2008-12-04, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Linköpingsmorden är ett av de fall jag följt närmast. Mindre än två veckor efter mordet intervjuade jag GW, som hävdade att gm troligen var ett barn. Han var då mycket upprörd att man inte kallade in Rolf Sandberg, som löste Kevinmorden i Arvika och är den ende svenska polis som har gedigen erfarenhet att förhöra barn.
Det här har han sagt ungefär en gång om året, så jag begriper inte riktigt vad det nya är.

Ett par reflektioner:
*Benniet verkar nyktrare än på länge...
*GW tolkar det faktum att mördaren gjorde en cirkelrörelse som att denne bodde i slutet av cirkeln.
Flera poliser jag talat med tror på motsatsen och jag är beredd att hålla med.
Det är ett helvete att hitta i de kvarteren. Jag gjorde samma cirkelrörelse när jag snabbt skulle till tobaksaffären där mössan hittats från mordplatsen. Efter att ha kutat vad jag trodde var rätt väg var jag tillbaka på mordplatsen. jag tror att mördaren saknat lokalkännedom och helt enkelt kutade vilse.
*GW:s avslutade kommentar (citerat från mitt dåliga minne, då jag inte anteckande:
"Min GMP motsäger rikspolissstyrelsens GMP-grupps rapport på nästan alla punkter. Det är ytterligare ett starkt argument för att jag har rätt."

Intressant att du har följt det på nära håll s a s. Men mössan hittades utanför ICA Nära, det är inte en "tobaksaffär".
Citera
2008-12-04, 15:41
Medlem
KarlPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbuske
Just det ja.
Leifspåret hade jag glömt bort.
Men om det stämmer så kanske det kan vara intressant att kolla en ung kille med det namnet som bor/bodde några hundra meter från brottsplatsen.
Han var 16 vid brottstillfället.

Men kan det verkligen vara ett barn då?
Det kan ju inte finnas någon som har döpt sitt barn till Leif sedan 1965!
Citera
2008-12-04, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Intressant att du har följt det på nära håll s a s. Men mössan hittades utanför ICA Nära, det är inte en "tobaksaffär".
Sorry. Kommer bara ihåg att det var vid en liten affär på en sån där låda som returtidningar läggs i.
Citera
2008-12-04, 17:57
Medlem
Om han skadat sig i handen tycker man att hans föräldrar eller eventuella syskon borde lagt märke till det, lär vara svårt att lägga om sin hand efter en knivskada helt på egen hand och göra så ingen märker det (I skolan, hemma osv).

Därför tror jag inte att han är 13-17 eftersom man skulle bo hemma då, och isåfall vad gör han idag? Mest troligt är att han är äldre, för visst måste han nästan ha flytt landet? Ser det nästan som en omöjlighet att som 13-17 åring ha råd eller ens kunskap om att "fly landet", plus att även om han nu hade pengar till att fly landet (Eller ens fly hemifrån/byta stad/what-ever) så måste väl hans föräldrar ha lagt märke till det? Hur många kan ha anmälts försvunna dagarna kring mordet?
Citera
2008-12-04, 19:00
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Om han skadat sig i handen tycker man att hans föräldrar eller eventuella syskon borde lagt märke till det, lär vara svårt att lägga om sin hand efter en knivskada helt på egen hand och göra så ingen märker det (I skolan, hemma osv).

Därför tror jag inte att han är 13-17 eftersom man skulle bo hemma då, och isåfall vad gör han idag? Mest troligt är att han är äldre, för visst måste han nästan ha flytt landet? Ser det nästan som en omöjlighet att som 13-17 åring ha råd eller ens kunskap om att "fly landet", plus att även om han nu hade pengar till att fly landet (Eller ens fly hemifrån/byta stad/what-ever) så måste väl hans föräldrar ha lagt märke till det? Hur många kan ha anmälts försvunna dagarna kring mordet?

Nä, mördaren behöver inte ha flytt landet, det räcker med att mördaren flytt Linköping.
Citera
2008-12-04, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Intressanta teorier om morden. Gärningsmannen måste inte bo i området även om det verkar troligt. Han kanske var på besök hos ena föräldern eller en släkting. Mobbad datanörd? Mohamad hade väl en äldre syster och bror?

http://www.corren.se/archive/2008/12/3/k032781x62wszwr.xml

Hassan Ammouri har tidigare berättat om ett han i Stockholm sett en man på ett Interkafé vid "plattan" vid Sergels torg som väl stämde med signalementet på dubbelmördaren.

