2012-04-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Kul att Bayern får med sig ledningen till returen. Tycker att ovanligt många matcher varit tråkiga i årets CL, men detta blir en riktig drabbning.

Hur många % ska man ge Chelsea då? 5?
Kan ju hända det också. Tagga nu gubbjävlar.

Väldigt sällan, så har det sett ut länge. Matcherna mot Barcelona har varit ordentligt episka fails.

5 % i normala fall men efter århundrates rån 2009 så måste vi höja den siffran ordentligt. Man kommer spela på hatet mot Barca och det kan göra viss skillnad.

Har inte Ronaldo gjort mål i de två senaste El Classicona medan Messi gått mållös? Vill inte göra det här till en Ronaldo vs. Messi-tråd, vi har många av dem redan så detta blir sista inlägget ang. den kampen.
Citera
2012-04-17, 23:25
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Kul att Bayern får med sig ledningen till returen. Tycker att ovanligt många matcher varit tråkiga i årets CL, men detta blir en riktig drabbning.

Hur många % ska man ge Chelsea då? 5?
Kan ju hända det också. Tagga nu gubbjävlar.

Väldigt sällan, så har det sett ut länge. Matcherna mot Barcelona har varit ordentligt episka fails.

Tror och hoppas att Di Matteo spelar Drogba. Dumt vore det annars. Där har du spelartypen som kan höja den där procenthalten ytterligare några snäpp, någon som bryter av mönstret tillsammans med djuret Ivanovic (!) som också kan bli en nyckelspelare.
Citera
2012-04-17, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av superlalahej
Blir ju såklart skitsvårt på bernabeu för bayern. Men bortsett från barca tror jag bayern är det lag som har bäst chans att göra mål där. Har dålig koll på reals hemmafacit i år, men tidigare år har de ju släppt in ett och annat hemma mot vilka spanska skitlag som helst.
Tror inte att det blir så svårt som vissa försöker att få det att framstå som. Bara Bayern får upp formen och får igång Schweinsteiger igen så kommer de att gå vidare.
Citera
2012-04-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Chelsea kommer inte ha en suck mot Barcelona. Betydligt, betydligt mindre chans än vad Milan någonsin hade.

Det har du nog rätt i. Får hoppas på att Chelsea spelar på topp och har flyt imorgon och får 2-0. Då blir det en spännande retur! Sjukt att man ska tänka så inför en semi i CL mellan två storlag..
Citera
2012-04-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Chelsea kommer inte ha en suck mot Barcelona. Betydligt, betydligt mindre chans än vad Milan någonsin hade.

Jag tror folk blir förvånade imorgon. Det här är inte ett möte där Chelsea går in rädda som många gör mot Barcelona utan rånet 2009 kommer vara i allas tankar. De kommer inte låta samma sak ske och det kommer vara mycket irritation redan från första tvekaktiga domslutet och sen kan matchbilden förändras åt vilket håll som helst.
Citera
2012-04-17, 23:28
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superlalahej
Blir ju såklart skitsvårt på bernabeu för bayern. Men bortsett från barca tror jag bayern är det lag som har bäst chans att göra mål där. Har dålig koll på reals hemmafacit i år, men tidigare år har de ju släppt in ett och annat hemma mot vilka spanska skitlag som helst.
Ja det är många insläppta mål men det är skillnad i motivation på dessa matcher och en CL semi mot Bayern. Dock blir man lite nervös gällande ytterbackarna som hade riktigt svårt mot Ribery och Robben. Det snackades ju om Bayerns svajiga försvar men de var riktigt bra idag.
Citera
2012-04-17, 23:30
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CL1999
Ja. EM-final med landslaget och CL-vinst med Man Utd och påväg mot en CL-final med Real i år. Bra variation, visar att han kan spela alla sorters fotboll och anpassa sig.
Tror inte han syftade på 8 och 4 års gamla händelser. Tror han menar att Ronaldo inte riktigt kliver fram i de större matcherna som ikväll tex.
Citera
2012-04-17, 23:32
Medlem
Drar till med ett tips:
Die Bayern - Real 2-1, 1-1
Chelsea - Barca 0-1, 1-3

Hoppas på Bayern som totalvinnare, så är väl lite partisk där. Men det känns ju inte omöjligt. Jag tror dock att det är helkört för Chelsea, även om jag kommer tokhålla på dem mot barca.
Citera
2012-04-17, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Tror inte han syftade på 8 och 4 års gamla händelser. Tror han menar att Ronaldo inte riktigt kliver fram i de större matcherna som ikväll tex.

Copa del Rey finalen mindre än 1 år sedan då? Eller är det även för lång tid? Eller får vi bara välja ut hans sämre matcher och bedöma honom från dem?
Citera
2012-04-17, 23:33
Medlem
Hade jag varit Di Matteo hade jag snarare kört på Torres än Drogba. Chelsea får väl förväntas ligga på kontring och då känns Torres mer naturlig. Dessutom har spanjoren ett ruggigt facit mot Barcelona (vet att det var några år sedan). Har en gnagande känsla av att Torres kommer göra mål om han får starta.
Citera
2012-04-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Hade jag varit Di Matteo hade jag snarare kört på Torres än Drogba. Chelsea får väl förväntas ligga på kontring och då känns Torres mer naturlig. Dessutom har spanjoren ett ruggigt facit mot Barcelona (vet att det var några år sedan). Har en gnagande känsla av att Torres kommer göra mål om han får starta.

Men vore det inte bättre att köra honom i bortamötet, tror du?
Citera
2012-04-17, 23:36
Medlem
Quorthons avatar
Tyckte faktiskt domaren var feg som inte visade ut Marcelo. Bollen var långt borta och det var aldrig ens ett ärligt försök att ta bollen. Enbart en nedsparkning bakifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in