2012-04-26, 00:34
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoReplica
Bayern har vunnit ligan cupen och varit i final i Champions League. Man spelade ut Inter i kvarten förra året men åkte tyvärr ut. Säger inte att Barca varit kassa, men många glömmer hur bra Bayern är. Med lite marginaler på sin sida hade man verkligen vunnit mer dessa sista åren.

Det är olika för alla, men jag anser att Bayern är ett bättre fotbollslag än både Real ock Barca.

Ganska dålig timeing på ditt påstående då Dortmund gått och vunnit bundesliga de senaste två åren. Och att vinna de inhemska cuperna känns ju extremt intetsägande sett till den Europeiska statusen.
Citera
2012-04-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Du får ju lägga till någon ny spelare så länge denne inte är cup tied, sen är väl alla under 21 automatiskt tillgängliga. Jag tror att man t ex får sätta juniorer på bänken om ordinarie skulle ta slut.. Vilket det nästan känns risk för nu med hutlöst många avstängningar och även en del skador.

Men jag har ju svårt att föreställa mig att någon som t ex spelat hela gruppspelet + kvalet (t ex) i jämförelse med någon som kanske registreras i truppen till våren men inte ens används - skulle få en medalj.

Från "the regulations of the 2010/11 Champions League":

Medals
5.04 Thirty gold medals are presented to the winning club, and 30 silver medals to
the runner-up. Additional medals may not be produced.

Citera
2012-04-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoReplica
Bayern har vunnit ligan cupen och varit i final i Champions League. Man spelade ut Inter i kvarten förra året men åkte tyvärr ut. Säger inte att Barca varit kassa, men många glömmer hur bra Bayern är. Med lite marginaler på sin sida hade man verkligen vunnit mer dessa sista åren.

Det är olika för alla, men jag anser att Bayern är ett bättre fotbollslag än både Real ock Barca.
Dortmund är också bättre än dessa lag då? Med tanke på att de joggar hem tyska ligan två år på raken...

Bayern mötte Barca 09. Fick tokpisk med typ 4-0. Spel mot ett mål hela matchen. det är det enda vi kan jämföra med om vi nu inte räknar alla Barcas medaljer på senare år.
Citera
2012-04-26, 00:41
Medlem
Langsdales avatar
Vilken match, iaf första 45. Tänk om det hade varit en final, då hade båda lagen kunnat gått fullfart framåt i 90 min.

Marcelo, vilken match han gör. Han fintade som självaste Ronaldinho och var säkrare i defensiven än både Ramos, Pepé och Arbeloa tillsammans. När han spelar såhär är han världens bästa vänsterback.

Özil, viktigaste spelaren för Real Madrid? Han skapade allt, han är verkligen kreatörernas kung i Madrid.

Ronaldos två mål, rätt kyliga men gjorde inte så mycket själv.

Kakás inhopp var inte bra, han och bollen var inte vänner.

Benzema var riktigt bra idag, såhär ska han spela varje match.

Gomez, grabben som sugs som en magnet till bollen. Där bollen hamnar så är han där med en fot eller huvudet.

Målvakterna, ojojoj. Här såg vi världens bästa målvakter i samma match. Neuer och Casillas, Hart du är tyvärr så långt nere på tredje placeringen man kan komma trots att jag rankade dig som tvåa förra veckan.

Nu till Mourinhos misslyckande, för det var hans och ingen annans.

Ronaldo hade lagt en straff, det gör att Ronaldo blir ställd när han ska lägga ännu en straff som är riktigt avgörande. Han blir nervös för han vill inte lägga den i samma hörn som innan, och går då mot stolpen med en nervös vrist. Man ska inte klandra Ronaldo här, man ska aldrig börja med en redan använd straffskytt, allt blir snurrigt. Ronaldo är den bästa straffskytten i Real och kanske i världen, och det vet Neuer som bara väntade på hans straff. Hade Ronaldo lagt som tredjeman hade Neuer tänkt mer på när i helvete Ronaldo ska lägga sin straff, det tar psykiskt på Neuer. När Neuer räddade Ronaldos straff så växte Neuers tuppkam så mycket att Maxi Lopez i Milan blev avis. Samt när Realspelarna ser deras bästa straffskytt misslyckas, så tar det hårt. Hur ska de lyckas göra mål om inte den bästa gör det?!

Kakans straff var lika dålig som Ronaldo, dock tycker jag den blir sämre pga han inte lagt någon tidigare och är inte trött. Inget felval av Mou.