Mannen hade också en skada på handen av den typ dubbelmördaren måste ha fått av den butterflykniv som användes vid mordet.

När såg han den här mannen på internetkaféet i Stockholm?
Vad gjorde han när han såg honom?
Citera
2008-12-04, 19:09
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Intressanta teorier om morden. Gärningsmannen måste inte bo i området även om det verkar troligt. Han kanske var på besök hos ena föräldern eller en släkting. Mobbad datanörd? Mohamad hade väl en äldre syster och bror?

Ja, det kan vara värt att notera att det kan ha varit någon höstlovsledig unge som var tillfälligt i Linköping. Kanske någon snoris som hälsade på sin senila farmor.
Citera
2008-12-04, 19:14
Medlem
Detta tycker jag är lite skumt

Varför sågar Hassan Ammouri den nya teroin kring vem mördaren kan vara? Personligen tycker jag att han borde välkomna alla nya uppslag, han vill väl att sonens mördare ska åka fast Känns inte som det är mer troligt att han själv skulle ha sett mördaren i Stockholm.. Ska polisen lägga allt krut på att jaga efter en man som nångång syntes vid Sergels Torg Känns aningens skumt det här. Låter lite som han själv sitter på info vem mördaren kan vara när han är så tvärsäker på att GW har fel. Detta är ju något som det länge har ryktats om i Linköping...
Citera
2008-12-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Nä, mördaren behöver inte ha flytt landet, det räcker med att mördaren flytt Linköping.

Okej så, varför saknar ingen snubben på skolan/jobbet/hemma (Eller om han är arbetslös, det stället som förser honom med pengar soc/arbetsförmdl)? Dök han upp samma dag som mordet på jobbet/skolan och sa att han hackade lök och slant? Hur kan det INTE påverka någon som enligt leif GW är "inte psykiskt sjuk" att man brutalt huggt ner en 8a åring och en 50+are.

Edit: Hade ingen aning om att det var höstlov då, det förklarar en del
Edit2: Fast inte om han är 20-25...
Senast redigerad av Dsndss 2008-12-04 kl. 19:41.
Citera
2008-12-04, 19:35
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Detta tycker jag är lite skumt

Varför sågar Hassan Ammouri den nya teroin kring vem mördaren kan vara? Personligen tycker jag att han borde välkomna alla nya uppslag, han vill väl att sonens mördare ska åka fast Känns inte som det är mer troligt att han själv skulle ha sett mördaren i Stockholm.. Ska polisen lägga allt krut på att jaga efter en man som nångång syntes vid Sergels Torg Känns aningens skumt det här. Låter lite som han själv sitter på info vem mördaren kan vara när han är så tvärsäker på att GW har fel. Detta är ju något som det länge har ryktats om i Linköping...

Du tror inte det kan vara en spontal reaktion mot GW?
Denne har en förmåga att uttala sig tvärsäkert om fall han inte känner till alls o det kanske han gjorde även om detta ibörjan, vilket kan ha föranlett pappan att inte sätta någon tilltro till GW nu heller?
Citera
2008-12-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Du tror inte det kan vara en spontal reaktion mot GW?
Denne har en förmåga att uttala sig tvärsäkert om fall han inte känner till alls o det kanske han gjorde även om detta ibörjan, vilket kan ha föranlett pappan att inte sätta någon tilltro till GW nu heller?

Jo så kan det vara. Och visst, vi lever i en sjuk värld så kanske har han rätt i att GW bara vill kränga nån ny bok och behöver uppmärksamheten... Men nu har det gått 4 år sen morden inträffade och det verkar inte vimla av heta tips till polisen direkt så med tanke på det så känns det som Ammouri skulle uppskatta lite mer ljus på detta fall och lite nya infallsvinklar.
Citera
2008-12-04, 22:18
Medlem
online_alwayss avatar
Hur svårt kan det vara att topsa alla elever i Linköpings skolor? Kan väl inte vara fler än 4 skolor max? Dom har ju DNA på gärningsmannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in