2020-06-09, 23:01
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Han ser inte så lycklig ut.

Jaha och det kan du utläsa ifrån ett gammalt klassfotot? finns väl hundra andra anledningar till varför han inte ler på ett fotot.
Citera
2020-06-09, 23:03
Medlem
Vegakaptens avatar
Blir inte riktigt klok på det här fallet...är det verkligen möjligt att utträtta ett sånt vilt och aggresivt våld, som dödar två människor och sedan fullständigt gå under radarn i 16 år?! Utan att bete sej så udda eller aggresivt så man inte blir iaktagen och ifrågasatt? Hallå, Linköping är ju inte SÅ JÄVLA STORT!!! Någon måste väl ändå kännt nåra vibbar? Eller?! VEM mer visste om det här? NÅGON måste ha vetat?!
Citera
2020-06-09, 23:03
Medlem
Jag är helt övertygad om att hans bror visste att det var Daniel som var mördaren. Är helt 100 på det.
Citera
2020-06-09, 23:04
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Med den inkomsten och inneboende hos sin bror så verkar han tillhöra kategorin långtidsarbetslös? Om han inte hade någon kontakt med psykiatrin så verkar han inte haft någon NPF som berättigat honom till ett LSS-boende. Gymnasial utbildning, ingen uppenbar sjukdomsbild eller funktionsnedsättning men självvalt enstöring?

Han kan ju ha diagnos ändå förstås, kanske en odiagnosticerad.

Undrar om han aldrig haft kontakt med psykiatrin eller om han en gång haft det och de sedan struntat i honom genom åren. Det är väldigt vanligt att de gör så om personen själv inte aktivt söker hjälp hela tiden.

Sjukskriven för psykiska problem hade han ju kunnat bli genom vårdcentralen också iof.
Citera
2020-06-09, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vegakapten
Blir inte riktigt klok på det här fallet...är det verkligen möjligt att utträtta ett sånt vilt och aggresivt våld, som dödar två människor och sedan fullständigt gå under radarn i 16 år?! Utan att bete sej så udda eller aggresivt så man inte blir iaktagen och ifrågasatt? Hallå, Linköping är ju inte SÅ JÄVLA STORT!!! Någon måste väl ändå kännt nåra vibbar? Eller?! VEM mer visste om det här? NÅGON måste ha vetat?!

Håller med dig allt kring personen är skumt, sen att hans bror inte visste om vad lillebrorsan gjort det tror jag inte på. Både han och hans fru är medskyldiga som har skyddat en mördaren
Citera
2020-06-09, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melonpartiet
Givetvis inte. Dessa mord har ju skett av andra skäl, men att jag tog tag i saken i morse och polisanmälde dessa två mord har nog haft en stor betydelse.
Det har ju inte alls uppmärksammats på 16 år, sen skriver media om det, jag polisanmäler misstänkta mord och BAM så drar utredningen igång och levererar resultat direkt.

Inte för att vara dryg: Men hade inte jag anmält dessa mord under morgonen så hade det nog aldrig blivit något.

Bara för att du personligen inte har läst om det så betyder det inte att det inte har uppmärksammats för det har det gjort sporadiskt.
Citera
2020-06-09, 23:06
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Jaha och det kan du utläsa ifrån ett gammalt klassfotot? finns väl hundra andra anledningar till varför han inte ler på ett fotot.

Ser inte så lycklig ut ens när han ler, om jag ska vara helt ärlig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Jag är helt övertygad om att hans bror visste att det var Daniel som var mördaren. Är helt 100 på det.

Då kan du med gott samvete gå till polisen med dina uppgifter, eftersom du säger 100% så antar jag att personen du hänger ut har erkänt detta personligen till dig innan gripandet.

Trattskaft.
Citera
Bannlyst
Citat:

Klart han visste, men välkommen till Sverige den äldre brodern sitter väl hemma och njuter av en kopp te nu
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
https://www.expressen.se/nyheter/bro...ster-stina-11/

Gärningsmannen påminner väldigt mycket om denna gärningsman. 21 år vid mordet, bragde livet om ett barn med kniv, enstöring utanför samhället, erkände direkt i förhör, ingen brottshistorien innan osv. Osv.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

På vilket sätt är du hundra på det?
Citera
2020-06-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
På vilket sätt är du hundra på det?

Får den känslan med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto