2012-04-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Jag tycker Real ska vara väldigt nöjda med resultatet. Så som Bayern spelade i andra så kunde det gott vara 2-0 eller 3-1 snarare än 2-1.

Exakt. Man ska vara nöjda med bortamålet och endast 1 mål underläge. Det löser sig i returen.
Citera
2012-04-17, 23:11
Medlem
Tror ni morgondagens domare såg på Howard Webbs insats idag och går på samma hårda linje med filmare imorgon?
Citera
2012-04-17, 23:13
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Domaren var väldigt bra faktiskt. Jag föredrar när domaren låter spelet gå i 50/50 situationer för att få spelet att gå vidare. Annars en väldigt trevlig uppvisning av Bayern, hur mycket ska ni ha för Lahm?
Han var grymt bra men det är vi så vana med, men nog måste man som jag gjort i stort sett hela säsongen hylla den unga(19)Alaba.

Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Vi drömmer och hoppas med Robbens 3-2 mål mot Man.U svävande sakta fram och tillbaks i synfältet.

Underbara minnen det där och nu kommer jag gå lägga mig och drömma om nått sådant
Citera
2012-04-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Tycker på något sätt att Real har ett stabilare lag men att Bayern har extremt mycket bättre toppar och med 2-1 i ryggen så borde det räcka till final. Real har väldigt lite spel inne i boxen, vet inte om det är någon uttalad strategi men det lär krävas mer chanser tätt inpå Neuer för annars blir det svårt att göra tillräckligt många mål. För jag ser inte hur Bayern skulle kunna gå mållösa från Bernabeu med det här spelet, särskilt inte när Real måste styra matchen.

Dock har Bayern en rejält lägre lägstanivå och deras form verkar gå upp och ner. Tar Real kontrollen och attackerar kommer Bayern i princip endast ha chans på kontringarna som dock är farliga med Lahm, Ribery och Robben.
Citera
2012-04-17, 23:14
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CL1999
Tror ni morgondagens domare såg på Howard Webbs insats idag och går på samma hårda linje med filmare imorgon?

Verkligen inte av många anledningar. Webb är väl ändå den bästa domaren för tillfället? Han gjorde bra ifrån sig i VM-finalet om man räknar bort vissa situationer. Situationer som de flesta domarna hade dömt likadant.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Han var grymt bra men det är vi så vana med, men nog måste man som jag gjort i stort sett hela säsongen hylla den unga(19)Alaba.

Hyllade Alaba i matchtråden. Vilken succédrag att ta ner honom på vänsterback. Han har egentligen allt, snabbhet, teknik, taktiskt sinne och bra defensivt. Sen ska man egentligen inte klaga på Bayerns försvar överlag, visst, Bayern har kanske inte det starkaste försvaret på pappret men fan, när de spelar med sånt här maskineri kan de ha Bengt, 56 från Gåsborn och det skulle funka. Otroligt imponerad.
Senast redigerad av Cambijao 2012-04-17 kl. 23:18.
Citera
2012-04-17, 23:15
Medlem
Mr.Golds avatar
Cristiano Ronaldo! – Stora matchernas man!...eller?
Citera
2012-04-17, 23:16
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CL1999
Dock har Bayern en rejält lägre lägstanivå och deras form verkar gå upp och ner. Tar Real kontrollen och attackerar kommer Bayern i princip endast ha chans på kontringarna som dock är farliga med Lahm, Ribery och Robben.

Fast egentligen spelar det ingen roll hur dålig Bayerns lägsta nivå är, spelet byggs på Ribery, Robbens och Gomez toppar. Högst osannolikt att alla dessa skulle vara värdelösa i returen.
Citera
2012-04-17, 23:17
Medlem
Trevlig match och perfekt resultat inför matchen på Bernabeu för oss neutrala. Äntligen lite matcher man ser fram emot i denna turneringen.
Citera
2012-04-17, 23:21
Medlem
Trillskes avatar
Kul att Bayern får med sig ledningen till returen. Tycker att ovanligt många matcher varit tråkiga i årets CL, men detta blir en riktig drabbning.

Hur många % ska man ge Chelsea då? 5?
Kan ju hända det också. Tagga nu gubbjävlar.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gold
Väldigt sällan, så har det sett ut länge. Matcherna mot Barcelona har varit ordentligt episka fails.
Citera
2012-04-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gold

Ja. EM-final med landslaget och CL-vinst med Man Utd och påväg mot en CL-final med Real i år. Bra variation, visar att han kan spela alla sorters fotboll och anpassa sig.
Citera
2012-04-17, 23:22
Medlem
Blir ju såklart skitsvårt på bernabeu för bayern. Men bortsett från barca tror jag bayern är det lag som har bäst chans att göra mål där. Har dålig koll på reals hemmafacit i år, men tidigare år har de ju släppt in ett och annat hemma mot vilka spanska skitlag som helst.
Citera
2012-04-17, 23:24
Medlem
Chelsea kommer inte ha en suck mot Barcelona. Betydligt, betydligt mindre chans än vad Milan någonsin hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in