2012-04-26, 00:13
Medlem
Nägon som har ett videoreferat redan nu? kom just hem och hittar ingen på aftonbladet än.
Kanske någonstans man kan se hela matchen i repris?
Citera
2012-04-26, 00:14
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Uppdaterar man inte CL-truppen mellan gruppspelet och slutspelet? Eller har jag bara fått för mig det? Rent logiskt borde ju då de som registrerade i slutspels-truppen få en medalj.

Nu spekulerar jag dock bara.

Du får ju lägga till någon ny spelare så länge denne inte är cup tied, sen är väl alla under 21 automatiskt tillgängliga. Jag tror att man t ex får sätta juniorer på bänken om ordinarie skulle ta slut.. Vilket det nästan känns risk för nu med hutlöst många avstängningar och även en del skador.

Men jag har ju svårt att föreställa mig att någon som t ex spelat hela gruppspelet + kvalet (t ex) i jämförelse med någon som kanske registreras i truppen till våren men inte ens används - skulle få en medalj.
Citera
2012-04-26, 00:16
Bannlyst
Är det inte kul hur mycket skit PL fått, men at the end of the day har dom ett lag i CL-final och fantastiska Spanien inget lag
Citera
2012-04-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Grattis till Bayern! Välförtjänt, men Real borde ha gamblat lite mer i förlängningen och försökt gå för segermålet. Man vill aldrig göra upp med tyskar i straffläggning

Lite lustigt att rutinerade spelare som Ronaldo, Kaka, Ramos och Lahm kliver fram och bränner sina straffar. Ramos och Lahms straffar var dessutom direkt usla. Alaba däremot som endast är 19 år kliver fram och sätter dit den stensäkert. Underbart!

Bra val att fimpa Robben i straffläggningen. Han hade visserligen satt en straff i matchen, men det var verkligen på nöd och näppe. Robben har aldrig nerver när det kommer till dessa avgörande lägen. Lite sämst när det gäller kan man säga. Vi minns ju att han brände ett friläge i VM-finalen för två år sedan, missade straff mot Dortmund osv. Nästan lite överraskande att han fick slå straffen när det stod 2-0 till Real. Han hade ju precis innan sumpat ett jätteläge och dessutom ska man ju komma ihåg att Casillas stod i mål. En målvakt som Robben har svårt att överlista!

Men underbart med Bayern-Chelsea i final. Speciellt när alla snackat om Real och Barca hela tiden, som om de lagen spelar i en egen dimension.

Jag tror på Bayern. Bägge lagen saknar många viktiga spelare (vilket i sig är sjukt tråkigt, men klubbarnas bredd får i alla fall testas lite), men fördelen av hemmaplan kommer nog helt enkelt vara för stor.
Det glömde han dock när det var dags att lägga den avgörande mot Sverige

Men annars håller jag med. Var säker på att Robben skulle lägga och var säker på att han då också skulle missa. Skönt att jag hade fel
Citera
2012-04-26, 00:20
Medlem
Aritzos avatar
Vilken jävla final vi har framför oss. Hade Real gått vidare hade det varit tråkigt och över. Men nu är Chelsea vidare efter en episk thriller i båda möten mot Barca.

Bayern som jag tyckte de såg ut som va offside på Ronaldo sen fanns de några hands situationer. Bayern ägde överdrivet mycket boll och skapade ändå chanser då och då. Real va mer ta bollen och tappa den igen. Bayern visa hur mycket dom ville till final. Dom löpte mer, gav mer än va Real gjorde.

Bästa är nu att både Bayern och Chelsea saknar spelare men fördel till Bayern som har hemma. Kommer vara hur bra final som helst. 2 Lag som förtjänar att vara i final.

Hade inte kunnat bli bättre.

Ang Spanska ligan vs andra ligor:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/389279_10150678854487536_666842535_9806592_1389721 039_n.jpg
Citera
2012-04-26, 00:25
Medlem
NoReplicas avatar
"Världens bästa lag" som många uttrycker det, förlorade båda sina semifinaler mot tyskt ock engelskt motstånd. Man har enorma resurser och deras liga är en tvålagsliga, ändå når man inte final. Fast båda kan ha gjort det, väldigt små marginaler.

Vill bara säga att man stöter på motstånd ute i Kontinenten, det borde majoriteten av era fans komma i håg.

Många tycker Barca är världens bästa lag, men jag har länge tyckt att Bayern har passerat dem. Deras spel är tusen gånger finare än sidledsbarca. Det enda som gör att dem inte för detta erkännande är att dem spelar i Bundesliga.
Citera
2012-04-26, 00:25
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Grattis till Bayern! Välförtjänt, men Real borde ha gamblat lite mer i förlängningen och försökt gå för segermålet. Man vill aldrig göra upp med tyskar i straffläggning

Lite lustigt att rutinerade spelare som Ronaldo, Kaka, Ramos och Lahm kliver fram och bränner sina straffar. Ramos och Lahms straffar var dessutom direkt usla. Alaba däremot som endast är 19 år kliver fram och sätter dit den stensäkert. Underbart!

Bra val att fimpa Robben i straffläggningen. Han hade visserligen satt en straff i matchen, men det var verkligen på nöd och näppe. Robben har aldrig nerver när det kommer till dessa avgörande lägen. Lite sämst när det gäller kan man säga. Vi minns ju att han brände ett friläge i VM-finalen för två år sedan, missade straff mot Dortmund osv. Nästan lite överraskande att han fick slå straffen när det stod 2-0 till Real. Han hade ju precis innan sumpat ett jätteläge och dessutom ska man ju komma ihåg att Casillas stod i mål. En målvakt som Robben har svårt att överlista!

Men underbart med Bayern-Chelsea i final. Speciellt när alla snackat om Real och Barca hela tiden, som om de lagen spelar i en egen dimension.

Jag tror på Bayern. Bägge lagen saknar många viktiga spelare (vilket i sig är sjukt tråkigt, men klubbarnas bredd får i alla fall testas lite), men fördelen av hemmaplan kommer nog helt enkelt vara för stor.

Eller hur! Konstaterade det för mig själv under kvällen, att det känns så otroligt naivt att tro att en straffläggning på något sätt skulle vara något att vänta in. Jag anade redan vid 2-1 att det inte skulle bli fler mål, det är inte första gången matcher drar igång direkt, men sen stelnar av totalt vid förlängningsläge. Men det är ju fortfarande bara ett lag som går vidare, och var finns egentligen säkerheten i att gå för att ta hem det på straffar? Ingenstans. Real Madrid borde ha jagat trean betydligt intensivare. Jag tror ju mer på att publiken kan ge dem en skjuts i ryggen i själva spelet, än snarare en tyngande förväntan vid en straffläggning. Sen räddade väl Neuer Schalke mot Fenerbache i en straffläggning för några år sen om jag inte missminner mig. Han är ju kanske den sista målvakten man vill ha mot sig i en straffläggning.

Helt rätt att sätta Alaba som nr1. Han är redan klar för att han missar finalen så all personlig press på att han kanske ska få spela den är ju redan borta. Oavsett vad han gör så kommer han inte få spela. Då är det mkt enklare att lägga en straff för laget, framför jaget.
Gomez straff var direkt dålig. Hade Casillas gått åt det hållet så hade det varit räddning. Tur för Bayerns del att de inte chansade med honom i matchläget.
Citera
2012-04-26, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoReplica
"Världens bästa lag" som många uttrycker det, förlorade båda sina semifinaler mot tyskt ock engelskt motstånd. Man har enorma resurser och deras liga är en tvålagsliga, ändå når man inte final. Fast båda kan ha gjort det, väldigt små marginaler.

Vill bara säga att man stöter på motstånd ute i Kontinenten, det borde majoriteten av era fans komma i håg.

Många tycker Barca är världens bästa lag, men jag har länge tyckt att Bayern har passerat dem. Deras spel är tusen gånger finare än sidledsbarca. Det enda som gör att dem inte för detta erkännande är att dem spelar i Bundesliga.

Men vad har fint spel med hur bra man är att göra? Barca har ju uppenbarligen varit mycket bättre än Bayern de senaste åren.
Citera
2012-04-26, 00:27
Medlem
bagarn29s avatar
Tänk om det var två mästarelag som kommer att spela CL-finalen men nu är det ju inte detta.
Så Champions Leuage är devalverad för pengarnas skull, fy vad trist det blir som en slags EL-final nr 2.
Citera
2012-04-26, 00:28
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Det glömde han dock när det var dags att lägga den avgörande mot Sverige

Men annars håller jag med. Var säker på att Robben skulle lägga och var säker på att han då också skulle missa. Skönt att jag hade fel

Yes, mot Sverige var han kylig. Men det var år 2004, med andra ord för snart 8 år sedan. Vill även minnas att Robben missade någon avgörande straff när han spelade i Chelsea. Kan det ha varit mot Liverpool i någon straffläggning i CL?

Jag trodde också Robben skulle ta en, och då vet man verkligen inte hur det hade gått. Trodde inte han skulle ha satt den under matchen, men han hade marginalerna på sin sida.
Citera
2012-04-26, 00:30
Medlem
NoReplicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haser
Men vad har fint spel med hur bra man är att göra? Barca har ju uppenbarligen varit mycket bättre än Bayern de senaste åren.

Bayern har vunnit ligan cupen och varit i final i Champions League. Man spelade ut Inter i kvarten förra året men åkte tyvärr ut. Säger inte att Barca varit kassa, men många glömmer hur bra Bayern är. Med lite marginaler på sin sida hade man verkligen vunnit mer dessa sista åren.

Det är olika för alla, men jag anser att Bayern är ett bättre fotbollslag än både Real ock Barca.
Citera
2012-04-26, 00:31
Medlem
Speytos avatar
Bayern tar detta, allt annat vore en överraskning. Dock så överraskade Chelsea genom att slå ut Barcelona och det är ändå en större skräll än att vinna över Bayern i en final. De gamla gubbarna kanske ser till att sjunga på sista versen men känns ändå som att Bayern-maskineriet kör över Chelsea här. En rolig final blev det ändå tycker jag, trots att Real åkte ut.

Nu får jag väl komma med några kommentarer om matchen som Madridista... Tycker att det var en riktigt bra match i första halvlek. Sjuk spänning och jag kunde knappt sitta stilla och kolla på matchen. Andra halvlek gick ner sig lite och sista 20 så var det inte så mycket egentligen, båda lagen verkade sikta mot förlängning och det var inte så mycket liv i slutet. När Kaka kom in så blev det kanske lite mer upplivat men han lyckades bara komma till några halvchanser. Totalt sett var matchen jämn och väldigt oviss, man kände aldrig att något lag var närmare segern än de andra och att det stod 2-0 till Real efter 15 minuter var ganska orättvist, speglade inte matchbilden.

Hela mötet kändes som 2 magneter med samma pol som försökte gå mot varandra, lagen var så jämna och det hade kunnat gå hur som helst egentligen. Men Bayern är ändå värdiga vinnare till slut och gick vidare utan några större skandaler vilket är skönt att undvika.

Grattis Bayern till segern och lycka till i finalen hemma.

(F.ö skönt att se en final där man inte hejar på något lag mer än det andra, spelar ingen roll vem som vinner för min del egentligen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in