Här komme det största felet dock, VARFÖR LÅTA RAMOS LÄGGA EN AVGÖRANDE STRAFF?
Jag orkar inte ens skriva något om det, Mou valde verkligen helt helt helt helt fel här.

++++ till Heynckes som lät Robben vila under straffläggning, han hade redan lagt sin straff och skulle hamna i samma sits som Ronaldo. Dock kan man inte låta Ronaldo vila i straffar men iaf låtit han varit tredje man som jag skrev ovan.

Bra match av båda lagen, finalen kommer inte alls kännas lika underhållande som denna.

Grattis till Bayern och till er fans, ni är värda detta. Hoppas bara ni vinner finalen så alla chelsea-fans inte får luft under vingarna.

Var det bara jag som fick en klump i magen innan straffarna? Jag blev akut skitnödig och mådde illa..

Jag skriver detta med sorg i mig, vi var så nära. Men man ska inte ta vinsten ifrån Bayern.
Citera
2012-04-26, 00:46
Medlem
Steff83s avatar
Inte mycket att snacka om...Straffar är som det är..men denna gång föll det rätt ut. Bayern var det bättre laget sett över 2 matcher. Inget snack. Real fixade inte alls att skapa något tryck.
Citera
2012-04-26, 00:48
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Dortmund är också bättre än dessa lag då? Med tanke på att de joggar hem tyska ligan två år på raken...

Bayern mötte Barca 09. Fick tokpisk med typ 4-0. Spel mot ett mål hela matchen. det är det enda vi kan jämföra med om vi nu inte räknar alla Barcas medaljer på senare år.

Känns dock som att motståndarna har lösningen på Barcas spel numera, dominansen var total ett tag, truppen står dock inför ett generationsskifte och det är inga dussinspelare som börjar bli till åren...
Citera
2012-04-26, 00:54
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haser
Är det inte kul hur mycket skit PL fått, men at the end of the day har dom ett lag i CL-final och fantastiska Spanien inget lag
Ja och vilken underbar fotboll dom spelade. Verkligen en fröjd för ögat.

Var det någon som respekterade Grekland efter EM-guldet 04?

Var det någon som respekterade Porto när dom slog Monaco i finalen?

Var det någon som brydde sig när "regerande mästaren" Inter åkte ut mot kalkonmotstånd året efter?

Svar: NEJ.

Varför? Det gäller inte bara att nå resultat om du ska få ett erkännande som värdig titelvinnare. Det gäller att spela övertygande längs vägen. Annars ses du som ett undantag som folk skiter i.

Därför säger jag ett stort grattis och respekt till Bayern som spelade fotboll som gudar i underläge 2-0 på ett hetskt Bernabeu mot ett fruktansvärt bra Real Madrid.
Citera
2012-04-26, 00:59
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Känns dock som att motståndarna har lösningen på Barcas spel numera, dominansen var total ett tag, truppen står dock inför ett generationsskifte och det är inga dussinspelare som börjar bli till åren...

Folk pratar om Barcas generationsskifte som om de vore den enda klubben i världen som åldrades. Barca har ju fortfarande kanske 2 år innan vare sig Xavi eller Puyol nödvändigtvis ska behöva lägga av pga ålder/skador. Det är ju inte direkt Chelseanivå där stommen är både äldre och på väg mer utför än vad det är i Barca. Självklart går det inte att ersätta en spelare som Xavi hur som helst, men så är det för alla klubbar. Valdes, Iniesta, Busquets, Messi, Piqué (så länge han sköter sig) har ju flera goda år framför sig. Xavi är ju egentligen den enda, och förvisso kanske också den viktigaste, som börjar bli ett problem med sin krånglande vad.
Citera
2012-04-26, 01:02
Medlem
Langsdales avatar
När man läser på SF-Barca så blir man fan deprimerad. http://www.svenskafans.com/spanien/barcelona/forum.aspx?tnl336Click=start&tnl336Tab=FrmPop

Har aldrig läst sådana omogna kommentarer, man märker verkligen att det är 12-åringar som hänger där.
Skämten om Ramos är roliga, men det skrivs mycket annat skit där just nu.

Hoppas ni barcafans som hänger här inte skriver på SF.
Citera
2012-04-26, 01:02
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Satt och tänkte jättelänge, men kom bara på Xavi. Hur tänker du?
Citera
2012-04-26, 01:05
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Satt och tänkte jättelänge, men kom bara på Xavi. Hur tänker du?

Puyol också.
Citera
2012-04-26, 01:07
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Puyol också.
Väldigt ersättningsbar som spelare, svårare som symbol och ledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in