Vilken match, iaf första 45. Tänk om det hade varit en final, då hade båda lagen kunnat gått fullfart framåt i 90 min.
Marcelo, vilken match han gör. Han fintade som självaste Ronaldinho och var säkrare i defensiven än både Ramos, Pepé och Arbeloa tillsammans. När han spelar såhär är han världens bästa vänsterback.
Özil, viktigaste spelaren för Real Madrid? Han skapade allt, han är verkligen kreatörernas kung i Madrid.
Ronaldos två mål, rätt kyliga men gjorde inte så mycket själv.
Kakás inhopp var inte bra, han och bollen var inte vänner.
Benzema var riktigt bra idag, såhär ska han spela varje match.
Gomez, grabben som sugs som en magnet till bollen. Där bollen hamnar så är han där med en fot eller huvudet.
Målvakterna, ojojoj. Här såg vi världens bästa målvakter i samma match. Neuer och Casillas, Hart du är tyvärr så långt nere på tredje placeringen man kan komma trots att jag rankade dig som tvåa förra veckan.
Nu till Mourinhos misslyckande, för det var hans och ingen annans.
Ronaldo hade lagt en straff, det gör att Ronaldo blir ställd när han ska lägga ännu en straff som är riktigt avgörande. Han blir nervös för han vill inte lägga den i samma hörn som innan, och går då mot stolpen med en nervös vrist. Man ska inte klandra Ronaldo här, man ska aldrig börja med en redan använd straffskytt, allt blir snurrigt. Ronaldo är den bästa straffskytten i Real och kanske i världen, och det vet Neuer som bara väntade på hans straff. Hade Ronaldo lagt som tredjeman hade Neuer tänkt mer på när i helvete Ronaldo ska lägga sin straff, det tar psykiskt på Neuer. När Neuer räddade Ronaldos straff så växte Neuers tuppkam så mycket att Maxi Lopez i Milan blev avis. Samt när Realspelarna ser deras bästa straffskytt misslyckas, så tar det hårt. Hur ska de lyckas göra mål om inte den bästa gör det?!
Kakans straff var lika dålig som Ronaldo, dock tycker jag den blir sämre pga han inte lagt någon tidigare och är inte trött. Inget felval av Mou.
Här komme det största felet dock, VARFÖR LÅTA RAMOS LÄGGA EN AVGÖRANDE STRAFF?
Jag orkar inte ens skriva något om det, Mou valde verkligen helt helt helt helt fel här.
++++ till Heynckes som lät Robben vila under straffläggning, han hade redan lagt sin straff och skulle hamna i samma sits som Ronaldo. Dock kan man inte låta Ronaldo vila i straffar men iaf låtit han varit tredje man som jag skrev ovan.
Bra match av båda lagen, finalen kommer inte alls kännas lika underhållande som denna.
Grattis till Bayern och till er fans, ni är värda detta. Hoppas bara ni vinner finalen så alla chelsea-fans inte får luft under vingarna.
Var det bara jag som fick en klump i magen innan straffarna? Jag blev akut skitnödig och mådde illa..
Jag skriver detta med sorg i mig, vi var så nära. Men man ska inte ta vinsten ifrån Bayern.