrade, desperata, hysteriska etc och som knappast tänker på "hur mycket gratis jag kan få när jag åker fast".

Själv tycker jag det är en självklarhet att jag som frisk människa inte begår såna handlingar, det är inte precis någon uppoffring att låta bli. Men jag är inte mer naiv än att jag inser att det är slumpen som gör att just jag hade tur att födas frisk. Det kan göra lika ont i en psykiskt sjuk människa som behandlas illa som det kan göra ont i dig om du behandlas illa, och den smärtan är precis lika äkta.

Jag förstår att du är upprörd men det känns hemskt att höra hur hatiska många människor blir när dom hör om sånt här bara för att dom inte har insikt i hur *alla* inblandade parter har det...
Citera
2004-10-19, 20:10
Medlem
Henkeeee-s avatar
Om man nu mår så dåligt så ser man förfan till att göra slut på sig själv istället för att göra slut på andra. Basta!
Citera
2004-10-19, 20:17
Medlem
Soterns avatar
Sjukt

Det mest sjuka är inte galningen som gjorde det, utan de (som på papperet ska vara friska) som släppte ut fanskapet eller inte burade in honom i tid.

Sådana här galningar finns och har alltid funnits tyvärr. Men varför spärras de inte in? Det är samhället som låter dårar gå lösa som är det verkligt sjuka.
Citera
2004-10-19, 20:18
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Om man nu mår så dåligt så ser man förfan till att göra slut på sig själv istället för att göra slut på andra. Basta!

Man tänker nog inte riktigt så om man är psykotisk. I hans värld så kanske pojken och tanten var onda troll, eller FBI-agenter ute efter bara honom, och han agerade därefter.

Om han är psykiskt sjuk så ska han ha vård. De som ska straffas är de tomtar som släppt ut honom i det fria.

Och Om det är sant att Anna Linds make var med och fattade beslutet om psykiatrireformen så måste jag för övrigt erkänna att jag njuter en smula av den poetiska rättvisan.
Citera
2004-10-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-

Det svaret visar att du inte förstått vad det handlar om. Jag klandar dig inte för dina åsikter beror på att du saknar erfarenheter som skulle gett dig en annan insikt om du haft dom. Däremot tycker jag att du *väldigt noga* ska läsa vad jag har att säga för jag har kunskaper som du saknar som jag är beredd att dela med mig av.

Det handlar inte om att må dåligt som du och jag och många med oss kan göra om vi har en dålig dag. Det handlar om att t.ex. periodvis tro att andra människor är hemska utomjordiska monster som försöker ta över jorden och att man måste stoppa dom. Eller att man är så oerhört hysterisk och upprörd av någon anledning att man totalt tappar kontrollen över sina tankar och gärningar och inte alls kan styra vad man gör.

Det räcker med att födas med små små fysiska defekter i hjärnan för att det ska bli så. Med rätt medicinering är det ofta inte alls omöjligt att hålla tillbaka besvären så personen blir ofarlig för omgivningen. Så fort man provat ut rätt dosering etc så räcker det med att övervaka att personen i fråga inte slutar ta medicinen och sen kan man släppa ut den i omvärlden igen och den är mer eller mindre som oss andra.

Dessutom ska du veta att oerhört få av alla psykiskt sjuka dödar andra människor, eller ens skadar andra människor. Däremot är det många psykiskt sjuka som begår självmord utan att någonsin ha utgjort en fara för andra.
Citera
2004-10-19, 20:33
Medlem
Skjut fanskapet

Jag vet ingenting om denna dubbelmördare, men nånting säger mig att detta INTE är hans första våldsbrott. Alltså har daltarna sannolikt haft med honom att göra tidigare.
Han kanske har blivit vårdad och rehabiliterad ??? I så fall är detta grymma illdåd ännu "en seger" för flummarnas daltarvård med svängdörrar på vilohemmen.

Ta fast fanskapet, kedja fast honom i en mörk cell eller skjut han, men släpp för fasen inte ut såna bland allmänheten...
Daltarna spelar rysk roulette med våra barns liv som insats.... :mad:
Citera
2004-10-19, 20:35
Medlem
1349s avatar
Varje samhälle får det monster de förtjänar. Det kommer mera...
Citera
2004-10-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Ta fast fanskapet, kedja fast honom i en mörk cell eller skjut han, men släpp för fasen inte ut såna bland allmänheten...
Daltarna spelar rysk roulette med våra barns liv som insats.... :mad:

Du verkar ju inte helt våldsobenägen själv. Brukar du ta till våld för att lösa andra problem också?
Citera
2004-10-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiaq2000
Du verkar ju inte helt våldsobenägen själv. Brukar du ta till våld för att lösa andra problem också?

Nej, "brukar" är fel ord, men våld är nödvändigt i vissa situationer, men det var inte det tråden handlade om, försök inte blanda bort korten.
Citera
2004-10-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1349
Varje samhälle får det monster de förtjänar. Det kommer mera...

Jag håller med, vi betalar priset för svenssons röstande på daltare och kommunister vart fjärde år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in