2012-03-29, 18:12
Medlem
LuaLuas avatar
En fotbollsmatch som Barcelona inte vinner ÄR ingen bra fotbollsmatch. Kan vi inte alla bara enas om det så är det slutdiskuterat?
Citera
2012-03-29, 18:19
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Återigen, såg inte matchen men det jag inte förstår är att "Världens bästa klubb genom tiderna" och "Världens bästa fotbollsspelare genom tiderna" inte kunde vinna på San Siro för att planen var dålig? Är det vad ni diskuterar?

Nej, det verkar mer som om diskussionen handlar om en dålig plan rent allmänt. Planen var ett skämt, det anstår inte ett lag som Milan att ha en sådan usel plan. Skaderisken är stor och det blir uselt spel.
Citera
2012-03-29, 18:20
Bannlyst
Lite skrattretande när Barcelona klagar på gräset. Hur fan kan man som världens bästa lag innehållandes världens bästa spelare inte vinna över ett par medelmåttor? Milan saknade ett flertal nyckelspelare på plan igår.

Barcelona var usla igår.
Citera
2012-03-29, 18:23
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magkatarren
Lite skrattretande när Barcelona klagar på gräset. Hur fan kan man som världens bästa lag innehållandes världens bästa spelare inte vinna över ett par medelmåttor? Milan saknade ett flertal nyckelspelare på plan igår.

Barcelona var usla igår.

Man får inte anmärka på planen men det är ok att skylla på skador? Ok, då vet jag.
Citera
2012-03-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Återigen, såg inte matchen men det jag inte förstår är att "Världens bästa klubb genom tiderna" och "Världens bästa fotbollsspelare genom tiderna" inte kunde vinna på San Siro för att planen var dålig? Är det vad ni diskuterar?

Bör man vinna alla matcher året om för att få anses vara världens bästa?
Citera
2012-03-29, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Man får inte anmärka på planen men det är ok att skylla på skador? Ok, då vet jag.

Jag förstår bara inte hur spelare som Messi, Iniesta, Sanchez och Xavi inte kan göra mål på mediokra spelare så som Bonera, Antonini, Emanuelson och Robinho. Det är väl knappast så att Milan har något vidare spelarmaterial.

Kollektivet går före individen. Milan lär ha en trupp beståendes av mediokra spelare men man jobbar för varandra, så att spelare som Messi inte lyckas med sina bollkonster.

Vad gäller gräset så ska du bara hålla käften. 4552 förklarade fint längre bak om Barcelonas barnfasoner. Varför klagade man inte på gräset när man var på San Siro och vann i höstas? Vad jag vet var gräset i samma skick, om inte sämre.
Citera
2012-03-29, 18:28
Medlem
Citat:
Skador påverkar bara ett lag. Planen påverkar båda. Svårt att förstå?
Citera
2012-03-29, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk

Anser du inte själv att man ska vinna 10/10 när man möter motstånd som Bonera, Antonini, Mexes, Nesta, Robinho, Emanuelson och Nocerino? Jag skulle då inte kalla Barcelona för världens bästa lag just nu.
Citera
2012-03-29, 18:30
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magkatarren

Barcelona var usla igår.

Barca var inte usla, det var Milan som lyckades neutralisera Barcas offensiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOerfarne
Skador påverkar bara ett lag. Planen påverkar båda. Svårt att förstå?

En plan kan ju dock påverka olika lag i olika grad.
Citera
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Nej, det verkar mer som om diskussionen handlar om en dålig plan rent allmänt. Planen var ett skämt, det anstår inte ett lag som Milan att ha en sådan usel plan. Skaderisken är stor och det blir uselt spel.

Uefa har noggranna bestämmelser för hur en plan får och inte får se ut när det spelas Champions League. De har personal på plats som innan varje match ser över planen och gräset. Planen på San Siro blev godkänd av Uefa både innan Arsenal matchen och innan matchen igår.

Förstår inte riktigt varför Barcelona klagar när planen håller standarden enligt Uefa och uppfyller alla mål för hur en fotbollsplan ska se ut. Planen kan säkert förbättras eller så kan Uefa höja standarden för hur de vill att en matchplan i Champions League ska vara.

Men det blir dock lite fånigt när Barcelona klagar för att planen inte är så blöt som Barcelona vill ha det. De tränade ju troligtvis och värmde upp på planen timmar innan matchen utan att klaga.
Citera
2012-03-29, 18:33
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk

Nej, det var inte min poäng. Min poäng var att man lägger skuld på planen för att man inte vann, inte för att Milan var bra eller att Barcelona spela dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in