2017-06-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Det jag fått höra (Är inte döpt, däremot studerat en massa år) är att man ska avhålla sig även från det med motiveringen att man kan inte både vara slav åt två herrar.
Vet inte om det är så, men det är vad jag fick höra av en äldste.

Det argumentet borde isåfall även tillämpas på tuggummi, kaffe och coca-cola.
Citera
2017-06-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Däremot är det Vasectomater säger något om enskilda vittnens personlighet en sanning?

Är inte det självklart? Det är ju bågot som han upplevt, medan det som står i Bibeln på inget sätt överhuvudtaget kan definiera hur någon är, nu.
Citera
2017-06-22, 21:56
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Det argumentet borde isåfall även tillämpas på tuggummi, kaffe och coca-cola.

Jo, jag tycker det också. Det gick bra sålänge jag skulle sluta snusa (Lyckades inte, trillade tillbaka) men så fort jag inte kände något sug längre skulle jag sluta med det nikotinfria också blev jag tillsagd om. Gissar på att denna äldste aldrig snusat..
Citera
2017-06-22, 22:01
Medlem
Citat:
Jo, jag tycker det också. Det gick bra sålänge jag skulle sluta snusa (Lyckades inte, trillade tillbaka) men så fort jag inte kände något sug längre skulle jag sluta med det nikotinfria också blev jag tillsagd om. Gissar på att denna äldste aldrig snusat..

Förmodligen.
Det blir fort besvärligt för dem när de kommer med egna påhitt. Svårt nog när de håller sig till doktrinerna.
En annan diskussion vi haft här gällde frosseri. Påtagligt många äldste är ohälsosamt överviktiga. När jag påpekade det tog det hus i helvete, men jag menar fortfarande att en äldste inte kan stå på podiet och med ett "fritt och öppet tal" resonera med åhörarna om självbehärskning, ett sunt leverne och respekt för livets gåva om han samtidigt frivilligt ätit sig till massor av övervikt. (sjuklig fetma är något helt annat)
Det finns ju faktiskt äldste som har problem att ta sig upp på podiet för att de är så feta.
Citera
2017-06-23, 06:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Om du inte tar parti så kan du för omväxlingens skulle ifrågasätta Vasectomater och Bogomil t.ex., men det har du aldrig gjort, inte vad jag har sett.

Visst. Det går så bra att ifrågasätta min kritik av JVs användande av pseudo-vetenskap, pseudo-filosofi och demagogi. Konstigt att du sällan gör det själv, och istället ignorerar denna kritik.
Citera
2017-06-23, 16:30
Medlem
Citat:

Så du valde hellre snuset än livet.
Citera
2017-06-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx

Är det du som kan utlova det? Eller hur motiverar du det?
Citera
2017-06-23, 23:59
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:

Nej, jag lever ju?
Citera
2017-06-24, 09:21
Medlem
Citat:

Tydligare än såhär kan väl indoktrineringen knappast bli?

Någonstans har jag hört att jv inte får adoptera barn. Nån som vet om det stämmer?
Citera
2017-06-24, 10:17
Medlem
Citat:

Om du själv dricker någon form av koffeinhaltig dryck ( kaffe, te - jodå, tein och koffein är likställda- coca-cola eller energidryck) kan man kanske säga att du hellre valt koffeinet än livet? Du vet ju inte hur länge det tar innan yrande kretsen råkar komma på att det också är farligt, eller hur?
Det finns absolut ingenting i Bibeln som går att ens tolka som att nikotinfritt snus är otillåtet. Då har man gått långt "utöver det som står skrivet", något som förövrigt är en orsak till reprimander mot eller avsättande av äldste.

Eftersom du nu äntligen börjat kommentera ämnet kanske du kan förklara varför ohälsosam fetma som ju bevisligen är livsfarligt räknas som okej medan nikotinfritt snus enligt dig skulle vara en orsak att inte få överleva Harmageddon (hur du nu kan veta det)?
Citera
2017-06-26, 14:04
Medlem
[quote=Cattan|61057824 Någonstans har jag hört att jv inte får adoptera barn. Nån som vet om det stämmer?[/QUOTE]

Det stämmer inte.
Citera
2017-06-26, 14:12
Medlem
Citat:
Nej, jag lever ju?

Utan hopp Upp 21:3-5, såvida du inte ändrar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in