2020-06-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkylarGrey
Det här är det första Jordgubbsflickan skriver i tråden där hon ger en ledtråd om gärningsmannen. Hon besvarar en hypotes om att gärningsmannen skulle vara i unga 20-årsåldern när brotten begicks. Det räcker med att läsa detta för att förstå att hon inte alls visste vem den nu MGM är.

Intressant för övrigt att det finns ett inlägg från juli 2012 i denna tråd där en person skriver att den ringde polisen och tipsade om en person som hette D*niel som blivit av med jobbet och ersattes av den 8-åriga pojkens pappa. Han ska ha varit hämndlysten enligt inlägget. Kan det ha varit det underliggande motivet? Öga för öga.

24 år räknas väl fortfarande som unga 20-års åldern? jodgubbsflickan är inte en hon...det är en han och absolut inget troll, framgår rätt snart, Känner GM mycket väl
Citera
Medlem
storytellers avatar
Intressant ny artikel ovan. Hyfsat normalt fungerande upp i tonåren och därefter ”knick” i utvecklingen med eskalerande isolering och substansbruk. Misstänkt sjukpension som 37—åring och isolering. Luktar psykosproblematik lång väg...
Citera
Medlem
JackFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Trycket på domstolen att döma till lagens strängaste straff kommer nog att vara stort.
Motivet är helt avgörande. Lyckas åklagaren att få det till ett hatbrott så livstid.
Försvaret får en föga avundsvärd uppgift.
Vilken strategi kommer dom att välja.
Försöka få psykvård. Kan bli svårt eftersom det var så länge sedan. Men är Daniel uppenbart skogstokig så kan man nog anta att han varit så hel livet. Han verkar tillbakadragen på gränsen till sluten men inte skogstokig.
Alltså att jag tror att det kommer landa på 18 år gäller ju förutsatt att inte målet blir politiskt (dvs ett nazistmål) för då kastas ju alla rättsprinciper och rättssäkerhet åt skogen och där lär det blir, precis som du skriver, livstid. Annars tror jag faktiskt inte på att det blir livstid. Ytterst få 21-åringar har dömts till livstid i Sverige. Jag kan bara komma på en. Här har dessutom gärningsmannen inte begått brott i nära 16 års tid efter morden. Inte för att det ska spela roll men det lär göra det.
Citera
2020-06-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melonpartiet
Givetvis inte. Dessa mord har ju skett av andra skäl, men att jag tog tag i saken i morse och polisanmälde dessa två mord har nog haft en stor betydelse.
Det har ju inte alls uppmärksammats på 16 år, sen skriver media om det, jag polisanmäler misstänkta mord och BAM så drar utredningen igång och levererar resultat direkt.

Inte för att vara dryg: Men hade inte jag anmält dessa mord under morgonen så hade det nog aldrig blivit något.

Vad snackar du om ens? GM blev anhållen i sin frånvaro igår!
Citera
Medlem
Jag gick i Daniels klass. Är i chock!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Finns ju ett annat fall där en vuxen huggit några barn vid en sjö I Sverige. Kommer inte ihåg det fallet, men lyssnade på en podd om det. Nån som minns det?
https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=2519

Vansinnesdådet i Bollnäs.

Tragisk historia där tvångsvård hade varit nödvändig.
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Håller med dig allt kring personen är skumt, sen att hans bror inte visste om vad lillebrorsan gjort det tror jag inte på. Både han och hans fru är medskyldiga som har skyddat en mördaren
Jo. Jag har en känsla av att familjen (föräldrarna och brodern) vetat om det och valt att skydda honom. Annars är det knappast möjligt att klara sig så länge. Kan också delvis vara en förklaring till föräldrarnas tidiga bortgång..tungt att bära på detta...när dom märkte mer och mer hur snaran började dras åt.
Citera
2020-06-09, 23:09
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RLKing
24 år räknas väl fortfarande som unga 20-års åldern? jodgubbsflickan är inte en hon...det är en han och absolut inget troll, framgår rätt snart, Känner GM mycket väl

Vad vet du, du har info om Jordgubben likt jordgubben har info om DÖN?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Nu kommer dom kompisarna och berättar om den udda gamla kompisen, från förr. Jävligt märkligt av hans polare att då inte informera polisen om han själv trodde att det absolut skulle kunna vara han. Jo lätt med facit i hand.

Instämmer!
Någon har säkert vetat om det
tror jag.
Citera
Medlem
En gåta att han inte torskade efter något år efter dubbelmordet. Man hade ganska mycket information om mördaren: mellanblont hår, 180-190 cm lång, ljus hy, inte kriminell, tar inga droger, samt bosatt i området.
Citera
2020-06-09, 23:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Trycket på domstolen att döma till lagens strängaste straff kommer nog att vara stort.
Motivet är helt avgörande. Lyckas åklagaren att få det till ett hatbrott så livstid.
Försvaret får en föga avundsvärd uppgift.
Vilken strategi kommer dom att välja.
Försöka få psykvård. Kan bli svårt eftersom det var så länge sedan. Men är Daniel uppenbart skogstokig så kan man nog anta att han varit så hel livet. Han verkar tillbakadragen på gränsen till sluten men inte skogstokig.

Är advokaten känd, eller ett oprövat kort ?

Någon som vet ?
Citera
2020-06-09, 23:10
Medlem
Någon som känner GM ? Och kan berätta om vem han var ? Hur kan man hugga en 8åring över 30ggr med kniv ? Vad lider man av för hat ? Var Daniel drogad eller vad är det som har utlöst detta ? Och hur har han kunnat bära detta inom sig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in